hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vélemények

Szex és New York jön a Raiffeisentől

Akár Budapest Bank Emese vagy Nyuszómuszó szintű közönségsiker-széria is lehet a Raiffeisen Bank háromtagú hölgykommandós sorozatából – véli Mentes Endre, az ACG Reklámügynökség kommunikációs igazgatója. Szerinte a Szex és New York ihlette a szpotot. 

hirdetés
Raiffeisen-szpot
Termék: Raiffeisen Lakáshitel
Ügyfél: Raiffeisen Bank
Kampánycél: lakáshitelezés újraindítása
Ügynökség: BBDO
Kreatívigazgató: Gács Róbert
Art director: Komor Ágnes
Szövegíró: Maros András
Produkciós cég: Stáb Filmfactory
Rendező: Paczolay Béla

Mentes Endre
Mentes Endre
Sok víz lefolyt a Dunán a Raiffeisen Román Balázs tavalyi – jogos – indulatait [a kritikát lásd a Kreatív 2009. júniusi számában – A Szerk.] kiváltó, láthatóan nagyon sok pénzből, de különösebb invenció nélkül forgatott erődemonstrációja óta. Ha pislákolva is, de látszik a fény az ágazat válságalagútjának végén, így a banki kommunikáció is visszatért a karakterépít(get)és rögös, de a jövendő ügyfelek megszerzése szempontjából hálásabb terepére.

Az enyhén Sziget-utóérzéses hasitasinemkérkódot-nepper, a kortárs magyar nagyvállalkozó és Carlo kevésbé átütő csivavás csaja után felbukkanó – gondolom, a Szex és New York ihlette – hölgykommandó fő erénye, hogy nem akar sokat markolni, de amit fog, azt meg is tartja. Határozottan tetszik a szpotok színészválasztása és -vezetése, az enyhén karikírozott személyiségekből építkező, finoman ellenpontozott poénok jó arány- és stílusérzékre, nagy rendezői empátiára vallanak. Már az első megtekintéskor rajongója lettem a – gondolom a Szex és New York Samanthája által inspirált – szemüveges hölgyszereplő, Herczeg Adrienn megformálta karakternek – és igazából nem is tudom, miért. Ahogyan a „Raiffeisen rendszeres megtakarítás” szpot végén felbukkan egy öl olyan izével, amit a szupermarketekben a vásárolt áruk elválasztására használnak, pusztán ezzel a maximum húszkockányi jelenléttel – és persze a hangjával – maradandóbb nyomot hagy a nézőben, mint az egész reklám.

Az új Raiffeisen lakáshitelfilm valószínűleg a „nyerő csapaton ne változtass” filozófia jegyében kezdi kibontani a háromcsajos szappanoperát. (Egy korábbi epizódban a konyhában folytatott diskurzus hátterében pasisziluettek is feltűntek, gondolom, muníció lesz bőven.) Őszinte örömömre szolgál, hogy Herczeg Adrienn előlépett egyet, és korábbi „csoportos színész” szerepéhez képest most majdnem főszereplőként viszi a reklámot, bár a karaktere most mesterkéltebb, mint bármikor a szériában – ez főleg a közelibe bevágott nevetésnek köszönhető.

 

Ettől függetlenül a reklámfilm tökéletesen hozza, amit a lakáshitelszpotok kívánságkódexe előír. Érzékletesen megmutat egy mindenki számára kellemetlen szituációt: aki már vásárolt lakást az elmúlt tíz évben, pontosan tudja, milyen úgy megnézni a vágyott ingatlant, hogy a túlnyomulós ügynök jelenlétében ott ácsingózik egy másik aspiráns is. A szpot mindezt súlyosbítja egy váratlan, már-már szürreális szituációval, majd finoman érzékelteti, hogy a komforthelyzet kulcsa ott van a bankban, és a packshotban levonja a konklúziót.

Ehhez a szpothoz igazából nincs mit hozzátenni. Önállóan is és úgy is, mint egy sorozat része, jól működik, és a maga keretein belül mindent megtesz, hogy felvezesse a termékinformációt – amit úgyis képtelenek vagyunk megjegyezni, de hát szerencsére erre van az internet. Nem tudom, a három csajból lesz-e Budapest Bank Emese vagy Nyuszómuszó szintű közönségsiker-széria, de bennük van a lehetőség. Csak az ügynökség bírja munícióval!

Értékelés: 4

Nagyobb ábráért kattintson!

Mentes Endre, ACG, kommunikációs igazgató
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Egy újabb karakterépítő platformmal bővült a magyar reklámpaletta, ahol a kampány elemei közt a kapcsolatot kizárólag a formai egység (szereplők, színek,
kivitelezési stílus) és nem pedig a tartalom/márkaötlet jelenti. Lehet, hogy ez rengeteg PR-t hoz a filmekben szereplő hölgyeknek, és megteremti azt az ismertséget, amit a
színház nem volt képes számukra, de hogy a márkával mit tesz a kampány, az már kérdéses.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés