Vélemények
Szex és New York jön a Raiffeisentől
Akár Budapest Bank Emese vagy Nyuszómuszó szintű közönségsiker-széria is lehet a Raiffeisen Bank háromtagú hölgykommandós sorozatából – véli Mentes Endre, az ACG Reklámügynökség kommunikációs igazgatója. Szerinte a Szex és New York ihlette a szpotot.
Raiffeisen-szpot |
Termék: Raiffeisen Lakáshitel Ügyfél: Raiffeisen Bank Kampánycél: lakáshitelezés újraindítása Ügynökség: BBDO Kreatívigazgató: Gács Róbert Art director: Komor Ágnes Szövegíró: Maros András Produkciós cég: Stáb Filmfactory Rendező: Paczolay Béla |

Az enyhén Sziget-utóérzéses hasitasinemkérkódot-nepper, a kortárs magyar nagyvállalkozó és Carlo kevésbé átütő csivavás csaja után felbukkanó – gondolom, a Szex és New York ihlette – hölgykommandó fő erénye, hogy nem akar sokat markolni, de amit fog, azt meg is tartja. Határozottan tetszik a szpotok színészválasztása és -vezetése, az enyhén karikírozott személyiségekből építkező, finoman ellenpontozott poénok jó arány- és stílusérzékre, nagy rendezői empátiára vallanak. Már az első megtekintéskor rajongója lettem a – gondolom a Szex és New York Samanthája által inspirált – szemüveges hölgyszereplő, Herczeg Adrienn megformálta karakternek – és igazából nem is tudom, miért. Ahogyan a „Raiffeisen rendszeres megtakarítás” szpot végén felbukkan egy öl olyan izével, amit a szupermarketekben a vásárolt áruk elválasztására használnak, pusztán ezzel a maximum húszkockányi jelenléttel – és persze a hangjával – maradandóbb nyomot hagy a nézőben, mint az egész reklám.
Az új Raiffeisen lakáshitelfilm valószínűleg a „nyerő csapaton ne változtass” filozófia jegyében kezdi kibontani a háromcsajos szappanoperát. (Egy korábbi epizódban a konyhában folytatott diskurzus hátterében pasisziluettek is feltűntek, gondolom, muníció lesz bőven.) Őszinte örömömre szolgál, hogy Herczeg Adrienn előlépett egyet, és korábbi „csoportos színész” szerepéhez képest most majdnem főszereplőként viszi a reklámot, bár a karaktere most mesterkéltebb, mint bármikor a szériában – ez főleg a közelibe bevágott nevetésnek köszönhető.
Ettől függetlenül a reklámfilm tökéletesen hozza, amit a lakáshitelszpotok kívánságkódexe előír. Érzékletesen megmutat egy mindenki számára kellemetlen szituációt: aki már vásárolt lakást az elmúlt tíz évben, pontosan tudja, milyen úgy megnézni a vágyott ingatlant, hogy a túlnyomulós ügynök jelenlétében ott ácsingózik egy másik aspiráns is. A szpot mindezt súlyosbítja egy váratlan, már-már szürreális szituációval, majd finoman érzékelteti, hogy a komforthelyzet kulcsa ott van a bankban, és a packshotban levonja a konklúziót.
Ehhez a szpothoz igazából nincs mit hozzátenni. Önállóan is és úgy is, mint egy sorozat része, jól működik, és a maga keretein belül mindent megtesz, hogy felvezesse a termékinformációt – amit úgyis képtelenek vagyunk megjegyezni, de hát szerencsére erre van az internet. Nem tudom, a három csajból lesz-e Budapest Bank Emese vagy Nyuszómuszó szintű közönségsiker-széria, de bennük van a lehetőség. Csak az ügynökség bírja munícióval!
Értékelés: 4
