hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szigetelő

A Pepsi Sziget dokumentarista filmjei az asszociációra építenek. A spotok szereplői minden szituációban csak a szigetre képesek gondolni. Hiába próbálja meg „hiteltéríteni” őket egy szubkultúra, hiába a groteszk tornatanár dorgálása, és hiába a kacatárus sales stratégiája is, hiszen szemük előtt kizárólag csak egy dolog lebeg.
hirdetés
A filmek történetei három téma köré csoportosultak: hittérítők egy HÉV-megállóban, zrí egy tornasorban, és végül egy utcai bóvliárus marketingkísérletei. Az összesen kilenc szereplővel és mintegy 30 statisztával készült trilógia filmenként 20 másodperces.

A filmetűdök dokumentarista szemléletben készültek, vágóképek és kézi kamerák használatával. E nézőpontot az indokolta, hogy a készítők azt akarták: a film minél jobban elüssön a hagyományos értelemben vett reklámfilmek technikájától.

E stílus érzékeltetése végett olykor még rá is játszottak a kamera bizonytalanságára, remegésére. A szereplőválogatáskor is az volt az elsődleges szempont, hogy minél laikusabb, ezért természetesebb arcokat találjanak, akik hétköznapi, amatőr módon mondják el a szövegeket. A HÉV-megálló jelenetében például a hittérítő asszony még soha nem szerepelt kamera előtt.

A dokumentarista elveknek megfelelően a felvételek hasznos (nem play back) hanggal készültek, szándékosan erős háttérzajjal. A forgatás szellemének megfelelően minimális technikát (világítást) és stábot használtak, és nélkülözték a reklámfilmekben szokásos kameramozgatási (sín) technikákat is.

Mindhárom film különböző stílusú. A HÉV-megálló jelenete hagyományos dokumentarista stílusban készült, a kamera a szereplőkre fókuszált. A fő színhangsúly e spotban a piros és a sárga. A tornatermi epizódnál több a vágás, kistotál és nagytotál képek váltogatják egymást, a jelenetben a zöld szín dominált. A dokumentarizmus a gagyiárus helyzetképében valósult meg a leginkább: a kamera követi az eseményeket, sőt a környezetből is fel-felvillant részleteket. A fő szín itt a kék. A dokumentarista filmekre jellemző szemcsés képvilágra a filmutómunka során mesterségesen erősítettek rá.

Megbízó: Sziget Kulturális Szervezőiroda

Marketingvezető: Schindler Endre

Ügynökség: Well Reklámügynökség Kreatívigazgató: Cseperkáló István

Produkciós vezető: Polgár András Filmgyártó: Filmplus Kft.

\n This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. >béel

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés