hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szigorú büntetések jönnek a scambalhé miatt

Évekre eltiltja a nevezéstől az ügyfelek tudta nélkül kitalált, vagy csak egyszer, hajnalban vetített reklámok készítőit a New York-i One Show reklámfesztivál. Az előzmény a Cannes-nyertes DDB Brasil amúgy is botrányos scamje, amely a WWF nevében vette elő 9/11 képeit.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
hirdetés

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

Hozzászólások (7 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
ha a scam-ről szeretnétek sok-sok, piacon edződött szakembertől jövő egzakt definíciókat, meg sok egyéb érdekes inputot kapni, akkor olvassátok el ezt:

http://www.adch.hu/legjobbak/2006.10.szam.pdf
#
igen, az, vagy kevésbé szigorúan fogalmazva nem érvényes nevezés, mert egyszerűen nem éri el azt a volument, hogy össze lehessen mérni a többivel, ami az éles napi
darálásban születik. biztos lehetne ezt egy kellően megengedő minimális elérési aránnyal és megjelenésszámmal számszerűsíteni, ha nagyon kéne.
#
nyilván rengeteg vita lesz is, pláne, ha más fesztiválok is lépnek ezt látva (amit olyan nagyon azért nem hiszek). pont emiatt a One Clubos megfejtés (=majd ők mindig
eldöntik) nem tűnik rossznak. ha szótári definíciót kéne írni, szerintem az, hogy a) éles briefre, valódi problémára, piaci helyzetre stb. készült-e, vagy ha nem, b)
proaktív munkaként a látható tartományban futott-e, nagyjából körülírja - de a látható tartomány óhatatlanul szubjektív. azért a >1-ben könnyű megegyezni.
#
Spielmann haver, most mi lesz?
#
Nem mondom, hogy tiszta definíció született, de valami azért kiderül ebből is:
http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=22503
#
ja, jogos a kérdés.
de.
mi van, ha van egy új étterem. mondjuk indiai. nem olyan étterem, amelyik pénzmosás okán jött létre, hanem a másik, a normális. tehát a tulajnak nincs pénze,viszont
egy ügynökségnél ismer valakit. az ügynökség csinál valami jót, ami tetszik az étterem tulajdonosának. kinyomtatnak húsz plakátot, mert ennyire futja. azokat
kiragasztják néhány indiai táncházba (nem tudom, van-e ilyen, de tételezzük fel.), szóval releváns helyre.
az ügynökség nevezi.
na, ez scam?
#
Rengeteg vita volt már arról, mi számít scamnek, végül, ha jól emlékszem, nem sikerült teljesen egyértelműen meghatározni. Európa ezen részén legalábbis mindenki
azzal védekezik, hogy csak egy proaktív, image építő kampányt csinált, ami az ügyfélnek nagyon tetszett, de büdzsé híjján csak ennyiszer meg annyiszor került adásba.
Valaki esetleg meg tudná határozni egyértelműen, mi számít tulajdonképpen scamnek, hm? Az ügyfél tudta nélkül(?) adásba került, az ügynökség által fizetett, nem
brífre készült, de az ügyféllel való kapcsolatot kihasználó hirdetés? És ha az ügyfél beleegyezett, hogy egyszer lemenjen az azóta elhunyt Budapest TV-ben hajnali
4-kor, 23 forint 50 fillérért, amit egyébként az ügynökség fizetett ki, az már nem scam? Vagy?
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés