hirdetés
hirdetés

Szmogmaszk lesz az új fesztiváldivat?

2009-06-01
Új kommunikációs felületként próbálja értékesíteni a Smogvertise a száj és orrot betakaró kis kendőt.

Van némi esély arra, az övre lógatott boroskólával teli pillepalack és a hajpántba tűzött szívószálak mellett idén a vicces reklámcélú üzenetekkel díszített szmogmaszk is beépül a fesztiválozó fiatalok ruhakészletébe. A korábban PHD ügyvezetőjeként dolgozó Vernyik Imre és két üzlettársának közös vállalkozása a Smogvertise ugyanis egy eldobható szmogmaszkot fog reklámfelületként értékesíteni.

Az új felület elsőként az idei nyári fesztiválokon mutatkozik be, az erre létrehozott cég már aláírt egy szándéknyilatkozatot a Sziget Kulturális Szervezőirodával (Sziget), ami arról szól, hogy a Smogvertise ajánlhatja a szmogmaszkot a Sziget által szervezett fesztiválokat támogató márkáknak.

A koncepció lényege, hogy a márkák megvásárolnak tetszőleges számú szmogmaszkot, amire vicces/kreatív márkaüzenetet írnak és ezeket a maszkokat a fesztivál területén osztogathatják. „Az arcon elhelyezett reklám rendkívül erős, mert vélhetően minden szembejövő megnézni. Éppen ezért az árazáskor a kontaktust vettük alapul” – mondta Vernyik Imre, a szmogmaszk árképzéséről. Egy kontaktust a Somgvertise 5 forintra árazott be és ehhez rendelik hozzá a fesztivál látogatottságától függően a vélelmezett  - Vernyik szerint alaposan alulbecsült – kontaktusszámot, ami például a Sziget Fesztivál esetében 20 kontaktust jelent, vagyis ott 100 forintba kerül egy szmogmaszk a hirdetőnek.

A Smogvertise tervei szerint a fesztiválos bevezetés után a szmogmaszkot városi járókelőknek és bicikliseknek is osztogatnák, mivel évről évre egyre több az egészségügyi határértéket meghaladó szennyezettségű nap Budapesten. A cég tervei között szerepel az is, hogy a szmogmaszkot önkormányzatoknak, vagy társadalmi felelősségvállalás jegyében olyan vállalatoknak is eladják majd, amelyek elkötelezettek az egészségvédelem mellett.

Arra a kérdésre, hogy szerinte mennyire számít jó felületnek egy védőfelszerelés, egy fesztiválon, ahol a fiatalok leginkább egymást nézik és isznak Vernyik azt válaszolta, hogy a szmogmaszkot a fesztiválozók különlegessége miatt inkább poénos kiegészítőnek tekintik majd.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés