Szonda Ipsos, Gemius - rádiós honlapokat mértek
2007-11-21
A 18-49 éves internetezők 22 százaléka legalább egy földi sugárzású rádióhoz kapcsolódó weboldalt meglátogatott augusztusban. A vizsgált időszakban a legsikeresebb online rádió az Inforádió lett - derül ki a Szonda Ipsos és a Gemius Hungary online közönségmérése, a GIA legfrissebb adataiból.
Az Inforadio.hu-t augusztusban a 18-49 éves netezők kilenc százaléka kereste fel. A Magyar Rádió (MR) honlapja, a Rádió.hu lett a második, nyolc százalékkal, majd a Slágerrádio.hu következik hat százalékkal.
A két kutatócég a zenelejátszók használatát is vizsgálta. Az elsősorban zene- és online rádiócsatornák hallgatására használt Winamp lett a legkedveltebb lejátszó: 37 százalék, azaz közel 800 ezer felhasználó futtatta az alkalmazást a 18-49 éves internetezők körében.
Népszerűnek mondható emellett az Apple iTunes is. Miközben a hazai felhasználók nem használhatják ki a szoftverben rejlő összes lehetőséget, így is a vizsgált korcsoport 13 százaléka, azaz 270 ezer internetező alkalmazta zenelejátszásra, -rendszerezésre, podacastok, dalok, albumok vagy filmek, sorozatok letöltésére és online rádiózásra.
Mint arról a Kreatív Online már korábban beszámolt, a TNS Hungary tavaly novemberben készített egy kutatást, amely szerint a megkérdezettek 67 százaléka hallhatott weben rádiót. Körükben az országos csatornák bizonyultak a leggyakrabban hallgatott online rádióadóknak is.
A TNS akkori eredményei szerint, akik hetente többször is hallgattak interneten rádiót, azok közül a Danubiust 42 százalék választotta, a Slágert 33 százalék, a Juventust 30 százalék, a Roxy Rádiót pedig 28 százalék. A közszolgálati adók közül a Petőfi Rádió zárkózott fel az élbolyba, már tavaly novemberben ugyanannyian hallgatták, mint a Slágert, vagyis a megkérdezettek 33 százaléka.
A két kutatócég a zenelejátszók használatát is vizsgálta. Az elsősorban zene- és online rádiócsatornák hallgatására használt Winamp lett a legkedveltebb lejátszó: 37 százalék, azaz közel 800 ezer felhasználó futtatta az alkalmazást a 18-49 éves internetezők körében.
Népszerűnek mondható emellett az Apple iTunes is. Miközben a hazai felhasználók nem használhatják ki a szoftverben rejlő összes lehetőséget, így is a vizsgált korcsoport 13 százaléka, azaz 270 ezer internetező alkalmazta zenelejátszásra, -rendszerezésre, podacastok, dalok, albumok vagy filmek, sorozatok letöltésére és online rádiózásra.
Mint arról a Kreatív Online már korábban beszámolt, a TNS Hungary tavaly novemberben készített egy kutatást, amely szerint a megkérdezettek 67 százaléka hallhatott weben rádiót. Körükben az országos csatornák bizonyultak a leggyakrabban hallgatott online rádióadóknak is.
A TNS akkori eredményei szerint, akik hetente többször is hallgattak interneten rádiót, azok közül a Danubiust 42 százalék választotta, a Slágert 33 százalék, a Juventust 30 százalék, a Roxy Rádiót pedig 28 százalék. A közszolgálati adók közül a Petőfi Rádió zárkózott fel az élbolyba, már tavaly novemberben ugyanannyian hallgatták, mint a Slágert, vagyis a megkérdezettek 33 százaléka.
Online rádióhallgatásra is alkalmas szoftverek havi elérése a18-49 éves internetezők körében | |
Nullsoft WinAmp | 37% |
Apple iTunes | 13% |
Szonda Ipsos - Gemius Hungary: Gemius/Ipsos Audience 2007.08. 18-49 belföldi internetezők |
Földi szórású rádiók honlapjainak havi elérése a 18-49 éves internetezők körében | |
inforadio.hu | 9% |
radio.hu | 8% |
slagerradio.hu | 6% |
danubius.hu | 4% |
bumerang.hu | 2% |
klubradio.hu | 2% |
juventus.hu | 1% |
Szonda Ipsos - Gemius Hungary: Gemius/Ipsos Audience 2007.08. 18-49 belföldi internetezők |
(forrás:
Kreatív Online)