TeleData - a hazai e-mail marketingről
2006-03-03
A TeleData kerekasztal-beszélgetést rendezett a legális e-mail marketing és a spam kampányok viszonyáról.
„Uraim, spameljünk nyugodtan!” - hangoztatta Borbély László a Klapp Communications ügyvezető igazgatója, a kerekasztal-beszélgetés levezető elnöke. A TeleData által szervezett találkozó abból a célból jött létre, hogy megvitassák az e-mail marketing hazai jelenségét, és az ezzel foglalkozó direkt marketing cégek törvényes lehetőségeit.
Mint elhangzott: fontos a szakma önszabályozása, amelynek megteremtésén több szakmai szervezet is munkálkodik. A résztvevők a spam problémák megoldásaként az Etikus Adatfelhasználói Védjegy bevezetését látják. A védjegy egy olyan minőségbiztosítási rendszer lenne, amely megfelelő motivációt biztosít a direkt marketing tevékenységet végző cégek számára, hiszen a jelenlegi jogorvoslat nem tudja hatékonyan büntetni a spam-kampányokat végző cégeket.
A beszélgetésen Anton Jenzer, az osztrák Schober csoport ügyvezetője is jelen volt, aki elmondta: a direkt marketing sikere a jól előkészített levelezés, a megfelelő célcsoport elérése a kiválasztott időpontban, amit az osztrák spam-törvények szigorúan ellenőriznek.