Tesco – hőn áhított gyermekálmok
2000-03-23
A Szonda Ipsos 2000. januári felmérése szerint a legsikeresebbnek – a négy hatásmutatót együttesen vizsgálva – a Tesco ágynemű-garnitúrát hirdető óriásplakátja bizonyult.
Hargitai Gábor, a Szonda Ipsos reklámkutatási igazgatója szerint a siker titka, hogy a megjelenítés vágyat ébreszt mosolygós, édes álmok után, amikor a gyermeknek szinte még a nyála is kicsordul. Az aranyos szőke kislány és a nyári égboltra emlékeztető párna és takaró kellemes asszociációkat kelt. Probléma az azonosítással van; az ágynemű nem kötődik az áruházlánchoz, a Tesco nem elsősorban erről ismerhető fel.
Szoboszlay Péter, a reklámot készítő Hammer Graphics ügyvezető igazgatója elmondta: a Tesco kampányaiban a termék és az ár kötelező elem. Ami viszont újításnak számít ezen a plakáton: kivételesen rákerülhetett még egy szereplő: a „rideg” információhoz egy kislányt kapcsoltak. Ennek ellenére Szoboszlay Péter nem nevezné a képet kreatív reklámnak.
Márk Szonja