hirdetés
hirdetés
hirdetés

Publicisztika

The Road to Hell

Bizonyos vagyok, hogy ezekben az években készül el a pokol új bugyra, már csak a festés és a villanyszerelés van hátra, és hamarosan felavatják. Ezt az osztályt Ágnes asszonyról nevezik el, és makacs foltokat mosnak majd az oda beutaltak az örökkévalóságig, vörösbor-, tintahal- és olajfoltokat, amelyekről nyomorult életükben azt állították, hogy könnyedén és azonnal, hófehérre.
hirdetés
Az se volna baj, ha ez az osztály nem a túlvilágon működne, hanem a Markó utcában, és nem a végítélettel, hanem evilági perrel kerülne oda a bűnös lélek.

A hányingerért előre, rendületlenül!
Hiába, olyasmiről nehéz hazudni, ami szabad szemmel is látható. Sokkal hálásabb például a háztartási fertőtlenítő: a baktériumok nem másznak elő a perem alól csattogó zászlóval, csak hogy meghazudtolják a reklámot. Az új Domestos-klip amúgy tetszetős, legalábbis a kreatívan megalkotott szörnyfigurát becsülni kell, és a vécében lakó baciluskirály egész rendes munka, ha már nem lehetett egyenesen az Alienből kölcsönözni, mindemellett viszont elég elvont ahhoz, hogy mégse egy undorító vasúti klozet jelenjen meg a lelki szemem előtt. Meg a szlogen is hiánypótló ezekben a jogvédelemtől sújtott, unalmas PC-időkben: milliónyi baktérium fog elpusztulni! Igen, mi nem lacafacázunk, nincs különbéke meg Amnesty International meg állatvédő liga; elpusztítjuk őket, milliószámra. Végre megint kemény a kultúránk ökle, és ráadásul most nem ártatlan embereket üldözünk, hanem baktériumokat. Ilyen ellenségkép kell a modern köztársaságnak.

Van egy másik jelöltünk a szörnyderbire: Ásóka. A nagy indiai király nevét most a körömgomba szelleme vette fel, és be is mutatja rendszeresen, hogyan is dorbézol ő a körömágyban. Jó naturálisan, direkte gusztustalanul, nyilván abban a hitben, hogy arra odafigyelnek az emberek, az üzenet eljut a helyére, beugrik a szervezetbe, mint a gomba, és akkor majd ötöst ad a megrendelő. Lehet, hogy ez működik. Bár biztos van valami oka annak, hogy a nedvszívás bemutatására valami sötétkék folyadékot használnak. Én is nagyon kemény intimbetét- és pelenkareklámokat tudok álmodni, amelyek bemutatják, mi lesz, ha nem megfelelő a pelus, hadd féljen az a vásárló, végül is az egészségügybiznisz és a vallás alapja a félelem. De az is biztos, hogy nem szívesen nézném végig. Lehet úgy kinézni, hogy nem hallgatják végig az embert, amikor beesik az ablakon vacsora előtt, hanem kikapcsolják.

Keresett a Feri!
De van, amit éppen hogy végignézek várakozóan, aztán nem értem. Ilyen például az Unicum Next és Rejtő Jenő nászából született rajzfilmsorozat. Azt azonnal vágja az ember, hogy Rejtő, légió, Afrika meg minden, de annál meglepőbb, hogy noha Rejtőnek egyetlen erénye a humora, abból egyáltalán nem jutott ezekbe a klipekbe. Másodszor vagy harmadszor már észrevehető, hogy a végére valami nagyon halovány viccelődést tervezett a szerző, de hát csak annyi lett a vajúdásból, hogy két cicababa jobb, mint egy. Meg persze mellé Unicum Next, ami megint csak értelmezhetetlen; ugyanis ha az Unicumot magát reklámozzuk Rejtővel, akkor semmi gond, két tradíció találkozik, a maguk módján kiállták az idő próbáját, tehát biztosan mindkettő értékes. Na de hát az Unicum Next éppen hogy nóvum! Rejtő pedig megbízhatóan múlt idő, mint a Svejk. És még ez is lehetne mérsékelten vicces egy Cherry Coke-kal, az legalább abszurd. Unicum Nexttel csak béna.

Na de ezek csak részletek, mi meg együttműködünk, mert tudjuk, mi az a reklám, szóval értjük: az Unicum Next királyság, meg kell venni. De van ám itt olyan versenyző, aki nem szórakozik alkatrészekkel, egy nagy tömbből kalapálja ki a hülyeséget, hogy szép sima legyen a felülete: a fukar ravasz, mint a tavasz. Arról már volt szó itt, hogy Saturnék nem képesek és nem is akarják helyesen használni ezt a szót, de most az is kiderült, hogy a többit sem. Tisztelt illetékes, ezúton szeretném bejelenteni, hogy a Saturn kétségkívül gyermekeket dolgoztat, mégpedig a marketingosztályán, mert bányái nincsenek. Ez egy gyerekmondóka, nem szlogen. Én is emlékszem ilyenre az oviból, és egyet most mintegy válaszul küldök annak a fölnőttnek, aki jóváhagyta ezt a kampányt: Amerika–London–Párizs, kérem, maga nem normális.

Ha pedig az efféle gyerekmunka ebben a világban nem bűn, netán szoftver köpte ki az új fukarságot, akkor a közzététel miatt fenntartom a vádat, fellebbezek, és kérem egy újabb bugyor megépítését. Abban ordítva magyaráznak majd a kliens arcába olyan ördögök, akik nem beszélik a nyelvét.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés