Tíz víruskampány, amely megrengette tavaly az internetet
Közzétette a Goviral online tartalomterjesztő a tavalyi év tíz leg-leg víruskampányát. Az első helyen itt is az Old Spice végzett.
Közzétette a Goviral online tartalomterjesztő a tavalyi év tíz leg-leg víruskampányát. Az első helyen itt is az Old Spice végzett.
Erdész Anita, a Goviral magyarországi képviseletének, a Vireónak a vezetője úgy értékel, hogy 2010-ben a legsikeresebb kampányoknak azok bizonyultak, „amelyek a klasszikus értelemben vett reklámok helyett inkább szórakoztatni akartak”.
A szakember elemzése szerint 2010-ben a márkázott videós tartalmak és a videósorozatok (Nicorette „Smober Up”, Gatorade „Replay”) mellett a hirdetők „az inkább naponta egy online videó, mint félévente egy tv-reklám” elve felé fordultak. A T-Mobile például 2009-óta hétszáz, míg az Old Spice tavaly kétszáz online videót készíttetett.
A tudatos és folyamatos online márkajelenlét mellett Erdész Anita szerint ma már csak ritkán lehet véletlenszerűen sikeresnek lenni vírusvideóval. Ilyen ellenpélda volt 2010-ben a kanadai online fotós márka, az Alphabet Photography kampánysikere, amely minden terjesztés nélkül 20,5 millió letöltést hozott a márkának.
A Goviral adatai szerint a tíz legnézettebb víruskamppány 2010-ben:
1. Old Spice – The Man Your Man Could Smell Like / Wieden + Kennedy, Portland, USA
2. Nike – Write The Future / Wieden + Kennedy, Portland, USA
3. T-Mobile – Welcome Back / Saatchi & Saatchi London, UK
4. Tipp-ex – A Hunter Shoots a Bear / Buzzman France, Franciaország,
5. Red Bull – Danny MacAskill - Way Back Home / Szponzorált videó, Skócia
6. DC Shoes – Ken Block’s Gymkhana Three, Part 2. / Szponzorált videó, USA
7. Alphabet Photography – Hallelujah Chorus / Fagan Media / Kanada
8. Gillette – Amazing Roger Federer Trickshot
9. BMW – Dinner For RR / USA
10. Gatorade – Replay / Szponzorált sorozat / USA