hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tízek társasága

Tavalyi legek, magyar vonatkozással

A Campaign szerkesztőségének top 10-es rangsoraiba tavaly év végén két magyar siker is befért. A komoly listákat néhol humorral fűszerezték, és elismerték: az eredmények annyira szubjektívak, hogy akár még az is lehet, egészen másképp alakulnak, ha nem délutánként, hanem reggelente állnak neki az ítélkezésnek.
hirdetés
A magyar tv2 csatorna Big Brother valóság show-ját tartotta a legjobb külföldi Big Brother-nek a Campaign csapata. Bár a show még nem zárult le a magazin lapzártájakor, a szerkesztők már így is látták, hogy hatalmas nézettséget produkált a műsor, amitől azt várták, hogy a vége felé egyre növekedni fog. A Campaign adatai szerint a tv2 3,4-szeresét érte el az amúgy szokásos rating-jének (AMR).

A legjobb tavalyi reklámfilmnek a Levi’s Engineered Jeans szpotját választották, amelynek szintén van magyar vonatkozása, hiszen hazánkban forgatták. A Campaign azért választotta ezt a hirdetést, mert a szerkesztőség szerint tökéletes kombinációja a drámai és speciális effekteknek, és megfelelően kommunikálja a „mozgás szabadsága” pozícionálást. A legsikeresebb tévéreklám címet a Nike Tag és Shade Runner című filmjeinek ítélték a szerkesztők. A Nike a tavalyi Nemzetközi Cannes-i Reklám Fesztivál fődíját is elvitte a New York-i fogócskázós szpottal. A legmenőbb rendező címet Frank Budgen érdemelte ki, aki sorra vehette át a díjakat, például a már említett Nike Tag hirdetésért, a Reebok sokat emlegetett Sofa című szpotjáért és a Levi’s Twist-filmjéért.

A legjobb angol sajtóreklám kategóriában az a Schweppes hirdetés vitte el a pálmát, amelyen Cherie Blair belemarkol Tony Blair fenekébe. A reklám azért is működött különösen jól, mert a sajtóban a két politikus állandó szereplő, csak éppen más szerepekben. A Mother üdítőital-kampánya arra a koncepcióra épült, hogy az intelligens Schweppes-fogyasztó bármikor bármiről képes felismerni, hogy valóságos-e vagy hamis.

A legjobb nemzetközi print kampánynak a Dulux hirdetéseit tartotta a Campaign szerkesztősége. A dél-afrikai reklámok bár kíméletlenül bánnak a témákkal, de közben nem alacsonyítják le azokat. Például egy kisbaba pelenkájának barna belsejéhez hasonlítják a barna szín árnyalatait, illetve egy napégette fehér arcbőrhöz a vörös változatait.

A legvastagabb Angliában megjelent magazin tavaly a You and Your Wedding című, esküvőkről szóló lap volt, amely már tavaly előtt is elnyerte ezt a címet. A magazin 500 lapjából – plusz 52 oldalas mellékletéből – 317-et reklám töltött ki, ami csak azért nem számít igazán soknak, mert 2001-ben 343-mal büszkélkedhetett a lap.

Az év legnagyobb fogása a Campaign szerint a The Times-ban bukkant fel, amikor Edwina Currie sorozatokban közölt naplójából kiderült, hogy viszonya volt John Major-rel, amikor még mindketten Margaret Thatcher kormányában dolgoztak miniszterként.

2002-ben az üzleti lapok legnépszerűbb címlapsztárja címet George W. Bush érdemelte ki, aki háromszor szerepelt a Newsweek elején, kétszer a Businessweek és szintén kétszer a The Economist címlapján. Mióta a háború veszélye fenyeget, Bush és kormánya a sajtó kitüntetett figyelmét élvezi.

A legtöbbet emlegetett három brand a Campaign szerint az angol királynő, Amerika és az Al Jazeera volt. A királynő többek azért kapta meg az első helyezést, mert idén ünnepelte trónra lépésének 50-dik évfordulóját, illetve az anyakirálynő halálával szintén a figyelem középpontjába került.

A top 10 játékfilmes product placement közül az első helyet a Különvélemény című film nyerte el, megelőzve a Halj meg máskor címmel futott James Bond filmet. A Különvéleményben 15 nagy márka jelent meg, többek közt a Gap, a Guinness, a Lexus, a Nokia és a Pepsi.

A legjobb becenévért járó első helyet Ben Langdon, a McCann-Erickson Európáért és a Közel-Keletért felelős regionális igazgatója nyerte el, akit állítólag a szakmában csak Oszama ben Langdon-ként emlegetnek. A név persze önmagában még nem lenne vicces, de állítólag illik kíméletlen viselőjére. A munkájához leginkább passzoló, nem bece-, hanem valódi neve a Campaign szerint Allan Rich-nek van, aki a MediaCom médiaügynökség elnöke, és külseje – mindig napbarnított bőr, felékszerezett ujjak, jól szabott, drága öltönyök –, valamint pozíciója minden okot megad rá, hogy igazán gazdagnak nevezhesse magát.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés