hirdetés
hirdetés
hirdetés

Exkluzív tudósítás Cannes-ból

TNO - kreatívmunka, nemzetközi háttér nélkül

Kreatív, gyors, és nagyon laza - ilyen lehet egy független ügynökségi kreatív, ha tehetséges, derült ki a The Network One (TNO) független ügynökségeket tömörítő hálózat által vezetett szemináriumon. A TNO szekciója olyan ügynökségeket hívott meg, amelyek képesek világszínvonalú munkákat létrehozni nemzetközi háttér nélkül.
hirdetés
Nagy igazságot fogalmazott meg Julian Boulding, a TNO alapítója: „Az egészséges kreatív szakmához folyamatosan megújuló ügynökségi kör kell”. Mindez a magyar kreatívszakmára csak kicsit igaz, vagyis a multinacionális ügynökségeknél dolgozók közül kevesen mernek hátat fordítani a havi fixnek, és lépnek a függetlenedés útjára. Pedig pozitív példa van bőven. A TNO szekciója olyan ügynökségeket hívott meg, amelyek képesek világszínvonalú munkákat létrehozni nemzetközi háttér nélkül.

A The Barbarian Group technológiai alapokról indult, és a gyökereit manapság sem veszítette el. A tavaly még 20 fős,  idén 40-dik munkatársat felvevő ügynökség webmarketing tanácsadónak pozícionálta magát.

A szemináriumon három munkát mutattak be: a Burger Kingnek készített Subservient Chicken kampányt, amelyben egy csirkének öltözött embert kérhet tetszőleges mozgásra az oldalra látogató. Szintén internet alapú a Milwaukee's Best sörmárkának készített Beer Cannon című kampány, ami szintén egy online játék. Itt sörösdobozokkal lehet szétlőni különböző dolgokat. „Egyszerűen tudjuk, hogy a férfiak szeretik nézni, ahogy szétrobban valami” - fogalmazta meg az alapötlet lényegét Bruce Winterton, a The Barbarian Group elnöke. Legfrissebb korszakalkotó ötletük egy interaktív billboard, amelyet a Wired Nextfest kiállításon mutattak be.

Az orosz IQ Marketing nevű ügynökségnek nincs semmi köze a Magyarországon azonos néven működött ügynökséghez, már csak azért sem, mert a mi IQ Marketingünk megszűnt, az orosz pedig szárnyal, jelenleg az egyetlen orosz reklámügynökség, amely valaha Cannes-ból Arany Oroszlánnal távozott.

Az alapító Natalia Stapanuk (a vele készült interjúnkat június 19-én közöljük) egy rövidfilmben mutatta be az orosz reklámpiac sajátosságait. A filmből kiderült, mennyire speciálisan értelmezik a politikusok a szólásszabadságot, és az is, mennyit tehet a lazulásért egy ügynökség. „Egy hálózati ügynökség nem merne nyílt politikai állásfoglalásokat tenni”- mondta Natalia Stapanuk.

A bevállalós imázs kifizetődő, az IQ Marketing ügyfelei között tudhatja például a Danone-t is, amely cégnek tavaly víruskampányt készítettek. Ez annyira sikeres lett, hogy idén az ír és a magyar piacon is az IQ Marketing ötletén alapuló reklámok futnak majd. „A függetlenség előnye többek között az is, hogy annak segíthetünk, akinek akarunk” - fogalmazott Natalia Stapanuk. Arra utalt, hogy az IQ marketing kezdeményezte például a beslani túszdráma után, hogy a helyi gyerekek házak tucatjaira festettek képeket - ezzel adva vidámságot a tragédia után a városnak.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés