hirdetés
hirdetés
hirdetés

Több mint hardver, több mint szoftver, több mint PR

Synergon-kommunikáció

A Synergon, a piacvezető hazai rendszerintegrátor egyesíti az informatikát és a kommunikációs technológiát. Ahogy különböző szlogenjeikből is kiderül, a hangsúlyt a komplex megoldások szállítására helyezik, vagyis olyasvalamivel kereskednek, amely termék, szellemi termék és sokrétű szolgáltatás egyben.
hirdetés
A rendszerintegrációt sok más vállalat is kínálja, így megkülönböztető jelzésként csupán a cég pozitív imázsa, a jól ismert cégnév használható fel. Ráadásul a „termék” újdonsága és ismeretlensége miatt annak kommunikációja is (részben) a cégre hárul, hogy tulajdonképpen mi is az a rendszerintegráció. A siker kulcsai a jól megfogalmazott pontos üzenetek lehettek, amelyhez a kiugróan találó cégnév is sokat hozzátett. A szenzitív terület miatt a kommunikáció kiemelt eszköze a PR.

Az éppen ügynökségváltás után álló Synergon 1997-ben alakult az Optotrans és a Rolitron fúziója révén. Az alakulás évében Fábián László, a cég marketing- és PR-igazgatója nem kisebb célt fogalmazott meg, minthogy a vállalat ismertsége az év végéig az informatikusok körében 80, a közepes és nagyvállalatok körében 60 százalékot érjen el. Ennek az éves kampánynak a kulcsüzenete az volt, hogy a vállalat a legnagyobb és legerősebb hazai rendszerintegrátor. A következő év feladatai között már a rendszerintegráció kifejezés magyarázata és népszerűsítése, illetve az IT beruházások hatékonyságának hangsúlyozása szerepelt.

Kulcsfontosságú az ügyfélkapcsolat

Ennek a felvilágosító tevékenységnek a keretében született meg az „Intelligens épületek koncepció”, párhuzamot vonva az emberi intelligencia és egy épület működése között, illetve kiemelve a körülményekhez való alkalmazkodás képességét. A koncepció lényege az, hogy egy épület úgynevezett fizikai részleteit – pl. közműveit – összehangoló tevékenységhez hasonlóan kell kitérni a kommunikációs funkciók rendszerének kidolgozására. Vagyis érvényesülnie kell egy olyan filozófia hatásának, amely egy cég infosztrádán való közlekedésének módját jelenti. Ez a követelmény a kornak megfelel, hiszen egy épület alapvető működési funkciói közé ma már valóban a telekommunikáció is szorosan hozzátartozik. Az intelligens épület olyan integrált kommunikációs rendszer, amely összefogja az adatátvitelt, a telefóniát, a védelmi rendszereket, de ezenfelül az üzemeltetést, karbantartást, és folyamatosan követi a rendre felmerülő igényeket is.

A magyar informatikai piac nagyságára vonatkozóan többféle becslés is forgalomban van. Az Eito és a Nomura legfrissebb 1998-as becslése szerint 10%-os volt az éves növekedés, ami öszszegben 913 millió dollárt, vagyis 200 milliárd forintot jelentett.

A magyar informatikai piac nagyságára vonatkozóan többféle becslés is forgalomban van. Az Eito és a Nomura legfrissebb 1998-as becslése szerint 10%-os volt az éves növekedés, ami összegben 913 millió dollárt, vagyis 200 milliárd forintot jelentett. Ezen a piacon a Synergon elsődleges célcsoportjába azok a közepes és nagyobb vállalatok tartoznak, amelyek évente több tízmillió forintot költenek IT-fejlesztésekre, s ennek legalább 50%-át a Synergonnál költik el. Mivel a nagy és bonyolult információs rendszerek kiépítése és menedzselése bizalmi iparág, ebből világosan következik, hogy közvetlen és állandó ügyfélkapcsolatokra van szükség.

Ahogy az IBM első számú vezetője, Gerstner is – aki egyesek szerint olyan, mint egy tolmács, mert tud kapcsolatot teremteni, nem szoftvert vagy hardvert ad el, hanem bizalmat – vallja: „Én azzal a nézettel jöttem az IBM-hez, hogy a reggelt az ügyfelekkel kell kezdeni, a vállalatot az ügyfelek köré kell építeni, az ügyfelek igényei szerint kell megszervezni.”

Ennek az ügyfélkapcsolati munkának az egyik kulcseleme a Synergonnál a negyedévente megjelenő, 26 oldalas kiadvány, a Magasyn. Ezt az újságot az ügyfelek és potenciális ügyfelek, illetve a partnerek mellett a cég munkatársai is megkapják. A meglehetősen fiatal cég belső PR-tevékenységének jelentősége sem elhanyagolható, hiszen a leányvállalatokkal együtt mintegy 600 képzett munkatárs tartozik a Synergon kötelékébe.

Mérsékelten konzervatív arculat

Visszatérve a vállalat speciális helyzetére, vessünk egy pillantást a cégnév és a pozitív image mint fémjel kialakításának módjára. Ami az egyedi arculati eszközök folyamatos és következetes alkalmazását illeti, az teljes mértékben tudatos. Fábián László elmondása szerint a cég stílusában mérsékelten konzervatív, tehát szándékosan kerüli mind a nagyon konzervatív, mind a harsány image-elemek alkalmazását. Az image-elemek népszerűsítésében kifejezetten segít a sokatmondó név, valamint a név és az arculat szoros harmóniája. A vállalat felismerhetőségét javítja az egyedi szín megválasztása, amely a mai „kék” és fekete-piros korszakban szinte felüdülésnek számít, és dinamizmust sugall.

A forma mellett a tartalom is hasonlóan tisztázott, hiszen a médiában a kulcsüzenetek közvetítése igen koncentráltan folyt, folyik. Tavaly mintegy sulykolásként rengetegszer hallhattuk „A rendszerintegráció több mint hardver, több mint szoftver” headline-t, a vállalat kiadványaiban pedig „ A rendszerintegráció filozófia. Megálmodni, megvalósítani, működtetni” cégfilozófia olvasható gyakran.

Ennek az ügyfélkapcsolati munkának az egyik kulcseleme a Synergon-nál a negyedévente megjelenő, 26 oldalas kiadvány, a Magasyn. Ezt az újságot az ügyfelek és potenciális ügyfelek, illetve a partnerek mellett a cég munkatársai is megkapják.

Egy ideje a meglehetősen intenzív sajtójelenlét apropója a várhatóan idén tavasszal esedékes tőzsdei bevezetés, amelyet már tavaly ősszel elkezdtek megszellőztetni a médiában. Egyébként az említett ügynökségváltásnak is a pénzpiaci szerepvállalás növekvő intenzitása volt a fő oka. Az már más kérdés, hogy a kiadványaiban minden adandó alkalommal a tőkeerősségét hangsúlyozó Synergon tőzsdei bevezetésének mi az elsődleges motivációja, de annyi biztos, hogy a döntés PR-szempontból is jócskán hoz hasznot. A fiatal cég első évében célul kitűzött ismertséget talán részben arra a hírgyártási stratégiában minden bizonnyal fontos szerepet játszó lehetőségre építette, hogy a tőzsdei bevezetésre az összes média – több fejezetben – vevő lesz. Hiszen az IT-cégek közül a Synergon lesz a példa nélküli első, ráadásul kimagasló pénzügyi eredményeinek rendszeres hírüladása kíséretében a tőzsdei szerepvállalás híre hatványozottan hatásos vagy hírértékű lehet. Ez pedig a remények szerint eljut a Synergon célcsoportjához, partnereihez és potenciális ügyfeleihez is, ami a pozitív imázs kialakításának mindenképpen sarkalatos pontja. Tehát bizalomépítés felsőfokon. Arról nem is beszélve, hogy a PR alapszabályai szerint mindig érdemes a sajtót használható hírekkel ellátni, mielőtt a sajtó találná meg azokat az információkat, amelyeket ő érdekesnek talál, de a cég számára nem biztosan imázsépítők.

Kommunikáció szakmai tartalommal

A tőzsdei bevezetésre és az új és újabb divíziók megalakulására épülő sajtómunka egyre nagyobb számban teszi lehetővé olyan cikkek megjelenését, amelyek a hírközlésen túl komoly szakmai tartalommal bírnak, vagyis a kommunikációt valamelyest a tesztimónia irányába mozdítják el. A harmadik fél által közölt elemzések, a szakértők magyarázatai igen jól jönnek a vállalatnak, annál is inkább, mert közismert, hogy a Synergon megrendelőinek jelentős része az állami szektorból kerül ki. Tehát az erős imázs mind a megrendelők, mind a (szakmai) közvélemény számára alátámaszthatja a választás helyességét.

Az imázsépítés elemeinek sorát szerencsére már-már kötelező jelleggel a sport- és kulturális tevékenységek támogatása egészíti ki. A vállalat saját aulájában Kortárs Galériát működtet, ahol negyedévente más-más művész képeit állítja ki. A kortársak bővebb bemutatása a Magasyn állandó rovatára marad. A sport terén meg kell említeni a vállalati tevékenységhez igen jól illeszkedő „Synergon tájékozódási sorozatot”, a Városligeti Parktájfutó Világversenyt, valamint a cég által támogatott váci NBI-es női kézilabdacsapatot, a szintén váci NBII-es férfi teniszcsapatot, továbbá Stadler Ildikó teniszezőnő támogatását, hiszen így lesz teljes a kép.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés