hirdetés
hirdetés
hirdetés

Továbbra sem tudni, ki csinálja a tűzijáték kommunikációját

Egy hónap sincs hátra az augusztus 20-ai állami ünnepségekig, de jelenleg az a biztos, hogy a korábban hírbe hozott Avantgarde Groupnak nem lesz köze a kommunikációhoz. Lehet, hogy senkinek se.

hirdetés

A HVG új számában jelent meg a hír, hogy esetleg az Avantgarde Group-hoz „szervezné ki” a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) az augusztus 20-i állami ünnepségek és tűzijáték kommunikációs feladatait. A minisztérium sajtóközleményben reagált a hetilap információjára, az Avantgarde ügyvezetője, Schillinger Attila pedig bejelentette, hogy számukra véget ért ez a feladat, mielőtt elkezdődött volna.

Felajánlkoztak a tűzijátékra
Augusztus 20-ával kapcsolatban nem csak a pr-es, hanem a rendezvényszervező nevéről sem tudni, viszont a tűzijátéknál feltűnt egy szombathelyi cég, a Kopula ’96 neve. Ez a vállalkozás maga ajánlkozott fel arra, hogy finanszírozná és lebonyolítaná az egyes források szerint hetvenmillió forint értékű tűzijátékot. Ugyanakkor nem látna el olyan járulékos feladatokat, mint az általános rendezvénybiztosítás, aminek összehangolásán jelenleg a minisztérium dolgozik.

A Kopula ’96-tal várhatóan jövő héten kötnek szerződést, a 2008-ban 98 millió forgalmú cég tulajdonosával, Farkas Mihállyal itt olvashat interjút.

Az Avantgarde nem
A minisztérium a Kopula ’96 felajánlásán túl számos más felajánlást is kapott magánszemélyektől és cégektől (médiapartnerektől, kommunikációs cégektől, érdekvédelmi szervezetektől, szakmai kamaráktól).

„E felajánlásokat a minisztérium szakemberei minden esetben megvizsgálják, értékelik, és amennyiben azok szakmailag és jogilag is minden tekintetben megfelelnek, a rendezvény lebonyolításába beillesztik” – áll a közleményben. Arról a Kreatív Online külön kérésében sem kapott tájékoztatást, hogy mely kommunikációs cégekről lenne szó.

Eddig egyetlen, a rendezvény kommunikációjával kapcsolatos vállalkozás neve merült fel a médiában, az Avantgarde Groupé. A HVG csütörtöki számában azt írta, hogy a minisztériumtól felkérést kapott Schillinger Attila cége, de a szakember a Kreatív Online-nak már nem kívánt nyilatkozni a kapcsolatfelvétel módjáról. 

Az ügynökségvezető a HVG tulajdonában lévő Ecoline-nak már elmondta, hogy a rendelkezésre álló kevesebb, mint egy hónap nem elegendő a magas színvonalú szakmai munka elvégzéséhez. Schillinger Attila szerint a feladat kiszervezése ugyanakkor jó, gyakorlati szempontból indokolt ötlet, de ennyi idő alatt immár nem lehet minden fontos részlettel megismerkedni. Az igazgató azt is elmondta, hogy az időben érkező felkérés esetén a munkadíj jelentős részét jótékonysági célokra fordították volna.

Senkivel nincs szerződés

A minisztérium leszögezte: azon feladatok esetében, melyet a minisztérium maga is el tud végezni – ilyen például a kommunikáció – eddig semmilyen szerződést nem kötött, és nem is áll szándékában kötni. 

A KIM azt ígéri, hogy közbeszerzési eljárást hirdet a rendezvény biztosítására és a logisztikai feladatok ellátására. A tender lezárását követően, valamint az összes felajánlás alapos mérlegelése és koordinációs egyeztetés után ad tájékoztatást a minisztérium arról, hogy mely külső cégeket bízza meg az augusztus 20-ai rendezvény különböző feladataival.
 

Kapós üzlet
Az augusztus 20-ai tűzijáték és a hozzá tartozó rendezvények iránt a kommunikációs szakma mindig is élénken érdeklődött, hiszen tavaly például félmilliárd forint keretösszegből gazdálkodhatott (október 23-ával együtt) a nyertes Absolut Pyro és Omega-Trading konzorciuma.

 

(forrás: Kreatív Online, HVG)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés