hirdetés
hirdetés
hirdetés

Túladna a Ringier a Népszabadságon

Nemhogy teljesen felvásárolná a Népszabadságot a Ringier, hanem fordulatként már az eddig meglévő tulajdonrészén is túladna – tudta meg a HVG.hu.

hirdetés

A HVG.hu információi szerint a svájci Ringier AG kiadó múlt heti berlini tanácskozásán a korábbiakkal ellentétben már arról beszéltek, hogy nemhogy felvásárolnák a Népszabadság Zrt.-t, hanem az eddig meglévő többségi tulajdonrészüket is eladnák.

Azért is mondható gyökeres fordulatnak a Ringier döntése, ugyanis tavaly még megvette volna a kisebbségi tulajdonos Szabad Sajtó Alapítvány 27 százalékos tulajdonrészét. Sőt, a HVG úgy tudja, hogy júniusra az adásvételről szóló megállapodás aláírása is készen állt. Mi lehet tehát a hirtelen döntés oka?

Karácsony Gergely lmp-s frakcióvezető múlt pénteken arról írt blogján, hogy a Ringier és az Axel Springer korábban az NMHH által megfúrt fúziójának az a kitétele, miszerint a Ringier valamilyen módon megszabadul a Népszabadságtól, Karácsony olvasatában „odalöki a szociknak”. Ezt a verziót azonban minden érintett szereplő cáfolta a HVG-nek. Az NMHH úgy jött a képbe, hogy a 2010-es médiatörvény a médiapiaci fúziókat az NMHH szakhatósági hozzájárulásához kötötte, az NMHH pedig úgy ítélte meg, hogy a fúzióval sérülne a sokszínű tájékoztatás. Csakhogy a Médiatanácsnak alapvetően nem a Népszabadsággal, hanem a Ringier bulvárnapilapjával, a Blikkkel volt problémája, ennek a kiadványnak a piaci mérete az, ami nem férne össze egy összevont Axel Springer-Ringier portfolióval.

A HVG-nek Mihók Attila, a Ringier vezérigazgatója nem kommentálta az információt, ugyanakkor szocialista forrásaik megerősítették a lapnak, hogy a Ringier egy euróért felajánlotta a Népszabadság Zrt. többségi tulajdonrészét a Szabad Sajtó Alapítványnak.Ezt egy, az ügymenetet jól ismerő forrásunk is megerősítette. Több, a Népszabadság ügyeit jól ismerő forrásunk szerint Michael Ringier döntését az is befolyásolta, hogy a napilap első negyedéves teljesítménye nem a korábbi várakozások szerint alakult.

(forrás: hvg.hu)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés