hirdetés
hirdetés

Túlléphette a reklámidő-keretet a Nap-kelte

2009-10-20
Az MTV jogi lépésekre készül, mert a Nap-kelte szerinte éveken át több reklámot sugárzott, mint amennyit lehetett volna. Gyárfás szerint nem.

Jogi lépésekre készül a Magyar Televízió (MTV), mivel a menedzsment álláspontja szerint túllépte a szerződésben rögzített maximális reklámidő-mértéket egykori reggeli műsora, a külső gyártásban készült Nap-kelte.

Medveczky Balázs ügyvezető alelnök azt mondta: a megállapodásban szereplő 19 helyett  éveken keresztül 22 percnyi hirdetést sugárzott a naponta három órányi műsort adó produkció.

Gyárfás Tamás producer úgy reagált: csak egy korábbi, azóta érvényét vesztett szerződés tartalmazta a 19 perces korlátot, a 2006-os és a Medveczky Balázs által aláírt 2008-as már nem.

Szerinte úgy jöhetett ki az MTV menedzsmentjének a húsz percen felüli időtartam, hogy - megtévesztően, rossz hírüket keltve, mint a kuratórium tagjainak kiosztott mintegy félszáz oldalas kimutatásból is kiderül - abba beleszámolták valamennyi hirdetési blokk elején és végén látható mini-főcímet is, ami viszont a médiatörvény szerint nem része a reklámidőnek.

Mint ismert, szeptember 25-én, azonnali hatállyal mondta fel - ellehetetlenülésre hivatkozva - a Nap-kelte szerződését a nagyobbik köztelevízió; az MTV-t felügyelő közalapítvány kuratóriumi elnökségében azóta vita folyik arról, jogszerűen járt-e el az intézmény menedzsmentje.

Gyárfás Tamás szerint szánalmas, hogy az MTV ügyvezető alelnöke utólag újabb és újabb megalapozatlan ötletekkel rukkol ki, hogy valahogy igazolja jogszerűtlen döntését.

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés
hirdetés