hirdetés
hirdetés

Új cég az online médiapiacon

2009-02-09
2009 januárjától Fastbridge Hungary néven önálló cégbe szervezte online médiatervezési és vásárlási feladatait az Initiative, a Panmedia és a Universal. A Magna csoport korábban pályázat útján választotta ki online partnerét, amely az elmúlt két évben az Arcus volt.

Saját cégébe szervezi át a Magna csoport (azaz az Initiative, a Universal és a Panmedia) online médiatervezési és vásárlási ügyleteit 2009. január elsejétől. A cég ügyvezetője az Initiative-on belül eddig is működő - az új céggel azonos nevű - online részleg vezetője, Kozári István lett. A cégvezető tájékoztatása szerint a Fastbridge partnerei között tudhatja az Initiative-val már több éve együttműködő Café Mediát és Café Interactive-ot, valamint az Arcus Mediát. Az utóbbi cég intézte 2008-ig a csoport online médiatervezési és vásárlási feladatait.

Bár a lépés a szereplők elmondása szerint csupán egy már eddig is létező munkakapcsolat formalizálása, úgy tűnik, a Magna Csoport az online médiavásárlásainak eddigi gyakorlatának megváltoztatása mellett döntött. A cégcsoport eddig ugyanis évek óta pályázat útján választotta ki online médiavásárlási partnerét: 2003-ban a Kirowski nyerte el a Magna Global online médiavásárlási tenderét, miután az akkori Active Agent szerződése 2002-ben lejárt. 2006-ban viszont az Arcus Interactive lett a befutó a cégcsoport pályázatán, amelyen az addigi három éve megbízott Kirowski mellett a Carnation is a meghívottak között szerepelt.

Új cég régi szerepben
Az új önállósult cég feladatai között a legfontosabbak a kommunikációs tanácsadás digitális és online területen, médiatervezés, médiavásárlás, így ezen tevékenységek elvégzésére a Fastbridge nem vesz igénybe alvállalkozókat. „Az online területén tapasztalt nagyarányú növekedés és az ezzel párhuzamosan felmerülő speciális igények kielégítése, valamint az online költések piaci részének növekedése is indokolja döntésünket” – fogalmazott Kozári István.

Arra kérdésre, hogy az Initiative és a Universal között hogyan oszlik majd meg a munka, a Fastbridge ügyvezetője a következő választ adta: „A cégen belül működő egyes ügyfélcsoportok a partnerügynökségek szervezetébe integráltan, egymástól elszigetelve működnek, így ellátnak közvetlen ügyfélkapcsolati feladatokat és kiszolgálják a partnerügynökségek digitális médiatervezési igényeit is.” A két cég tervezői egymástól elválasztva dolgoznak, ugyanakkor egy külön vállalat alkalmazottaiként szakmai irányításukért a Fastbridge vezetői felelnek. A Universal és az Initiative digitális területen dolgozó szakemberei mellé az ügynökségek egyéb divízióiból átszervezéssel, illetve más ügynökségektől is érkeztek szakemberek, asszisztensi pozíciókba pedig pályakezdőket is felvettek. A Fastbridge létszáma jelenleg 14 fő.

Arcus: nem érte váratlanul a változás
Az Arcus így a cégcsoport médiavásárlójának szerepéből a létrejövő új cég partnerévé vált. Arról, hogy ez hogyan érinti a céget, Gregász Zsolt, az Arcus Média vezetője a következőt nyilatkozta: „A Magna ügynökségek és az Arcus munkakapcsolata már eddig is túlmutatott a hagyományos értelemben vett médiatervezésen és vásárláson. Másrészt a Fastbridge, mint cég megalakulása egy előre tervezett folyamat része, amely a napi szintű jó kapcsolatnak is köszönhetően nem volt váratlan az Arcus számára, és nem is jelenti az együttműködés végét, pusztán bizonyos feladatok átcsoportosításra kerültek, míg más területek az eddiginél is nagyobb szerepet kapnak.”

Az Arcus és a Fastbridge – a tervezés és vásárlás területén kívül – továbbra is partnerként működik együtt technológiai, kreatív és keresőmarketing területeken. A Café csoport részére pedig online médiavásárlási szolgáltatást nyújt a Fastbridge, amire már korábban is szerződés volt a Magna és a Café-cégek között.

A szervezeti átalakítások a Magna ügyfeleinek nagy részét érintik, többek között az Austrian Airlinest, a Budapest Bankot, a Johnson and Johnsont, a Microsoft Xbox-ot, a MOL-t, a Dr Oetkert, a Porsche Hungária márkáit, a Törley-t.
 

Nehéz követni
Ihász Ingrid, az Arcus Media média csoportvezetőjének szakmai blogján jelentek meg a TNS 2008-as listaáras online reklámköltési adatai, ebben azonban csak a hirdetési kategóriákra és hirdetőkre lebontva találunk számokat. Azt ebből a jelentésből nem lehet kideríteni, hogy ezeket az összegeket mely ügynökségeken keresztül költötték el a hirdetők.

Nincs könnyű helyzetben tehát az, aki arra próbál adatokat, kimutatásokat keresni, hogy egy-egy hirdetőnek mely ügynökség végzi az online tevékenységét, legyen szó akár kreatív, akár médiás megbízásról, ha azt a hirdető vagy az érintett ügynökség maga nem hozza nyilvánosságra.

Csuday Gábor

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés