hirdetés
hirdetés
hirdetés

Stafétabot

Új leosztás

Nagy Bálint

A hazai mobilpiac telítettsége új kommunikációs feladatok elé állítja a Vodafone-t is – állítja Nagy Bálint vállalati kommunikációs igazgató, aki unatkozni biztosan nem fog a közeljövőben, hiszen továbbra is a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke és a Nemzeti Kulturális Alap (NKA) kuratóriumának tagja, és komolyzenei műsort is vezet a radiocafé 98.6-on.
hirdetés
Nemrég láttak nyilvánosságot az adatok, amelyek szerint Magyarország tízmillió lakosára már több mint 11 millió sim-kártya jut. A helyzet nyilván más kommunikációs feladatok elé állítja a telekomcégeket, mint az új előfizetőkre koncentráló időszakban. Miben látja a változás lényegét, és a Vodafone hogyan reagál erre a folyamatra?
Úgy látom, hogy a telítettség alapvető stratégiai irányváltással jár az egész piac kommunikációját tekintve: amíg az új előfizetők megszerzését célzó időszak vége felé a központi motívum az árverseny volt, addig ma már a mobiltechnológia fejlődésével létrejövő új szolgáltatások bevezetésén, kommunikációján van a hangsúly, és az egyik cél ezeken keresztül egymás ügyfeleinek a megszerzése. Ebben a rablós játékban az a márka kerül lépéselőnybe, amelyik a lehető leghamarabb és a legjobban tud magának kisajátítani egy-egy szolgáltatást. A Vodafone-nál például jelenleg a Vodafone Live!-ra és az internetroamingra vagy a mobiltévés szolgáltatásokra koncentrálunk. Ezzel párhuzamosan egy új üzenetet fogalmazunk meg: a Vodafone mára Európa legnagyobb és a világ egyik legnagyobb mobilszolgáltatója lett. Amikor egyre inkább Európában és nem országhatárokban gondolkodunk, ennek óriási a jelentősége. Fontos az is, hogy a cég ebben a minőségében széleskörű és biztos nemzetközi hátteret tud nyújtani a felhasználóknak.

A Vodafone elhagyta korábbi „vicces” imázsát, és a vállalat decemberben ügynökséget is váltott: az addigi kreatívokat készítő Grey-ről a DDB-re. Nem tart attól, hogy a többi telekomcég kommunikációjához való hasonulás káros hatással lehet az eddig jól elkülöníthető márkára?

Bár én csak a vállalati kommunikációért – így a céges és sajtós kapcsolatokért, a szponzorálásért, a belső kommunikációért és a csr-ért – felelek a Vodafone-nál, tehát a marketingkommunikáció nem hozzám tartozik, úgy vélem, a váltás logikus lépés volt. Az új helyzetben már nem elsősorban azt a célcsoportot akarjuk megszólítani, amelyiket korábban, hanem, mindenkit, akit az új szolgáltatásaink érdekelhetnek.

A mobilosok általában erősen kötődnek mobilszolgáltatójukhoz, ön pedig szolgáltatót váltott. Hogyan éli meg, hogy a Magyar Telekom után a Vodafone-nál folytatja?

Több mint egy év eltelt azóta, hogy elhagytam a Magyar Telekomot – ez az idő elég ahhoz, hogy valamelyest lazuljon a kötelék, és egyébként is: ez csak egy új leosztás. A focistákat is adják-veszik, holnap az ellen játszik, aki tegnap a csapattársa volt. Korrekt és profi játékosok esetén ez nem lehet gond. Én nem tekintem ellenfélnek a többi mobilszolgáltatót, ezért nem visel meg a váltás. Egyébként is gyakori az IT- és a telekomszektorban, hogy a vezetők vándorolnak az egyik konkurens cégtől a másikhoz.

A Pannontól is megkeresték?
A Pannontól nem, de más telekomcégtől igen…

Miért döntött végül a Vodafone mellett?

A Vodafone még novemberben keresett meg egy fejvadászon keresztül, és ezek után minden rendkívüli sebességgel történt: az első beszélgetéstől a megegyezésig alig három hét telt el. Olyan bizalmat éreztem a személyem iránt, hogy úgy döntöttem, elvállalom a feladatot annak ellenére, hogy szándékomban állt iparágat váltani, és ehhez egy ajánlat kapcsán közel is álltam.

Eddigi karrierje során több szektorban is megfordult már: dolgozott légitársaságnak, IT-cégnek és telekomcégeknek egyaránt. Áttekintve az állomásokat, tud említeni olyan szektorfüggetlen tudást, készséget, melyet új pozíciójában is alkalmaz és kiemelkedően fontosnak tart?

A vezetői felkészültséget, a struktúraépítést. Mert igaz, hogy többféle szektorban megfordultam már, de mindig nagyvállalatoknál, ahol a munka nagyobbik részét a vezetői feladatok – szervezetirányítás, struktúra kialakítása – teszik ki. Úgy vélem, ebből a szempontból a tapasztalat fontosabb, mint az iparág. Egy nagy szervezetben például más szektorból, de nagyvállalattól érkező vezető jellemzően jobban megállja a helyét, mint egy azonos szektorból, de kisebb cégtől érkezett szakember. Az iparági specifikumok könnyebben és gyorsabban elsajátíhatóak, mint a vezetői gyakorlat.

A kommunikáció mellett a zene is szívügye: az NKA zenei és tánckollégiumának felelőse, és zenei műsort vezet egy kereskedelmi adón. Hobbi ez, vagy több annál?

Az NKA-hoz mint MRSZ-elnök kerültem: a mindenkori MRSZ-elnök ugyanis beválasztható az NKA irányító bizottságába A zene, a kultúra számomra azonban ma már többet jelent hobbinál, hiszen az NKA tagjaként évente több milliárd forint elköltéséhez van közöm. A zenéhez való kötődés még gyermekkoromban kezdődött, 12 évig zongoráztam, néhány évig klarinétoztam. Nem volt kizárt, hogy zenei pályára lépek.

Megbánta, hogy nem így alakult?
Emocionálisan igen, racionálisan nem.


Nagy Bálint
2008 Vodafone, vállalati kommunikációs igazgató
2006 Magyar Zenei Tanács, elnökségi tag
2006 Magyar Reklámszövetség, elnök
1995-2006 Matáv, majd Magyar Telekom, kommunikációs igazgató
1995 International Business School, marketingkommunikációs vezető tanár
1992-1995 IBM, marketingkommunikációs igazgató
1991-1992 BBDO, alapító ügyvezető igazgató
1985-1991 Malév, fedélzeti szolgáltatásfejlesztés-, majd arculati (márka-) vezető

Személyi
Mit tartana karrierje csúcsának?
Egy országos zenei intézmény vezetését.

Ki a példaképe?
Több emberből gyúrom össze.

Van olyan munkája, amit igazán szégyell?
Miért nem az ellenkezőjét kérdezi? A Malév arculatváltása szakmai életem csúcspontja!

Időmérleg
45% értekezletek
45% e-mailek olvasása, írása
10% szakmai elmélyedés
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés