hirdetés
hirdetés
hirdetés

Uj Péter

hirdetés

Uj Péter <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Uj Péter (Illusztráció: Kovács Lehel)
Uj Péter tavalyi távozása az Indextől egy korszak, patetikusan azt mondhatjuk, hogy a magyar online média ártatlanságának – naivitásának – végét jelentette, amely korszakot éppen az 1999-ben indult Index és Uj Péter szimbolizálta a legjobban. A lassan benépesülő webbel együtt járó szabadságérzés, azok a megszállottak, akik éppen ezen az akkor még obskúrus felületen akartak újságot csinálni és UP személye olyan elegyet alkottak, ami azóta is viszi előre a lapot. UP akkor már évek óta írta Szerdáit a Népszabadságba, és túl volt már az Internetto-sztorin (az első magyar online újságot Nyírő Andrással közösen hozták létre még 1995-ben, később a tulajdonossal való viták miatt alapította meg a szerkesztőség az Indexet). Uj Péter sokszor elmondta, hogy ahogy a Szerdák is inkább publicisztikaparódiák, úgy az Index is valójában az újságírás paródiája, mert ebben a médiaközegben csak így lehet értelmesen működni – de ez a tőle megszokott sarkos fogalmazással inkább azt jelentette, hogy a lap sosem vette túl komolyan magát, ami persze nem akadályozta meg abban, hogy pár év alatt az egyik legkeményebben kérdező és feltáró orgánummá nőjön. 

Mit tanulhatunk tőle?

A bizonyosságot, hogy ökörködve is lehet nagyon komolyan beszélni.

Uj Péter punksága az utóbbi években bor- és gasztromániává nemesült, de ezzel együtt olyannyira nem hajlandó megöregedni, hogy képes volt a nála nagy átlagban húsz évvel fiatalabbak által benépesített Tumblr magyarországi közösségének vezéralakjává válni, és torzonborz alakját a mai napig lehet látni különböző metálkoncerteken vagy a Szigeten, egy palackos fröccsel. A Kreatívnak decemberben – Weyer Balázzsal és Nádori Péterrel, az Origo vele azonos időben leköszönt vezetőivel közösen – adott interjújából úgy tűnt, van merre tovább. De még egy Indexet azért biztosan nem fog csinálni.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés