hirdetés
hirdetés
hirdetés

Újabb 2,4 milliárdos mélyütést kaphat az MTV

Újabb 2,4 milliárdot vonhatnak el az MTV-től, ha elfogadják Jánosi György szocialista politikus indítványát. Ha így történik, akkor csődbe jut a köztévé.
hirdetés

A Duna TV-hez csoportosítanák át azt a 2,4 milliárd forintot, amit a Magyar Televízió (MTV) céltámogatásából vonnának el jövőre – áll Jánosi György mszp-s médiapolitikus költségvetési módosító javaslatában. Amennyiben az országgyűlés rábólint, úgy közel tízmilliárddal kevesebből kellene gazdálkodnia az MTV-nek a következő évben.

Medveczky Balázs, az MTV ügyvezető alelnöke szerint érthetetlen, hogy a benyújtó Jánosi György álláspontjában hetek alatt 180 fokos fordulat állt be, hiszen éppen ő volt az, aki a parlament kulturális és sajtóbizottságának szeptember 22-i ülésén arról beszélt: "valóban úgy tűnik, nincs elég pénz, hogy színvonalas, mennyiségében is megfelelő közszolgálati műsort sugározzon a Magyar Televízió."

Czeglédi László szocialista kuratóriumi elnök egyelőre nem kívánta kommentálni az indítvány hírét, míg helyettese, Balogh László (KDNP) politikai támadásként, kicsinyes bosszúként értékelte pénteki közleményében a kezdeményezést.  

Az idei 9,4 milliárd forinttal szemben a 2010-es büdzsé tervezete már csupán 2,4 milliárd forintot irányzott elő az MTV-közalapítvány támogatására, de a szocialista módosító indítvány még a maradék összeget is átirányítaná a Duna Televízióhoz.

A javaslat megfogalmazója, Jánosi György az MTI-nek azt mondta: a kisebbik közszolgálati televízióban "anyagilag meg kell erősíteni a közszolgálatiságot", márpedig ez az intézmény - szemben az MTV-vel - az utóbbi években nem jutott költségvetési céltámogatásokhoz.   Ezért javasolta azt, hogy az MTV-től elvenni tervezett összeg mellett a költségvetés általános tartalékából további 1,1 milliárd forintot rendeljenek a Duna Televízióhoz. Így az összesen 3,5 milliárd forintot közszolgálati műsorok gyártására, közvetítési jogok vásárlására és műszaki fejlesztésekre fordíthatná a médium - jegyezte meg.

(forrás: Kreatív Online, MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (1 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Hosszú évek óta a "közfeladatokat "látványosan , nézhetőbben készítő csapat dolgozik a Dunán, miközben az MTV vezetői permanens "elnökvadászati lesben" várják azt
a vadat, melyet a működéshez szükséges pénzt biztosító stáb küld rájuk..hiszen új és új emberek hátterét kell tudni korrekten látni.. lásd az utóbbi évek
alelnökeit, "erős" hátszelű szervezeti átrendezést generáló külsős szakértőket, akik csak a televíziós műfajok közötti különbségekkel sincsenek tisztában.- a
tiszteletdíjakkal igen.-.pláne azzal, hogy némelyik műfajhoz kellenének hozzáértő iparosok is, mint pl :díszletépítész, kárpitos, tv-s sminkes. A tanult "szakik "
pedig cégen kívül vergődnek, vadásszák a még a szakmát is ismerő potencionálisan segítőkésznek mutatkozó kollégákat, miközben egyre több néző néz új és új
csatornák után,melyek jó része nem közszolgálati, de nincs kellő alternatíva ...Ma a riportműfajon" felnőtt" menedzsment pedig nem is érti, hogy mi történik
körülötte, a változó politikai erőviszonyok szelét keresi, hátha be lehet fogni azt-- ideig áráig...És állandósul az a baj, hogy semmire sincs elég pénz, mint pl.
hazai gyerekműsor,KI MIT TUD ? Karmesterverseny ....vajon a vezérkar mit tud a túlélési stratégia magas szintű művelésén kívül?

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés