hirdetés
hirdetés

Újabb meglepő félmilliárdos állami tendergyőzelem

2008-07-31
A kétmilliárdos, furcsán megpályáztatott média-, pr- és reklámfeladat és a két és fél milliárdos rendezvénymegbízás után újabb tenderen hirdetett eredményt az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) kommunikációját intéző FVM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézete (VKSZI). A nettó 400-600 milliós keretösszegű bel- és kültéri médiavásárlást egy néhány hónapja bejegyzett cég intézheti a következő négy évben.

Az USP Regionális Média és Közterületi Szolgáltató Kft. nyerte az európai uniós agrár- és vidékfejlesztési támogatásokat takaró ÚMVP kapcsán kiírt bel- és kültéri médiavásárlásra szóló tendert – derül ki a Közbeszerzési Értesítő internetes kiadásából. A négyéves időtartamú megbízás papíralapú bel- és kültéri hirdetések gyártására, megjelentetésére, illetve a kampányok auditálására szól, keretösszege nettó 400 millió forint, amelytől a teljesítés során 50 százalékkal – azaz 600 millió forintig – eltérhet a kiíró.
 
Mint arról a Kreatív Online néhány hete beszámolt , a megbízást elnyerő céget áprilisban alapították. Az épp a vidéki médiumokra (azaz az ÚMVP-célcsoportra) szakosodó vállalkozás kizárólagos tulajdonosa és ügyvezetője Vajdics Ádám, a Rádió 1 korábbi ügyfélkapcsolati vezetője. A kiírás szövege három évre visszamenőleg meghatározott összegű kampányreferenciákat kért az indulóktól, a frissen alapított cég pályázata azonban így is érvényes volt. "A törvény lehetőséget biztosít erőforrások kölcsönzésére, mi éltünk ezzel a lehetőséggel" – világította meg a hátteret Vajdics Ádám lapunk kérdésére.
 
Sínen vannak

Az ügyvezető a Kreatív Online-nak másfél hete, a cég indulása kapcsán még úgy nyilatkozott, a cél az első üzleti év végére a 200 millió forintos bevételt elérni. "Bevallom, meglepődtünk rajta, és nagyon örültünk neki” – mondta most a győzelemről. „Ez azt jelenti, hogy egy nagyon komoly ügyféllel és potenciállal fogunk tudni jelentkezni a piacon, ami azt gondolom, hozzásegít minket a megcélzott pozíciónkhoz.”
 
A megbízásért az USP-n kívül még az az Insomnia Reklámügynökség indult, amely a július közepén lezárult kétmilliárdos komplex tender egyedüli és győztes pályázója volt. Az eredmény érdekessége, hogy a két induló postacíme megegyezik: a két ügynökség azonban ugyanazon ház különböző emeletein működik, ugyanakkor Vajdics Ádám szerint nincsen tulajdonosi kapcsolat közöttük.
 
Rendszer lesz a kölcsönreferencia?

A Kreatív Online által másfél héttel ezelőtt feldolgozott, riasztóan szigorú feltételeket szabó kétmilliárdos ÚMVP-s média-, pr- és reklámtender nyertese szintén csak úgy tudott megfelelni a kiírásnak, hogy kívülről vont be erőforrást – azaz más, a referenciákat külön-külön vagy egyedül teljesítő cég(ek)től kért igazolást arról, hogy az adott referenciát kölcsönvenné a pályázaton való induláshoz.
 
Lapunk kérdésére Kerényi Gyula, a VKSZI kommunikációs osztályvezetője így reagált arra, hogy az intézet szabta szakmai indulási feltételeket már a második nagy összegű kommunikációs pályázaton kerüli meg a nyertes a közbeszerzési törvény biztosította kiskapu segítségével: "A nyertes ajánlattevő a benyújtott dokumentáció szerint rendelkezik mindazon tapasztalattal és knowhow-val, amely az ÚMVP kommunikációjának hatékonyságát az ajánlatkérő számára garantálja. Bizonyos kiírás szerinti kritériumokat és referenciákat a jogszabályi lehetőséget kihasználva erőforrást biztosító szervezet, együttműködő partner révén teljesített, amellyel szemben a VKSZI-nek kifogása nincs (és jogilag nem is lehet). Fontos megjegyezni, hogy a cég által kínált szolgáltatások középpontjában specifikusan a regionális, megyei és helyi médiatervezés és -vásárlás áll, amely az ÚMVP céljait, célközönségét ismerve az egyik elsődleges szempont számunkra – egyelőre tehát elégedettek vagyunk az eredménnyel".
 
Az állami kommunikációs tenderek gyakorlatában egyébként szokatlan, hogy a bel- és kültéri médiafeladatok a hagyományos ATL-médiáról leválasztva, külön pályázatban jelennek meg. Ezt a megoldást Kerényi Gyula még a mostani tender eredményhirdetése előtt azzal magyarázta a Kreatív Online-nak, hogy „az eltérő és e kategóriákra vonatkozóan elkülönült médiatulajdonosi, médiavásárlói struktúrára tekintettel e versenyeztetési mód alkalmazásával” költséghatékonyabb ajánlatok beérkezését várják.
 
Az ÚMVP-kommunikációhoz kapcsolódó második, 2,5-3,75 milliárd forintos rendezvényszervezési tender eredményéről kedden számoltunk be, itt olvashat róla.

Pál Zsombor

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés