hirdetés
hirdetés

Újra erősödni látszik a Facebook

2019-01-31

Sokkal nagyobb bevételnövekedést produkált tavaly, mint amire számítani lehetett. Az összbevétel 300 millióval szárnyalta túl az előzetes várakozásokat. A profit 60 százalékkal nőtt. Megint egyre többen facebookoznak. A hirdetők sem szüntek meg szeretni a céget.

A Facebook hitelét sokminden megtépázta az elmúlt hónapokban, az adatvédelmét érintő bírálatok és a Cambridge Analytica botrány épp úgy, mint az, hogy saját maga próbálta álhírekkel lejáratni a kritikusait, például Soros Györgyöt. És ezek csak kiragadott példák. Tavaly ráadásul a Facebook részvényei azután zuhantak 20 százalékot, hogy a cég bejelentette, 2018 második felében lassuló növekedésre számít a növekedő biztonsági és adatvédelmi kiadásainak következtében.

Mindezek ellenére mégis úgy tűnik, hogy növekszik a vállalat bevétele, olvasható többek között a Qubit elemzésében és grafikonjain. Az amerikai tőzsdék január 30-i zárása után közzétett gyorsjelentésben az áll, hogy az elemzők által vártnál erősebb növekedést produkált tavaly, írják.

Bár folyamatosan felmerül, hogy Amerikában és Európában csökken a facebookozók száma, a Csendes-óceáni térségben és Ázsiában drasztikusan növekszik, a világ többi részéről nem is beszélve. Ráadásul a 2018 második és a harmadik negyedévében tapasztalt csökkenés után az európai felhasználók száma is növekedésnek indult megint, a naponta és havonta facebookozók körében is.

2017-es utolsó negyedévhez képest 9 százalékkal nőtt a napi, és ugyanennyivel a havonta legalább egyszer bejelentkezők száma világviszonylatban.

A bevételek terén 30 százalékkal nőtt az előző év utolsó negyedévéhez képest 2018 utolsó három hónapjában a Facebook. Az összbevétel 300 millióval szárnyalta túl az előzetes várakozásokat. A profit 60 százalékkal nőtt.

A reklámok adták a Facebook bevételeinek 98,5 százalékát a tavalyi utolsó negyedévben, ennek 93 százaléka mobilhirdetésekből adódott.

A Qubit által is idézett elemzők szerint a Facebook 2019-ben már a növekedés lassulásával kalkulál, miközben a költségeinek akár 50 százalékos növekedésére számít. Ugyanakkor az is látszik, hogy a hirdetők továbbra is értékes, sőt egyre értékesebb felületnek látják a Facebookot, ez pedig ismét pozitívan hathat vissza a befektetőkre.

Puskár Krisztián

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés