Vajon ki dolgozik a K&H-nak?
2008-12-08
A K&H eddigi reklámügynöksége, a Republic elkezdett a Brokernetnek dolgozni, a bank tenderen választana új ügynökséget, de egyelőre még nem sikerült. Online partnerkeresés is zajlik, online árlicittel.
A Kreatív Online információi szerint a K&H banknak az utóbbi időben meggyűlt a baja az ügynökségekkel. A cégnek négy éve dolgozó Republic reklámügynökség ugyanis megszerezte a Brokernetet, így a jövőben leválna a kék-narancssárga bankról. Arról viszont ellentmondásosak az értesüléseink, hogy ez sikerült-e.
Szakításnak tűnik, de nem az
Az biztos, hogy a Republic november 17-én értesítette a Kreatív Online-t arról, hogy megállapodtak a a márkafrissítésre készülő Brokernettel. „2008 őszétől a Republic Advertising&Branding lett a BROKERNET Holding Zrt. teljes körű reklámügynöksége. (…) A banki és biztosítói kommunikációs piacon különösen nagy tapasztalattal rendelkező Republic Csoport a Raiffeisen, K&H, vagy Argos Biztosító márkákon dolgozott az elmúlt években” – állt a Republic közleményében. Az újabb pénzintézettel kötött megállapodás híre, a K&H bank mint múltbéli referencia említése egyértelműen arra utalt, hogy a Republic és a K&H elbúcsúztak egymástól.
Ehhez képest a Republic ügyvezetője, Barna Tamás azt mondta a Kreatív Online-nak, hogy szerződésben állnak a K&H-val, és jelenleg a bank engedélyével dolgoznak a Brokernetnek. A Republic ügyvezetőjét megkérdeztük arról is, indultak-e a K&H jelenleg zajló tenderén, de Barna Tamás erre nem kívánt válaszolni. Ahogy arra sem, mikor jár le a szerződésük.
Lett új ügynökség, de a győztes visszalépett
A Kreatív Online úgy tudja, a K&H tendert írt ki, hogy megtalálja új vezető ügynökségét. A tenderre a Teamet, a Lowe GGK-t, a Hammert és egy negyedik ügynökséget hívtak meg. Információink szerint a tender eredménytelenül zárult: a győztes Team végül úgy döntött, mégsem akar a banknak dolgozni.
Megkerestük a K&H kommunikációs igazgatóját, Horváth Magyary Nórát is, aki a következő sorokkal válaszolt a Republic és a bank közötti együttműködést, illetve a jelenlegi ügynökségkeresést firtató kérdéseinkre:
„A Republic of Art és a K&H Csoport között jelen pillanatban is érvényes és élő reklámügynökségi szerződés van. A K&H Csoport több reklámügynökséggel dolgozik párhuzamosan együtt. A K&H Csoport beszállítóival kapcsolatos szerződéseit és tendereit bizalmas üzleti információnak tekinti, így arról további tájékoztatást nem kíván nyújtani.”
Online tender is lesz
A K&H Banknak persze nyilván továbbra is lesznek reklámjai, hiszen információink szerint eddig a Republic vezető ügynökség volt, de mellette időnként kapott megbízást a banktól az Addiction Bt. és a Cre-Action nevű ügynökség is. Az előbbi egyébként többek között a sajtóhirdetéseket és egy olimpiai szponzorációs filmet is készített.
Arról is értesültünk, hogy a bank nemcsak klasszikus reklámügynökséget keres, de online fronton is együttműködő társat találna. A kiválasztás vélhetően elsősorban ár alapon történik majd, hiszen a meghívott ügynökségeknek nulladik fordulóban egy élő, online árliciten kell részt venniük.