hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vajon ki dolgozik a K&H-nak?

A K&H eddigi reklámügynöksége, a Republic elkezdett a Brokernetnek dolgozni, a bank tenderen választana új ügynökséget, de egyelőre még nem sikerült. Online partnerkeresés is zajlik, online árlicittel.
hirdetés

A Kreatív Online információi szerint a K&H banknak az utóbbi időben meggyűlt a baja az ügynökségekkel. A cégnek négy éve dolgozó Republic reklámügynökség ugyanis megszerezte a Brokernetet, így a jövőben leválna a kék-narancssárga bankról. Arról viszont ellentmondásosak az értesüléseink, hogy ez sikerült-e.

Szakításnak tűnik, de nem az
Az biztos, hogy a Republic november 17-én értesítette a Kreatív Online-t arról, hogy megállapodtak a a márkafrissítésre készülő Brokernettel. „2008 őszétől a Republic Advertising&Branding lett a BROKERNET Holding Zrt. teljes körű reklámügynöksége. (…) A banki és biztosítói kommunikációs piacon különösen nagy tapasztalattal rendelkező Republic Csoport a Raiffeisen, K&H, vagy Argos Biztosító márkákon dolgozott az elmúlt években” – állt a Republic közleményében. Az újabb pénzintézettel kötött megállapodás híre, a K&H bank mint múltbéli referencia említése egyértelműen arra utalt, hogy a Republic és a K&H elbúcsúztak egymástól.

Ehhez képest a Republic ügyvezetője, Barna Tamás azt mondta a Kreatív Online-nak, hogy szerződésben állnak a K&H-val, és jelenleg a bank engedélyével dolgoznak a Brokernetnek. A Republic ügyvezetőjét megkérdeztük arról is, indultak-e a K&H jelenleg zajló tenderén, de Barna Tamás erre nem kívánt válaszolni. Ahogy arra sem, mikor jár le a szerződésük.

Lett új ügynökség, de a győztes visszalépett
A Kreatív Online úgy tudja, a K&H tendert írt ki, hogy megtalálja új vezető ügynökségét.  A tenderre a Teamet, a Lowe GGK-t, a Hammert és egy negyedik ügynökséget hívtak meg. Információink szerint a tender eredménytelenül zárult: a győztes Team végül úgy döntött, mégsem akar a banknak dolgozni.

Megkerestük a K&H kommunikációs igazgatóját, Horváth Magyary Nórát is, aki a következő sorokkal válaszolt a Republic és a bank közötti együttműködést, illetve a jelenlegi ügynökségkeresést firtató kérdéseinkre:

„A Republic of Art és a K&H Csoport között jelen pillanatban is érvényes és élő reklámügynökségi szerződés van. A K&H Csoport több reklámügynökséggel dolgozik párhuzamosan együtt. A K&H Csoport beszállítóival kapcsolatos szerződéseit és tendereit bizalmas üzleti információnak tekinti, így arról további tájékoztatást nem kíván nyújtani.”

Online tender is lesz
A K&H Banknak persze nyilván továbbra is lesznek reklámjai, hiszen információink szerint eddig a Republic vezető ügynökség volt, de mellette időnként kapott megbízást a banktól az Addiction Bt. és a Cre-Action nevű ügynökség is. Az előbbi egyébként többek között a sajtóhirdetéseket és egy olimpiai szponzorációs filmet is készített.

Arról is értesültünk, hogy a bank nemcsak klasszikus reklámügynökséget keres, de online fronton is együttműködő társat találna.  A kiválasztás vélhetően elsősorban ár alapon történik majd, hiszen a meghívott ügynökségeknek nulladik fordulóban egy élő, online árliciten kell részt venniük.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Hozzászólások (4 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
WR, tökéletesen egyetértek, de azért egy picit hibáztassuk már az ügyfelet is. Kedves HM Nóra: ostobaság az árat első számú kiválasztási szemponttá tenni a kreatív
tenderen, mert a szar kreatív sokkal többe kerül médiavásárláskor.

A KH eredményei nem a kommunikáció minőségéből, hanem a kommunikáció tényéből fakadnak. Kellő médiasúllyal a mostani kampányhoz hasonló borzasztó ostobaságok
is megélnek - míg fut a kampány. A minőségi kreatív első számú haszna, hogy kevesebbe kerül: ugyanazt a hatást nem szőnyegbombázás, hanem a néző/olvasó
megnyerésével éri el, tizedannyi médiaköltésből.

Persze az induló ügynökségek is bekaphatják, de a KH és marketingigazgatója számomra nagyon szomorú intézményesült példája a magyar reklámvalóság feneketlen
mélységeinek. (És ha már a Kreatív minden krtitika nélkül közzéteszi a józan ésszel is belátható ostobaságaik tömegét, akaratlanul is az olvasóra hárul ez a
feladat.)

#
White Rabbit
Jól összefoglaltad a problémát. Atomot nekik!
#
White Rabbit: Teljesen igazad van abban amit a online licitről írsz. Röviddesen visszatérünk a témára és bővebben foglalkozunk majd a reklámügynökségi résszel is.
#
A cikk reklámügynökségi része nem indított meg különösebben.
Ez dolgozik annak, miközben már nem is, de mégis, viszont engedélyt kér, hogy másnak. Felmerülhetne a kérdés, hogy egy ilyen jellegű dolog nem egy cég belügye-e? Nem
merül. Nem baj.
Ellenben, egy másik apróság kiverte nálam a biztosítékot.
Ott-ott, a cikk végén.
"A kiválasztás elsősorban ár alapon történik majd, hiszen a meghívott ügynökségeknek nulladik fordulóban egy élő, online árliciten kell részt venniük."
Értelmezte ezt valaki?
Ha nem, akkor álljon itt a fenti két sor valódi jelentése.
A kreatív prezentáció előtt fixáljuk az árakat, tehát senkit sem érdekel a kreatív munka minősége, a legolcsóbb pályázó visz mindent. Ami a médiába kerül, az
úgyis lárifári.
Mindezt úgy tesszük, hogy egymásnak eresszük az ügynökségeket: vágjátok el ti egymás torkát!
Azt gondolom, hogy ez a példa nagyon jól rávilágít (néhány üdítő kivételtől eltekintve), hogy mivé degradálódott ez a szakma.
Mert lesznek olyan ügynökségek, akik még ilyen feltételek mellett is belemennek a tenderbe. Nem lesznek olyan tökösek, hogy azt mondják, hogy ezt meg azt tegyétek ide
meg oda. Tudom, recesszió van, meg nehéz a helyzet, de higyjétek el fiúk (lányok?), hogy ezzel a mentalitással még nehezebb lesz. Magatok alatt vágjátok a fát. És
tudjátok mi a legszomorúbb? Az, hogy igazán nem is az ügyfelet hibáztatom emiatt. Ha olyan a piac, hogy ezt meg lehet tenni, akkor persze, hogy megteszi. Ő annál jobban fog
feküdni a board előtt, minnél többet tud lefaragni a marketingbüdzséből.
Ezért kizárólag az ügynökségek a hibásak. Akik akkor is mosolyogva kísérik fel a vendéget az emeleti vörösbársonyos szobába, mikor pontosan tudják, hogy vérbajos.
Csoda hát, hogy beledöglenek?

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés