hirdetés
hirdetés

Vakvágányon

2004-11-04
Folytatódik a „mit lehet kezdeni egy vagy több rekesz sörrel?” dilemma. A Borsodi ezúttal sínre tette a kérdést: a sörök a hűtőbe kerültek, és Halász Gyula, a Partners JWT kreatívigazgatója a legkevésbé sem érti, mi köze ennek a villamoshoz.
Mit gondol az alapötletről?
Most múltam negyven. Ez már a „B” oldal. Nem baj, így legalább az „A” oldalon még hallhattam olyan etűdöket, mint a Rolls Frakció „Magyarázd el, hogy mitől megy a villamos” című száma. Hogy hogyan jön ez ide?

A magyarázat prózai: a Borsodi legújabb, villamosos reklámját nem értem. S bár a mai napig nem tudom, hogy mitől megy a villamos (bevallom, nem is érdekel), azt már csak munkaköri kötelességből is szeretem tudni, hogy mitől működik egy reklám, pláne, hogy miről szól.

Az ötletet értem, de csak azért, mert egész nyáron sulykolta egy vízparti szpot, hogy csak a Borsodim számít, a többi le van… Az ötlet önmagában abszolút „sörös”, tehát olyan, amivel egy tipikus sörfogyasztó könynyen azonosul. Maga a szituáció sem életidegen, a villamosok tényleg nem túl gyorsak, de legalább hangosak, és jó esetben sűrűn járnak. Lakott egy barátom a Thököly úton, egy földszinti lakásban. Ő mesélte: az a jó ebben a megrázó helyzetben, hogy egyedül is lehet marokkózni.

A sörre viszont vigyázni kell, mint ahogy hőseink is teszik a sör, snack stb. alaphelyzetű bulikban. A „sörféltő” mozdulat (becsületére válna a Borostyán sörfőző mesterének is) egy nagyon erős kód, és már ismert az előző filmből, amiben a szpot csúcspontján tette ezt a két sörivó cimbora. Itt viszont elcsúszott, pontosabban eltereli róla a figyelmet a hűtőszekrény (még egy technikai vívmány, amiről nem tudom, hogy hogyan működik). Pedig az ötlet jó, mert egyszerű. Mint, ahogy Hofi szerint villamost vezetni is egyszerű, mert akkor kell kanyarodni, amikor a sín.

Mit gondol a megvalósításról az alapötlethez képest?
A megvalósításba sajnos becsúszott egy-két pluszkanyar. Nem értem a láda kontra hűtő történetet. Szebb hangja van a sörnek a hűtőben, mint a ládában? Vagy a villamos juttatja a szereplők eszébe, hogy le kellene már hűteni a söröket? A casting kiváló, mert hitelesek a figurák, így nem tudom elképzelni, hogy Zeneakadémiát végeztek volna. Mint ahogy azt sem, hogy igazi sörösök nem hűtik le a kedvenc nedűt egy jó meccs előtt. Tehát marad a „csak úgy” verzió, amivel az a baj, hogy eltéríti és kisiklatja a villamost.

Újszerűnek tartja-e a szpotot?
Újszerűnek nem mondanám a szpotot. Egyrészt volt egy előző része, másrészt láttam már hasonlót.

Hatékony lehet-e a szpot? (Teljesíti-e a célokat?)
Hatékonynak hatékony lehet, mert a szituáció valós és jók a szereplők, de ebben az országban sohase lehessen tudni…

Mi ragadta meg a szpotban?
Én emlékszem rá, mert nagyon-nagyon szeretném megérteni, de mint tudjuk, ez szakmai ártalom. (Ezzel már arra is válaszoltam, hogy mi ragadott meg benne.)

Van-e kedvenc része?
Kedvenc részem a tulajdonképpeni dramaturgiai csúcspont, amikor a villamos hatására úgy pattog a popcorn az asztalon, mint eltévedt bolha a hot dogon, és hőseink egykedvű rutinnal, ámde mégis ünnepélyesen emelik fel söreiket, nehogy egy csepp is kárba vesszen.

Van-e hiba az ötletben, illetve a szpotban?
Az alapötlet hibátlan. Sajnos a megvalósítás másfelé kanyarodott, mint a sín. De az is lehet, hogy ott csúszott el a dolog, hogy még mindig nem tudom, hogy mitől megy a villamos…

Halász Gyula
HD Creative, kreatívigazgató

hirdetés
hirdetés