hirdetés
hirdetés
hirdetés

Visszatér a Coca-Cola a Tescóba

Kibékült egymással a világ legértékesebb márkája, a Coca-Cola és a legnagyobb magyarországi áruházlánc, a Tesco. A két óriás két éve veszett össze, úgy tudni, azon, hogyan osszák meg a promóciós költségeket; azóta az áruházban alig lehetett Coca-Cola termékeket kapni.
hirdetés

Több mint két éves szünet után ismét kapható a Tesco áruházakban a Coca-Cola teljes termékpalettája – erősítette meg a Kreatív Online testvérlapjának, az Élelmiszer Online-nak nyilatkozva Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs menedzsere és Mucska Péter, a Coca-Cola vállalati kapcsolatok vezetője.

Az üdítőcég termékei 2006 elejétől egyáltalán nem voltak elérhetőek a Tesco áruházakban, majd 2007 márciusától a kétliteres Coca-Cola, Coca-Cola Light és a Fanta narancs visszatért ugyan, de a termékpaletta összes többi eleme hiányzott.

Bár az érintettek nem beszéltek róla, a vita a hírek szerint az üzletekbe való bekerülés és a termékpromóciók költségeinek megosztásán robbant ki. Az éves beszállítási szerződésről folytatott 2006-os tárgyalások során a két óriáscég nem tudott megegyezni a termékek áráról, elhelyezéséről és promóciójáról, így az elfogadhatatlan ítélt feltételekre való tekintettel a Coca-Cola kivonta termékeit a Tesco áruházakból.

Az egykori híradások szerint a 2006-os beszállítási szerződés tárgyalásain a Tesco a Coca-Cola addigi kivételezett helyzetét igyekezett átalakítani. A cégnek nemcsak korábbi bevételeinek egy részéről kellett volna lemondania, de el kellett volna tűrnie azt is, hogy a Tesco üzleteiben a korábbinál nagyobb hangsúllyal más, olcsóbb kólát kínáló gyártók termékei is jelen lehessenek.

A helyzet egyik fél számára sem volt előnyös: Egyrészt a Tesco számára nyilván nem volt közömbös, hogy a Coca-Cola, az 56 milliárdos tőkeértékével a világ legértékesebb márkája eltűnt áruházaiból. Másrészt az üdítőital világcégnek sem lehet célja, hogy termékei hiányozzanak a legnagyobb magyarországi hipermarketlánc polcairól – kommentál az Élelmiszer Online.

A két cég közötti hosszú tárgyalások 2008 augusztus végére érkeztek abba a fázisba, hogy a Coca-Cola teljes termékválasztéka újból kapható a Tesco áruházakban. A hosszú távra szóló megegyezés alapja a kölcsönös előny – hangsúlyozta Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs menedzsere az Élelmiszer Online-nak.
 

hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Emlékszem a 90-es évek végén az Auchen megnyitásakor is megtette a Coca Cola, mert akkor nyitási akcióként beszerzési áron akarta adni az Auchen. Ekkor egyszerűen
leállították a szállítást. Sajnos sokan voltunk ebben a helyzetben akkor, abban az időben teljesen tönkrevágta egy időre az árpolitikát az Auchen. De az ilyen akciókat
csak a Coca Cola engedheti meg magának. Egyébként, meg aki a Tesco-ban belistáztatja a termékeit, tudnia kell mi vár rá. Én nem javaslom senkinek a Tesco-t, csak ha
sajátmárkást akar.
#
Elérkezett a pillanat amikor a Nagy Arc Tesco forgalma megtorpant , már minden forint fontos a számára akkora forgalmi problémái vannak. Csak gratulálni tudok a Coca-Cola
kitartásához és következetességéhez hogy nem hagyta zsarolni magát az akkor még erőfölényével visszaélni akaró Tescoval szemben. Sajnos sok kis- és közepes cég nem
tudja felvállalni ezt a fajta magatartást mert túlzottan is kiszolgáltatottak a Tesconak. Remélem sok hasonlóan sikeres attrakció tanúi lehetünk a jövőben , amikor
rendesen arcul csapják az arrogáns és dilettáns Tesco vezetést és életképtelen értelmiségi betanítottmunkás beszerzésüket ill. értékesítésüket.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés