hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vitázik a Tesco és a Spar

Összehasonlító reklám miatt marasztalta el a Tescót az Országos Kereskedelmi Szövetség Etikai Bizottsága. A hátrányosan feltüntetett Spar és a Tesco kölcsönösen vádolja egymást etikátlansággal.
hirdetés

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) Etikai Bizottsága még májusi ülésén hozott határozatában azt állapította meg, hogy a Tesco ár-összehasonlítást tartalmazó reklámjai etikátlanok, valamint, hogy ezeket az összevetéseket egy-egy konkrét áruházban végzi, miközben az eredményt az országos és regionális akciós újságjában közli.

A testület arra is figyelmeztette a Tescót, hogy az árak összehasonlítását tartalmazó reklámban ne szerepeljen olyan termék, amelyből a reklámozott áruházában nem rendelkezik kellő mennyiségű árukészlettel, emellett pedig arra kötelezte, hogy tegye közzé a vétségéről szóló etikai bizottsági határozat rendelkező részét.

Vámos György, az OKSZ főtitkára az MTI-nek elmondta: ha az ellenérdekelt fél nem fogadja el a testület döntését, a határozatot a panaszos fél – ez esetben a Spar - nyilvánosságra hozhatja.

Ezt meg is tette a Spar hétfőn, közleményében hangsúlyozva azt is, hogy a Tesco nem hajtotta végre a határozatot. Sőt - mutatott rá Laber Zsuzsa, a Spar kommunikációs vezetője - a Tesco saját magát tüntette fel etikusnak a nyilvánosságra hozott állásfoglalásában, tehát a határozat tartalmát ellentétes módon kommunikálta a médiának.

A Tescónál azt közölték, hogy a Pest megyei bíróság június 29-i ítéletében magatartásukat az említett reklámokat illetően minden szempontból jogszerűnek találta. Az ítélet még nem jogerős.

Hackl Mónika, a Tesco szóvivője egyben jelezte: az OKSZ Etikai Bizottsága ugyan három pontban elmarasztalta a Tescót, másik hat pontban azonban minden szempontból megfelelőnek találta az alkalmazott eszközeit, így összességében a Tesco reklámjai etikusak - vonta le a következtetést.

A Tesco kifogásolja ugyanakkor, hogy a Spar az említett határozatban a számára biztosított terjedelmet túllépve, és a megengedett határidő után is szerepeltette honlapján az említett szöveget. Mindkettő kifogásolható lépés - mutatnak rá.

Vámos György a két cég közötti vitát nem kívánta kommentálni. Megjegyezte azonban, hogy az OKSZ etikai testületének már volt olyan döntése, amit mindkét érintett elfogadott.

A Spar Magyarország és a Tesco Global Áruházak egyaránt tagja az OKSZ-nek, mindkét szervezet aláírta az OKSZ Etikai Kódexét.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés