hirdetés
hirdetés
hirdetés

Zöld út a Tesco és a Shell megállapodásának

Nem eredményez versenyjogi aggályokat okozó piaci részesedést, ezért rábólintott a GVH, hogy a Shell 15 évre tartós bérletbe vegye a Tesco benzinkútjait.
hirdetés

Mint arról korábban beszámoltunk, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bólintására várt a Tesco és a Shell-csoport, miután abban állapodtak meg, hogy az utóbbi vállalat üzemelteti majd az áruház magyarországi benzinkútjait. A megállapodás a 15 évre szóló bérbeadásról szól, vagyis a Shell teljes körűen üzemelteti majd az állomásokat, ellátja az üzemanyagtöltést és a shopok működtetését.

A GVH vizsgálata szerint a Tesco töltőállomások és a Shell-csoport Magyarországon az üzemanyagok és kenőanyagok forgalmazása tekintetében húsz százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, ami nem vet fel versenyaggályokat, így az összefonódást engedélyezték.

A hatóság azt is megállapította, hogy Magyarországon további hét vállalkozás foglalkozik üzemanyagok és kenőanyagok kiskereskedelmi értékesítésével országos töltőállomás-hálózaton, ezeken kívül pedig több száz töltőállomás is működik.

Az üzemanyagok éves értékesített mennyisége és a főbb szereplők piaci részesedései az elmúlt néhány évben érdemben nem változtak. A magyarországi piac legnagyobb szereplője a Mol, melynek részesedése meghaladja a 20 százalékot.

A GVH jelentése kitér arra, hogy a 2007-től az üzemanyag kiskereskedelemben enyhe koncentrációs folyamat indult meg. A negyedik legnagyobb hálózattal rendelkező Agip megvette az akkor hatodik Esso-t; az ötödik legnagyobb részesedésű Lukoil pedig a hetedik Jet-et. Mindez azonban érdemben nem változtatott a piac azon jellegén, hogy a töltőállomások mintegy kétharmada - az értékesített mennyiség több mint fele - a négy legnagyobb hálózathoz, a Molhoz, a Shell-hez, az OMV-hez és az Agiphoz tartozik.

A GVH-hoz kapcsolódó hír, hogy a Biovit Pharma gyógyszeripari vállalkozást további büntetés megfizetésére kötelezte, mert a hivatal korábbi határozata ellenére a cég nem közölt helyreigazítást a hirdetéseivel kapcsolatban, és nem fizette ki a kiszabott 16 millió forintos bírságot sem.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés