Nyílt levél Tóta W. Árpádnak
2008-03-04 12:00:00
Tisztelt Tóta Úr!
Van ebben a Kikapcs [Kreatív, 2008. február] című írásában valami önigazoló evidencia, hiszen miért is ne legyen az internet túlreprezentálva egy jórészt a neten megnyilvánuló publicista médiafogyasztásában, és miért ne meneküljön a kereskedelmi tévétől, amely...
Igenis, hülyék vagyunk!
2008-03-04 12:00:00
Újsághír: A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség 100 millió forintos bírságot szabott ki a Média Markt „Hülye, aki nem ünnepel” hirdetésére, mert az károsan befolyásolja a gyerekek erkölcsi fejlődését. A Média Markt panasszal fordult a bírósághoz.
Levél 2023-ból
2007-12-04 12:00:00
Higgyétek el, kedves barátaim, nálunk minden egészen máshogy néz ki, mint ahogy azt ti képzelitek. Azt sem tudom, hol kezdjem el, hogy megértsétek. Na jó, csapjunk bele a közepén, talán majd a végére valahogy összeáll a kép!
Éljen a NOKSZ!
2007-12-04 12:00:00
Nem lehet könnyű az álruhás fesztiválriporterek élete! Időről időre meg kell próbálniuk egy-egy nap erejéig észrevétlenül elvegyülni az egyébként csak szerkesztőségi elefántcsonttornyukból szemlélt „dzsunior plebsz” intenzív lazítással töltött napjaiba.
Mi közöm hozzá?
2007-11-04 12:00:00
Egy médiatervező emlékére
Postbuy
2007-09-04 12:00:00
Tragikus hirtelenséggel meghalt Balázs Gábor, a Pan Media médiaigazgatója. Augusztus elején a barátaival külföldre utazott, és a szállodában egy szívinfarktusból fakadó tüdőödéma végzett vele. Azonnal meghalt. Pár hét múlva lett volna 31 éves.
Ki is a hülye?
2007-07-04 12:00:00
Szerintem hülye az, aki azt hiszi, hogy egy tűzfalról vagy építőhálóról ordító szövegnek ugyanaz az olvasata, mint egy kocsmai freecardnak.
Tisztelt Főszerkesztő Úr!
2007-06-04 12:00:00
A Kreatív 2007. májusi számának 46. oldalán lapunkkal, a Szép Házakkal kapcsolatban valótlan tény jelent meg, ezért az alábbi helyreigazítást kérjük közzétenni:
A névtelenség felelőtlen kényelme
2007-05-04 12:00:00
A Kreatív 39 – nevük, nemük, kedvenc ételük elhallgatását kérő – olvasója úgy véli, hogy az áprilisi számban megjelentek egy része méltatlan a magát „a kommunikációs szakma lapjának” feltűntető kiadótól elvárt szakmaisághoz, etikához. Néhány, jelenleg is illegalitásban élő, ezért névtelenül nyilatkozó reklámszakember úgy véli, hogy egy, a McCann Ericksonról szóló átfogó cikknek [Útraindítás, Kreatív 2006. április - A Szerk.] azért jeleznie kellett volna például azt is, hogy csak rendkívül ritkán sikerül egy cégnek 17 éven keresztül állandóan növelnie forgalmát, vagy hogy bizony más cégekkel is előfordult, hogy 11 év után elvesztették adott ügyfelüket, vagy hogy e cég bizonyítottan a legeredményesebb EFFIE-ügynökség stb.
Nagy piros lufi a bal oldalon
2007-04-05 12:00:00
Néhány hete kíváncsian várhattuk, vajon milyen márka vagy szervezet emblémája bukkan fel a mindenki által ismert békejel és társai mögött. Nem kellett sokáig várnunk, az OTP Bank új, terjeszkedésére és étvágyára is kedvesen utaló átölelős logója tűnt elő, melyet azóta masszív, szépen kidolgozott kampánnyal véstek mindannyiunk tudatába. A csak a logót ábrázoló hirdetéseket követték az embereket is mutató képek és filmek, közelebb hozták hozzánk az új emblémát. Ment minden, ahogy kell.
Erős falak apró kövekből
2007-03-05 12:00:00
Egy médiaterv szerzőjéről rengeteget elárul, hogy mennyire ismeri valójában a honi média világát, hogy mennyire lát tisztán a pályán. Munkája alapján pontosan eldönthető: ismeretei köszönőviszonyban vannak-e a valósággal, az egyes médiumok valódi reklámértéküknek megfelelően kapnak helyet terveikben, figyel-e a trendekre, a szélsőségekre, a ciklikusságra.
Etikai megfontolások
2007-02-10 12:00:00
A 60-as, 70-es években volt a New York Times-nak egy nagyhatalmú színikritikusa, akinek visszavonulásakor búcsúbulit rendeztek. Ezen megjelent szinte mindenki, akit írásaival a magasba emelt vagy a mélybe taszított. A kritikus áldozatai vagy favoritjai közül azonban sokan életükben akkor fogtak vele kezet először, előtte soha nem találkoztak személyesen, a kritikus ugyanis igyekezett elkerülni, hogy személyes érzelmei, szimpátiái befolyásolják az ítéletét. A tárgyilagosság egyik legfontosabb feltétele a távolságtartás újságíró és témája, alanyai között.
Jó reklámok márpedig vannak!
2006-12-12 00:00:00
Emlékszik valaki még arra, hogy tavaly mi volt a legkedvesebb reklámja? És arra, hogy öt évvel ezelőtt melyik szpotra kapta fel a fejét? Valószínűleg nem. Reklámok jönnek-mennek, de csak nagyon kevés marad meg hosszú távon a fogyasztók agyában. Foghatjuk ezt persze arra, hogy bővelkedünk a hirdetésekben, az üzenetekben, és ezek közül kitűnni már nagyon nehéz. Magyarázhatjuk azzal, hogy a fogyasztók már telítődtek a hirdetésekkel, de tán azzal is, hogy elvesztettük az egyszerűség erejét.
Kréta-por-felhő
2006-11-16 00:00:00
Megdöbbenve olvastam a Kreatív augusztus-szeptemberi számában a Szivacs című cikket, amelynek lényege: Magyarországon nincs reklámképzés. Úgy érzem, a leírtakra mindenképpen reagálnom kell, mert olyan megállapítások találhatók a cikkben, amelyek félreérthetőek, sőt talán bántóak is egyesek számára.
Szomorú cikk
2006-11-16 00:00:00
Szomorú, hogy a Kreatív augusztus-szeptemberi számában Szivacs cím alatt minden lényegeset letöröltek a hazai reklámoktatás táblájáról. „Kifejezetten reklámszakot egyetlen megkérdezett felsőoktatási intézményben sem találtunk” – harsogja a főcím.
Fogalomzavar és törvénytelen gyakorlat
2006-10-09 00:00:00
A kereskedelmi tévékre az elmúlt években több tízmillió forint bírságot szabott ki az Országos Rádió és Televízió Testület burkolt reklámok közzétételéért, aminek következményeként a műsorszolgáltatók ma már igyekeznek szinte minden reklámjellegű feliratot kitakarni a műsorszámokban, és a cégnevek említésétől még akkor is tartózkodnak, ha az amúgy nem minősülne reklámnak.
A penge és a forradalmár
2006-09-14 00:00:00
Ha forradalmár lenne, Ön melyik televíziót foglalná el? Ezüst Pengét, tehát második díjat kapott az idei Arany Penge Kreatív Reklámfesztiválon a Magyar Televíziónak (MTV) az a hirdetése, amely ezt a kérdést jelenítette meg címsorában.
A scam hirdetések hasznáról
I love scam ad
2006-09-14 00:00:00
Az utóbbi időben egyre gyakrabban jutott eszembe, hogy a sokak által megszólt, gyűlölt kamureklámokat egyre jobban szeretem. Így az Arany Penge után rájöttem, hogy a hazai szakmának tulajdonképpen szüksége is lenne a scam adekre, bár ez a fogalom még nincs is igazán pontosan definiálva, és nem is nagyon lehet.