Optimista magyar márka lesz a Soproni
Nem érezte büntetésnek, hogy Budapestre költözött, de átszervezte a marketingrészleget, és új ügynökségi koordinációs modellt vezet be Jan-Willem van Wensem, a Heineken júniusban kinevezett marketingigazgatója, aki kedvenc nemzetközi és magyar reklámjáról is beszélt a Kreatív magazinban megjelent interjúban.
Elképzelhetetlen lenne nélküle Lady Gaga
A Kreatív történetében soha nem volt még hagyományos értelemben vett világsztár a címlapon, szóval ezt muszáj ideírnunk. Alexander Bard, az egykori svéd trashdance-legenda, az Army of Lovers egyik tagja, producer, filozófus és médiaszociológus a Brand & Music konferenciánkon járt Budapesten, és ebből az alkalomból készítettünk vele egy hosszú interjút. Halál volt legépelni, mert Alexander egy energiabomba, alig lehetett belefojtani a szót, igaz, kár is lett volna. Délután hat és este kilenc között négy kávét és egy kólát fogyasztott el, a címlapfotózás minden percét gyermeki bájjal élvezte, címlap-artdirectorunkat instruálta, velünk együtt ötletelt, futott a hatos villamos előtt, galambokat kergetett a Blaha Lujza téren. Utána pedig elmesélte, hogyan alakul át az internet miatt a zeneipar, mit gondol a multicégek átverésre épülő kommunikációjáról, az accountvezérelt reklámügynökségekről, és miért Lady Gaga a legfantasztikusabb popsztár ma.
A reklám tartja edzésben
Nem elég bátrak a hazai reklámkészítők Pohárnok Gergely operatőr szerint, aki szerzői filmeket csinál ingyen, mert jól megél a reklámból. Nem érdekli Amerika, sem a rendezés, és ha végleg beköszönt a 3D-korszak, talán le is teszi a kamerát. Nagy eredménynek tartja viszont, hogy a Danone be merte vállalni a roma szereplőket az egyik szpotjában.