hirdetés
hirdetés
hirdetés

2011-06-09 14:37:00

A Facebook az elmúlt egy évben szinte minden márka számára kritikus kérdéssé vált. Ott kell gyűjteni a rajongókat, ott kell beszélgetni a fogyasztókkal, ott kell terjeszteni a vírusokat. Nem véletlen, hogy a korábban javarészt fórumokban és blogokban feltűnő bérkommentelők is átvonultak ide.

2011-03-31 10:55:00

A Kreatív októberi számában bemutattuk azt a nyolc újságírótípust, amelyet minden pr-es felismer, aki valaha rendezett már sajtótájékoztatót. Most itt a visszavágó: azok a pr-es típusok, amelyeket minden újságíró felismer, aki napi kapcsolatban van az asztal másik oldalán ülőkkel. A típusok mellett pedig néhány jó tanács megbízóiknak, főnökeiknek és a kollégáknak.

2010-12-01 16:21:00

Az újságíró zabálni és ingyen élni megy sajtótájékoztatókra, mellette okoskodik, szakért és piszkálódik. Nyolc olyan újságírótípus, amely sűrű vendége a sajtóeseményeknek. A Kreatív Magazin összeállítása. 

hirdetés

2010-08-03 17:00:00

Bár az áprilisi izlandi vulkánkitörés soha nem látott mértékű károkat okozott az európai légiközlekedésnek és turizmusiparnak, a helyzetből nem lett igazi kommunikációs válság. Sőt: az érintett szervezetek megtanulták belőle, hogyan kell gyorsabban és jobban reagálniuk. Izland pedig elkészítette minden idők egyik legjobb országimázskampányát. A júliusi Kreatív Magazin cikke.

2010-05-14 11:03:54

Bár a Fővárosi Bíróság több mint egy éve jogerősen kimondta, hogy a csepeli szennyvíztisztító kommunikációs feladataira kiírt közbeszerzési eljárás jogsértő volt, és nemrég a Legfelsőbb Bíróság is helyben hagyta az ítéletet, a kiíró Fővárosi Önkormányzat még mindig nem bontotta fel a szerződést a győztessel. Valószínűleg már nem is fogja.

2010-05-07 14:50:01

Az utóbbi időben a költségtakarékosság jegyében a korábbinál jóval több projektalapú megbízás érkezett a jellemzően átalánydíjjal dolgozó hazai pr-ügynökségekhez. Akik megtehetik, visszautasítják az atl-helyettesítő megoldásokat, de vannak, akik ilyeneket is kénytelenek elvállalni.

2010-01-06 16:05:55

Még a Vodafone közösségi médiás fiaskó előtt írtunk egy cikket, a jelentősebb hazai márkák aktivitásairól. Van-e, kell-e közösségi médiás jelenlét? Kik és mit csinálnak a Facebookon, Twitteren? Mit mondott erről Müller Tamás még a kirúgás előtt?

2009-09-09 16:51:22

Hol tart most a pr reklámmal régóta vívott presztízsharca? Mit jelenthet a pr-szakmának, hogy a kreatívversenyeken is szerepet kapnak?

2009-06-16 11:59:44
Szaporodnak a hirdetésszervező újságírók és médiafoglaló pr-esek. Etikátlan, törvénytelen, mégis létezik. Beépülő újságírónk saját bőrén tapasztalta, hogy újságírók és pr-esek hogyan bokszolnak egymással a pénzen egy-egy megjelenés érdekében.
Válságkommunikációs esetek

2009-04-27 16:49:59
Idén télen az E.ON-nak és a Budapest Airportnak is elő kellett vennie a fiókból a válságkommunikációs kézikönyvet. A vállalatok képviselői szerint a krízisszituáció mindkét esetben rendkívüli volt.

2008-12-20 09:23:08
Nincs a szakma által közösen elfogadott mérési metodika a pr-ügynökségek tevékenységének értékelésére. A reklámegyenérték- mérést nemzetközi szinten már rég alkalmatlan módszernek tartják, de itthon még nincs jobb.

2008-09-08 14:11:08
Egy tavalyi brit konferencián nagy vihart és vitát kavart az a kijelentés, amely szerint a pr-eseknek ügyfeleik érdekében néha szabad hazudniuk. Megkérdeztünk néhány hazai szakembert arról, szerintük megengedett-e az igazság torzítása, ha a szükség úgy kívánja. A Kreatív ma megjelenő szeptemberi számának cikke.

2007-12-04 12:00:00
A cégeknek egyszerű megoldást jelenthet az újságírókkal való kapcsolatápolásban az ajándékozás, azonban egyre több pr-ügynökség nem javasolja ezt a megoldást ügyfeleinek.

2007-11-04 12:00:00
A Mol ismeretlenebb a nemzetközi piacokon, ezért hátránnyal indult az OMV-vel folytatott kommunikációs háborúban. Az OMV inkább racionális érvekkel a Mol viszont érzelmi alapon próbált kommunikálni – ami itthon a Molnak, a fontosabb nemzetközi szintéren viszont az osztrák cégnek kedvezett.

2007-10-04 12:00:00
Az elmúlt években egyre növekszik a politikai kommunikációs tanácsadással foglalkozó cégek száma. A magyar piac kicsi, így többen az üzleti piacon is jelen vannak vagy Kelet-Európában terjeszkednek.

2007-09-04 12:00:00
Néhány hírügynökségi tudósítón kívül a Magyarországra akkreditált újságírók jellemzően egyszerre több lapnak is írnak, és sokszor más tevékenységekkel is összekötik ittlétüket. A Reuters, a Time Magazine és a Variety, illetve a holland Trouw tudósítóját kértük meg: írják le egy átlagos napjukat.

2007-07-04 12:00:00
Az utóbbi időben megjelentek a teljesítményalapú kötbérek a nagyobb ügyfelek és a pr-ügynökségek közötti szerződésekben. Az ügynökségek – jobb híján – alkudoznak, és a kommunikációs munka mérésének nehézségére hivatkoznak. Közös fellépés még nincs, az alkuk viszont könnyen árcsökkenéshez vezethetnek.

2007-06-04 12:00:00
Az újságírók járnak sajtótájékoztatóra. Ez derült ki, amikor végigkísértük három sajtótájékoztató szervezését, lebonyolítását és az utána megjelent cikkeket. A lényeg: személyes kapcsolatok, értelmes tartalom és egy felelős, aki összefogja a munkát.

2007-05-04 12:00:00
A klónozáshoz csak kevesen értenek, viszont sokakat érdekel, amit öt percben meg lehet tudni róla. A kutatók mellett ritkán dolgoznak sajtósok, pedig sokszor szükség volna a közvetítésre az újságírók és a tudományos élet képviselői között.

2007-04-05 12:00:00
A sportszervezetek számára – a csökkenő állami támogatások miatt is – létkérdés, hogy találjanak maguknak szponzort, a hirdetők viszont még mindig kétkedve lépnek az ingoványos, botrányoktól sem mentes területre. Mégis egyre több cég lát lehetőséget a vállalatok és a sportszervezetek közötti összekötő szerepben.

2007-03-05 12:00:00
A kommunikációs szakmán belül a pr az egyetlen olyan terület, ahol több apa-fiú páros dolgozik családi cégükben együtt, vagy űzi ugyanazt a szakmát. A fiúk lelkesek, az apák büszkék; az elszámolásnál pedig – állítják – ugyanolyan vagy még nagyobb szigort alkalmaznak, mintha nem lenne családi kötelék.

2007-02-10 12:00:00
A gyakorlati képzést nem lehet eléggé hangsúlyozni – értenek egyet a pr-oktatók, arról azonban nem egységes a véleményük, hogy szükség van-e a mainál több pr-oktatásra az egyetemeken és főiskolákon.

2006-12-12 00:00:00
Elkerülhető az ügyfélkonfliktus a szakosodott pr-ügynökségek esetében, de a specializáció a növekedés gátját is jelenti. A szakügynökségek új irányokba próbálnak nyitni, míg mások éppen az ő piacaikra próbálnak betörni – nem mindig sikeresen.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
hirdetés