hirdetés
hirdetés
hirdetés

20 millióra bírságolták a Vodafone-t

A feltöltő kártyát használó Vodafone-os ügyfelek panasz esetén ugyan kapnak hívásrészletező számlát, de nem szerepel benne a hívás díja – állapította meg a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH). A mobiltársaságot ezért 20 millió forintra büntették.
hirdetés

Az NHH próbavásárlások és piacfelügyeleti eljárás után sújtotta bírsággal a Vodafone-t, mert a cég „nem megfelelő tartalmú forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatásokat adott az előre fizető ügyfeleinek”.

Az elektronikus hírközlési törvény szerint a mobilszolgáltatóknak az előre fizető (feltöltő kártyát használó) ügyfeleknek panasz esetén - az utólag fizetőknek pedig kérésre - olyan hívásrészletező számlát kell kiállítaniuk, amely tartalmazza a hívott számot, a hívás kezdő időpontját és időtartamát, a hívásegység és a hívás díját.

Az NHH először 2005-ben vizsgálta a Vodafone gyakorlatát, és akkor felszólította a társaságot, hogy a jogszabályoknak megfelelően az előre fizető ügyfeleknek is biztosítsa a forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatást. A hatóság tavalyi vizsgálódásakor kiderült, még mindig nem jogszerű a Vodafone ezen gyakorlata, ám a mobiltársaság decemberben úgy fogalmazott, hogy a határozat végrehajtásának csak egy nem részletezett idejű műszaki fejlesztés után tud majd eleget tenni.

Az NHH idén akcióba lépett, és 12 próbavásárlóval ellenőrizte, hogy a Vodafone betartja-e a hatóság határozatait. A próbavásárlók pre-paid kártyát vettek, felhasználták a rendelkezésre álló összeget, majd felkeresték a szolgáltatót, számlareklamációt tettek, és egyben forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatást igényeltek.

A megkapott kimutatásokban továbbra sem voltak feltüntetve a hívások és a hívásegységek díjai, ugyanakkor egyes esetekben Vodafone a kimutatások értelmezéséhez mellékelt egy díjszabási táblázatot, amely alapján az ügyfél maga számíthatta ki, hogy mennyibe került egy hívás.

A próbavásárlást piacfelügyeleti eljárás követte, amikor a Vodafone kifejtette: jogszerűnek tartja, hogy külön szerepelteti a hívásegység díját, mivel a kimutatás így is világosan bemutatja az előfizető számára releváns információkat. Álláspontja szerint annak értelmezése az ésszerűen gondolkodó átlagos előfizető számára nem okoz gondot. A Vodafone egyben azzal érvelt, hogy az NHH korábbi határozatai alapján költséges fejlesztéseket hajtott végre és a költségek további növelése indokolatlan és aránytalan terhet róna rá. Mindezek alapján kérte, hogy az NHH fogadja el a kimutatást a jelenlegi formában.

Az NHH a választ nem fogadta el, és a Vodafone-t 20 millió forint bírsággal sújtotta, valamint arra is kötelezte a céget, hogy fizesse ki a piacfelügyeleti eljárás 56 ezer forintos költségét.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés