hirdetés
hirdetés
hirdetés

20 százalékot estek vissza Mészáros Lőrinc lapbirodalmának eladott példányszámai

A Matesz adatai szerint a Magyar Nemzet olvasói a Népszavához pártolhattak át. A több éves tendencia Mészáros lapjain látszik meg a legjobban.

hirdetés

Az Mfor.hu számolt be a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) adatai alapján a nyomtatott lappiac elmúlt évének eladott példányszámairól. Ezek egyébként átlagosan több éve csökkennek, de például a Népszava növelni tudta a számait, egyéves viszonylatban 10 százalékkal, negyedévesben 7-tel: 19,9 ezerről 21 ezer fölé ment. Ezzel szemben a piac "zuhanóban van", írják a számok alapján, és ebből arra is következtetnek, hogy a Magyar Nemzet olvasóinak nagy része a Népszavához pártolt át.

A Nemzeti Sport közel 32 ezres eladott példányszáma negyedéves szinten stagnálást mutat (de az egy évvel ezelőtti számokhoz képest azonban 10 százalékos visszaesést), a hetilapok között is hasonló a tendencia: a 32 ezres HVG stagnál, az azóta megszűnt Heti Válasz 10 százalékot esett vissza, a 168 óra 13 százalékot. A bulvárlapok szinte mind visszaestek, a Blikk és a Bors közel 10 százalékot.

Mészáros Lőrinc vidéki lapbirodalma összességében 20 százalékos visszaesést produkált az elmúlt évben. Ez látható többek között a lenti ábrán is.

Az Mfor által vizsgált 13 Mészáros-lapból 2016 harmadik negyedévében több mint 249 ezer példányt adtak el átlagosan, ez mára közel 200 ezerre zuhant vissza. "A legnagyobb visszaesést a Napló (24,5 százalék), a Dunaújvárosi Hírlap (23,5 százalék) és a Fejér Megyei Hírlap (22,3 százalék) szenvedte el" - írják, a legkisebb veszteséget pedig a Békés Megyei Hírlap produkálta, 10,46 százalékkal kevesebb fogyott belőle az egy évvel ezelőttihez képest, továbbá 13 százaléknál kisebb visszaesés volt még a Petőfi Népénél, a Somogyi Hírlapnál, a Tolnai Népújságnál és a Vas Népénél. 

Puskár Krisztián
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés