hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Puskár Krisztián cikkei

  #1
2019-06-28 10:46:00

Bár hajlamosak vagyunk az ellenkezőjét gondolni, valójában kevés hülye ember van. Ezt Ola Rosling adatelemző, a világot előadásokkal körbeturnézó statisztikus mondja, aki társszerzője a nemrég nálunk is megjelent Tények című könyvnek. Ez az emberi gondolkodás tíz ösztönéből vezeti le, hogy miért ítéljük meg tévesen a világot, illetve miért állnak jobban a dolgok annál, mint gondolnánk. A „tények kalapácsáról”, az oltásellenessekkel való párbeszédről, a statisztikákkal való átverés módjairól és az újságírók ösztöntápláló tevékenységéről beszélgettünk.

  #2
2019-06-21 17:17:00

Kevin Cole abban a klubban volt rezidens DJ, amelyet Prince és a Purple Rain tett legendássá, és már túl volt pár zenei forradalmon, amikor a seattle-i KEXP rádióhoz csatlakozott, hogy a programigazgatója legyen. A KEXP pedig már negyed évszázada létezett, amikor végre szintet tudott lépni és a saját lábára állni, majd a kétezres évek önszerveződő rádiós sikertörténetévé vált. 

  #3
2019-05-07 12:33:00

Sokkal inkább akarom előbb megérteni, hogy az adott ügyfél mit szeretne üzletileg elérni, semmint hogy nekem már a fejemben az forogjon, hogyan tudok majd neki eladni egy fasza reklámfilmet, egy jó kis Insta-csatornát – mondja a buzzwordös Juhász Péter a Kreatív interjújában.

#4
2019-04-25 14:45:00

Mindaz, amit sajtófotóként ismerünk a sajtófotót bemutató kiállításokról, egyre kevésbé tükrözi a sajtófotó napi gyakorlatát. Mit tud kezdeni a szakma a nyomorpornónak nevezett jelenséggel, és miért könnyebb fotóval manipulálni, mint a szöveggel? Virágvölgyi Istvánnal és Barakonyi Szabolccsal beszélgettünk, ebből osztunk most meg egy rövid részletet. A teljes cikk a Kreatív májusi lapszámában olvasható.

#5
2019-04-16 10:37:00

A rendőrség erős megelőző kampányfilmmel jelentkezett be húsvét előtt.

#6
2019-04-15 14:00:00

A public affairs területén dolgozók számára adna információkat, elemzéseket az EU-s politikai környezetről.

#7
2019-04-09 11:20:00

A Noguchi és Uniomedia két-két munkája a shortlisten van, illetve a Republic és a Lounge is egy-egy kampánnyal a pr-versenyen. Tavaly kilenc jelöltünk volt.

#8
2019-04-04 14:10:00

Az üdítőreklámban szép békebeli keleteurópai fiatalok ismerkednek vágyaikkal.

#9
2019-04-04 12:15:00

Felhívták a vállalat figyelmét rá, hogy ott nem is újságírás folyik. Ráadásul a pályázó projekt épp a propagandának adott volna a kezébe hatékonyabb eszközt.

#10
2019-03-25 11:00:00

A Magyar Demokrata jó ütemben írta meg az MTI-ből, hogy sikeresen lezajlott a fejüknél összenőtt bangladesi sziámi ikrek plasztikai sebészeti műtéte Budapesten. A magyar média februári eredményei a közösségi interneten a Storyclash mérései alapján.

#11
2019-03-22 12:01:00

A Next9 ügynökséget Híves Bea és Győri Krisztina alapították azután, hogy nyolc év után eljöttek az Uniomediától. A Kreatív megújult márciusi számában beszélgettünk velük, abból olvasható most egy részlet. 

#12
2019-03-18 10:40:00

Ezúttal nem politikai kampányről van szó, hanem a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének videójáról.

#13
2019-03-14 13:10:00

A Brexit körüli káoszban, illetve a Nagy-Britanniában élő magyarok lélekszámának történelmi csúcsával különösen nagy felelőssége van egy brit nagykövetségnek Budapesten. Iain Lindsay pedig rutinosan lavíroz a puha és kemény kormányzati kommunikáció határterületein a liberális demokrácia híveként egy illiberális-hibrid rendszerben. Részlet a Kreatív márciusi számában megjelent cikkből.

#14
2019-03-04 08:00:00

A héten mutatják be a Jó estét, Mr. Waldheim! című dokumentumfilmet, amely egy ’86-os osztrák elnökválasztási kampány bemutatásával mutat rá a politikai karrierizmus azon mintáira és folyamataira, amelyek nekünk is ismerősek lehetnek. Pedig nem ez volt a cél. Ruth Beckermann rendezővel beszélgettünk opportunista patternekről, Netflixről, halott generációkról. Azért nem hangzanak el a filmben interjúk, mert az unalmas és hamis lett volna, de ez nem jelenti, hogy a film objektív akarna lenni.

#15
2019-02-25 10:52:00

Az önmagát független, konzervatív-liberális zsidó hírportálként meghatározó lap a Brit Media tulajdonában van.

#16
2019-02-14 15:42:00

A kezdeményezés nem független a Láncfűrész Akadémiától. A Timberen fák közül lehet válogatni. 

#17
2019-02-14 12:26:00

Kijött a két popszenész közös számának Valentin napi klipje.

#18
2019-02-14 10:40:00

A Médiatanács különféle döntéseket hozott: 350 ezer forintra büntette a Rádió 1 Balázsék című műsorát; az Echo TV ezzel szemben nem sértette Nagy Blanka emberi méltóságát, illetve a korhatárbesorolás; hajléktalanokról szóló műsor sem lépett át ingerküszöböt.

#19
2019-02-11 13:54:00

Híves Bea és Győri Krisztina alapították a kommunikációs ügynökséget tavaly áprilisban, miután távoztak az Uniomediától.

#20
2019-02-08 11:21:00

Az első 2019-es Lájkbajnokság a 24.hu további erősödését mutatja, párhuzamosan a Mégvalamit fizetett Insta-mémoldal leáldozásával.

#21
2019-02-06 10:01:00

A címlapi, egész oldalas hitvallást a fideszes médiaholding apológiája és a „liberális véleménydiktatúra" elleni kirohanás követi egy újabb teljes oldalon. A 2015 és 18 közötti időszakot a lap eltörölte.

#22
2019-02-05 22:20:00

Még jobban be van betonozva az élboly, sőt az egész PR Toplistán mintha még kevesebb lenne a változás az elmúlt évekhez képest. Apró mozgások azért vannak. 

#23
2019-01-31 16:50:00

Sokkal nagyobb bevételnövekedést produkált tavaly, mint amire számítani lehetett. Az összbevétel 300 millióval szárnyalta túl az előzetes várakozásokat. A profit 60 százalékkal nőtt. Megint egyre többen facebookoznak. A hirdetők sem szüntek meg szeretni a céget.

#24
2019-01-30 13:21:00

Keresztrefeszítés, szűzmáriás tetkó, üresen tátongó focistadion és kisvasút - ezek kerültek ki az NMHH által is támogatott animációs sorozat végső változatából. FRISSÍTÉS: megszólaltak a producerek.

#25
2019-01-28 09:06:00

A PTE művészeti képzésének részeként indult elektronikus zenei szaknak műhelymunkával és elsősorban nem piaci szemlélettel, ám a technológiai fejlődéssel mégis szoros összefüggésben olyan kreatív embereket sikerült kinevelnie, akik azóta nemcsak, hogy Magyarország arcát teremtették meg a nemzetközi elektronikus zenében, hanem trendalakítóként maguk is újra megtermékenyítették a hazai közeget. A szakirány vezetőjével, Kovács Balázzsal beszélgettünk, valamint Lázár Gábor, Mikolai Martin és Bartha Márk példáján keresztül kutattuk ennek okait és hátterét a Kreatív decemberi számában. Ebből olvasható itt egy részlet.

#26
2019-01-25 15:29:00

San Pellegrino, diszkó, homokbánya, kemény pszichedélia.

#27
2019-01-23 10:44:00

Az idei Super Bowl a Coca-Cola történeti városában, Atlantában lesz. A hivatalos ital viszont a Pepsi. Más helyi márkákat is érint a konkurens szponzoráció.

#28
2019-01-14 12:29:00

A Direkt36 írt feltáró cikket Simicska bukásáról, illetve a miniszterelnökkel való konfliktusáról.

#29
2019-01-11 12:22:00

A Mégvalamit fizetett mémoldal hanyatlása, úgy tűnik, megállíthatatlan. A 24.hu úgy növekedett látványosan, hogy a top 10-be egyetlen cikkük se került be. Hasonlóan a Mérce. Az Index cikke generálta a legnagyobb aktivitást. További izgalmak a tavalyi utolsó, decemberi Lájkbajnokságában. Az eredmények a Storyclash mérései alapján álltak össze.

#30
2018-12-20 11:28:00

A német lap hetvenéves történetének mélypontjáról beszél, és maga tárta fel a csalást.

#31
2018-12-18 14:29:00

Kádár-sorozat, túlélős Trianon-horror, betyárfilm Rózsa Sándorral, háború utáni állapotok a jövő Magyarországán. Ezek mind Pálfi György filmtervei, amelyek közül legalább kettő megvalósulhat. Az Úr hangja premierjének alkalmából ültünk le a rendezővel beszélgetni, az interjú a Kreatív december számának címlapsztorija. Ebből olvasható most egy rövid részlet online. A teljes verzió a nyomtatott lapban.

#32
2018-12-17 16:01:00

Az MTI letiltotta a közmédia működési zavarairól szóló MÚOSZ-közleményt.

#33
2018-12-11 12:22:00

Itt az idei utolsó Lájkbajnokság, az év legnyomasztóbbika. Azért értelmes dolgok is értek el sikereket.

#34
2018-12-06 12:38:00

Nem az egész platformra vonatkozik, egyelőre tesztüzemben fut.

#35
2018-11-30 11:30:00

Pedig régen elég volt a fogorvos asszisztensének kutyáját és kisgyerekét kölcsönkérni. Herendi Gábor, Miki357 és Sós Bálint beszélgettek a Nagy Kreatív Nap reklámfilmes paneljében. Előkerültek sztorik az ügyeskedő ügyfelekről is.

#36
2018-11-10 20:26:00

Magyarországon vonják be a nagy cégek a fogyasztókat a legkevésbé a termékfejlesztésbe Európában, derül ki egy felmérésből.

#37
2018-11-05 16:23:00

Az elektronikai cég támogatta a filmet, amely eleve az okostelefonokról szól. Geszti Péter volt az összekötő kapocs.

#38
2018-10-25 13:57:00

Közel egymilliárd dolláros üzlet lett az övék. A WPP részvényei 22 százalékot estek.

#39
2018-10-11 13:09:00

Keresztes Tamás szerepel benne. Halálra azért nem röhögtük magunkat rajta. Kampányt és párbeszédet indítana a problémákról az egyébként 60 influencerrel dolgozó ügynökség.

#40
2018-10-11 12:17:00

Ráadásul ebben is Martin Freeman szerepelt.

#41
2018-10-11 11:14:00

Nagyot mentek a magyar íjászok, a szegedi matekos és az eleganciáról szóló véleménycikk, valamint az "Anyádat hívd, ne a 112-őt". A sportoldalak visszaestek nyár után, a hírszájtok viszont mind növelték az elérésüket. Az első őszi Lájbajnokság.

#42
2018-10-11 10:38:00

Az egyetemen tartott előadáson és nyilvános beszélgetésen beszélt erről. Korábban azt nyiatkozta, hogy nem érzi, hogy sérülnének Magyarországon a szabadságjogok.

#43
2018-10-01 16:27:00

Fél évszázada működik a Rolling Stone magazin, amely a hatvanas évek ellenkultúrájából igen hamar kinőtte magát, és vált a popkultúra ikonjává, és kezdettől fogva nagy átfedésben állt a politikai újságírással. Mit jelent egy ilyen magazin esetében a megújulás?

#44
2018-09-19 17:18:00

Ezt mondták a saját lapjuknak adott interjúban.

#45
2018-09-19 12:06:00

A fenntartónak eddig is elszámolással tartoztak az intézmények, de adminisztratív szigorítás jöhet.

#46
2018-09-17 10:42:00

Fontos, hogy ez volt a hónap egyik legtöbb közösségi interakciót hozó írása is a magyar neten. 

#47
2018-09-14 08:01:00

Izgalmas fordulatok az augusztusi magyar közösségi interneten: új kattintható formátummal tarolt az NLCafé, az általunk ismert világ végével ingerelt a 444, és egy új szereplő nevetett nagyot a végén.

#48
2018-08-31 14:24:00

A svéd király huszonötször tiltotta be, aztán huszonhatodszorra már inkább nem. Százötven évvel később a digitális korszak sikertörténete fűződött a márkanévhez 260 ezer online előfizetővel egy 10 milliós országban és 25 millió eurós 2017-es profittal. Az Aftonbladet a 19. század első felétől az egyik legjelentősebb svéd napilap, nagyrészt azért is, mert megmaradt innovatívnak a 21. században is. 

#49
2018-08-24 11:27:00

Nagygyörgy Miklós (RTBHouse), illetve Pőcze Balázs, Farkas Albert és Kovács Balázs (mind Mito) a szülő és a gyerek kapcsolatát javító projektbe fogtak. Az Apaépítő szerintük „nonprofit és profitorientált” egyszerre, és az anyákat is bevonnák idővel. Feltettünk pár kérdést. Szeretnének kocsit, tyúkokat, hajót, lovat, rollereket, saját tábort.

#50
2018-08-23 15:11:00

Augusztus végétől, hetente jelentkezik majd a német bajnokság történéseit elemző magazinműsor, a Germánia. Sajnos ez volt Albert Speer tervezett náci megalopoliszának a neve is.

#51
2018-08-23 10:49:00

A Matesz adatai szerint a Magyar Nemzet olvasói a Népszavához pártolhattak át. A több éves tendencia Mészáros lapjain látszik meg a legjobban.

#52
2018-08-23 08:33:00

Az ATV a CNN hivatalos magyarországi partnere lett.

#53
2018-08-16 15:47:00

Mészáros Lúcia divattervezte az egyenruhákat, amelyekben a munkatársak hitelesen képviselhetik az ügynökséget különféle szakmai, társasági eseményeken. Képsorozat és werkfilm készült róla.

#54
2018-08-09 14:36:00

Mitől jó egy logó? Csavargyár vagy kosárlabdacsapat? Miért rossz az a logó, amit egyébként tök sokan, például szakemberek is szeretnek?

#55
2018-08-09 11:36:00

Lájkbajnokság, júliusi kiadás. Enyhe növekedés, de még midnig a foci és a sport vezet. Plusz klasszikus nyári témák és néhány kakukktojás. 

#56
2018-08-09 10:24:00

Elindult Vona Gábor vlogja, a 21. Az első videóban a demokrácia mibenlétéről elmélkedik az önmagát újrapozícionáló politikus.

#57
2018-08-01 15:15:00

A Jobbik volt vezetője Vlog Influence Kft. néven alapított reklámos céget. Instagramos videóiban már utalgat egy ideje valami videós tartalomra és augusztusi indulásra.

#58
2018-08-01 10:33:00

A Universal Music Group a legnagyobb a nagykiadók közül. A versenyhivatal feltehetően nem menne bele abba, hogy másik major vegye meg.

#59
2018-08-01 09:47:00

Tévés és rádiószpotokban lesz hallható a magyar szerzőpáros dala egész Európában, egy éven keresztül. A Pringles és a Deezer közös promóciójában használják Bereczki dalát.

#60
2018-07-26 15:07:00

Szilágyi Áront lényegében átverték, írja az Index. Illetve hát a vívó maga mondja.

#61
2018-07-26 08:06:00

Cannes nem engedte versenyezni a streamre készült filmeket.

#62
2018-07-24 10:39:00

Önnek van közösségi oldalon profilja? Akkor kérjük, hagyja el a termet! Vicces reklámfilm a flamand turisztikai hivataltól.

#63
2018-07-23 14:21:00

A 2Rule nevű új, Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő sportszermárka reklámjában három turul űzi a sikerbe Dárdai Pált. Kiváncsiak voltunk, melyik ügynökség készítette. A videó nyilvános is meg nem is.

#64
2018-07-20 10:55:00

A Shutterstock tizenötéves születésnapját stockfotóinak remake-jeivel ünnepelte.

#65
2018-07-12 16:40:00

Egy brit kampány, illetve kutatás hívja fel rá a figyelmet a világbajnokság kezdete óta. Most aktuálissá vált.

#66
2018-07-09 12:00:00

A Kreatív júniusi számának címlapsztorija Csete Manek Gábor és épülő kultbirodalma: a Kolorádó, a Lärm, a Toldi, a Dobrumba, illetve nemsokára nyitó, nyolcadik kerületi, multifunkcionális koncertterre. Ezeket jártuk körbe a kezdetektől és a társaktól, a gazdasági válság utáni pangástól az Akácfa utcai buligettó ellentmondásain keresztül egy új fesztiválközönség- és -modell kiépítéséig. Ebből mutatunk most egy rövidebb részletet - a teljes interjú a nyomtatott lapszámban olvasható, és csütörtökig kapható még.

#67
2018-07-03 12:58:00

A Heathers című sorozatot nem mutatják be az Egyesült Államokban az iskolai lövöldözések miatt. Így nálunk lesz először látható.

#68
2018-06-27 15:23:00

Brad McAfee-vel, a Porter Novelli globális vezérigazgatójával beszélgettünk a vállalatok tagadó stratégiájáról, a pr krízishelyzetéről és korrekciós időszakáról, valamint a társadalmi célról, mint gazdasági modellről a Kreatív júniusi számában. Ebből közlünk egy rövid részletet.

#69
2018-06-27 14:23:00

Lájk, ha TE IS SZERETED A ROCKOT! :(

#70
2018-06-27 09:59:00

A mobilnetezésről van szó benne. Kétszer annyit ajánlanak. 12 kisfilm lesz.

#71
2018-06-14 16:14:00

Óceánjáró és magyar egyetemisták, illetve állatkínzás és zöld gépfétis a májusi magyar közösségi internet győztesei. Látványos a választások utáni pangás a Lájkbajnokságon. Az Index 25 százalékos visszaeséssel is nyert, a 444 több mint negyven százalékkal kevesebb interakciót hozott. Nagyot ment a „Purhabot nyomtak a gyurgyalagok fészkeibe Ménfőcsanakon - fotók” című cikk. 

#72
2018-06-14 12:59:00

"Abszolút őrültség, imádom" - mondja a Liverpool kapusa a videóban.

#73
2018-06-01 10:50:00

Horváth Viktor készített kisfilmet a júniusi budai fesztiválról és a városi mutánsokról.

#74
2018-05-30 13:11:00

A Müpától független, önálló arculattal jön a Budapesti Wagner-napok. Egy videó mutatja be, hogyan készült az új fesztiváldesign.

#75
2018-05-30 11:12:00

De csak Japánban. Egy népszerű helyi ital sikerét próbálják magukévá tenni.

#76
2018-05-18 15:57:00

A #metoo hullámán gondolták megmutatni, hogy a "nem az nemet jelent". Az Umbrella nemrég a Puncs.hu-nak készített kampányt.

#77
2018-05-18 11:41:00

Nyerges tulajdonrésze zsugorodott, Fonyó Károlyé 15 százalékos lett Simicska cégében, írja a HVG.

#78
2018-05-18 10:35:00

A GQ új címlapján komikák vannak, szándékosan bénán photoshopolva. A magazin bocsánatkérő közleményt is írt.

#79
2018-05-15 16:12:00

Nem gondolják, hogy szándékosan működnek rosszul az állami szervek honlapjai, de szívesen segítenek.

#80
2018-04-26 13:08:00

15 millió forintot szeretnének összegyűjteni.

#81
2018-04-26 11:02:00

A Facebook az NBA rájátszások idején mutatta be új reklámját, amelyben elvileg bocsánatot kér.

#82
2018-04-24 09:36:00

Mattheisen kezdeményezte a munkaszerződés július elsejei megszüntetését. Megvan az új vezérigazgató. És az új vezérigazgató előző pozícióját betöltő új ember is.

#83
2018-04-19 11:39:00

1998. február 11-én a Margit körúti forgalom kellős közepén egy géppisztollyal szitává lőtték a Mercedesében ülve a piros lámpánál várakozó Fenyő Jánost. A Vico és Fenyő története a rendszerváltás Magyarországát mélyen behálózó, jellegzetesen posztszocialista történet, amelyben a vadkapitalista dinamika, a maffiamódszerek, a politikai pozícióharcok ötvöződnek egy vérre menő médiaháborúval. Fenyő halála szimbolikus, szinte popkulturális pillanata volt ennek a kezdeti időszaknak, ám korántsem zárta le azt. Éppen ezért tudni róla keveset. 

A cikk eredetileg a Kreatív 2017 januári, 25. évfordulós lapszámában jelent meg. Gyárfás Tamás hivatalos meggyanúsítása miatt közöljük most online. 

#84
2018-04-04 10:25:00

A WPP vagyonával való visszaélés ügyében folyik ellene vizsgálat.

#85
2018-03-28 11:25:00

Juhász Péter zavaros mondatokkal utal a kampányvideóban az LMP felelősségére.

#86
2018-03-20 14:22:00

A Carrie remek névválasztás egy női oldalnak.

#87
2018-03-20 10:19:00

Holdingcéget vezet majd, annak lesz része az újság és egy politikai tanácsadócég is.

#88
2018-03-14 15:34:00

Közel kétszer annyit, mint tavalyelőtt.

#89
2018-03-14 10:38:00

2009-ben gurult le a lépcsőn, hallucinációként, szellemként, rokonként térhet vissza. Az RTL Klub közben ide-oda rakosgatja a szappanoperát.

#90
2018-03-13 15:25:00

A Europcar Autókölcsönző kétszeres bűvészvilágbajnokkal, Hajnóczy Somával népszerűsít, aki YouTube-videókat ígér.

#91
2018-03-13 11:01:00

Legalábbis így hirdeti az Izaura TV. "Beatriz Pinzón Solano kitűnő közgazdász, csak egyetlen hibája van". Az őt megformáló színésznő állítólag bomba formában és kétgyermekes családanya.

#92
2018-03-01 11:01:00

Elindult a 444 első projektje, amelyet a Google által támogatott közösségi finanszírozási platformmal hoz létre. Úgy néz ki, elég hamar megtalálták hozzá az ezer embert. Azért megkérdeztük a szerkesztőséget pár dologról.

#93
2018-02-27 14:39:00

Amerikában piacra dobják a Jane Walkert. 2016 végére tervezték, csak Trump lett az elnök.

#94
2018-02-23 15:00:00

Gyors vágásokkal, divatos fiatalokkal, telekocsival, korai keléssel és lakóteleppel kampányol a párt.

#95
2018-02-23 08:55:00

Zsinórban negyedszer lett az Uniomedia az év pr-ügynöksége. A stratégiai versenypályázásról, a D-vitamin elterjesztéséről, a kezdetekről és az első ügyfelükről, politikai és piaci környezetről, illetve szaporodó krízishelyzetekről beszélgettünk Balatoni Zsófia és Római Róbert alapító-vezetőkkel a Kreatív februári számában. Ebből olvasható most egy részlet, a teljes verzióról és a printszámról pedig erre tudható meg több

#96
2018-02-16 14:58:00

Az egykori Origo Filmklub vezetőjével és újságíróival bővült a Recorder februári és márciusi száma. Önálló filmes lap is indulhat.

#97
2018-02-15 13:00:00

Legalábbis az ügyben döntő bíró szerint. A 2001-es dal szerzőit képviselő ügyvéd szerint a döntés kínos.

#98
2018-02-12 10:08:00

A Vau TV és a Nyamm TV a Csehországban már futó, sikeres Mnam TV és Mnau TV helyi verziói.

#99
2018-02-10 19:48:00

Napjaink egyik legfontosabb filmzeneszerzője, Denis Villeneuve alkotótársa volt. 48 évet élt.

#100
2018-02-09 10:59:00

A Grayling eddigi ügyvezetője otthagyja az ügynökséget, az új vezetőt keresik. Vajnáról nem szívesen beszélnek.

#101
2018-02-09 10:16:00

A félig már magyarnak számító rendező egy horrornépmesét csinált egy szkeccsfilmbe.

#102
2018-01-16 11:02:00

Hogy beszélsz egy brandről, amelynek identitása és elsődleges célja, hogy minden más brandet hatékonyabbá tegyen? Ha a tartalom a király, akkor micsoda az isten? Az SAP Hybris barcelonai nagygyűlésén szembesültünk a szupererő, az adatfolyam és az evolúciós folyamatok összefüggéseivel. A cikk eredetileg a Kreatív novemberi printszámában jelent meg.

#103
2018-01-05 10:17:00

A Kreatív decemberi lapszámának címlapsztorija a 444 alakulásáról, elmúlt 4 és fél évéről, finanszírozási és utánpótlásmodelljéről, ellentmondásairól, szakmai megítélésról, politikai szerepéről szól. Illetve még ennél is többről, a 12 oldalas anyag két rövid részlete olvasható lent összeszerkesztve. A teljes verzió jelenleg is kapható az újságosoknál, erről a cikk végén található több információ.  

#104
2018-01-04 16:29:00

Nem finnyáskodott a magyar: az „ingyen elvihető" volt a Jófogás leggyakoribb keresőszava 2017-ben. További érdekes adatok a folytatásban.

#105
2018-01-04 12:03:00

A szervezet jelenlegi elnökét egyébként Orbán Viktor nevezte ki hét évvel ezelőtt hat évre.

#106
2017-12-20 12:21:00

Hibáztak a márkák? Mi vagyunk a hülyék? Nyolc márkabakit szedtünk össze 2017-ből, de nem mindnél egyértelmű, hogy ki hibázott. Ahol pedig igen, az is sokat elárul társadalmi kódjainkról, médiafogyasztásunkról és a nagyvállalatok ellentmondásos szerepéről és felelősségéről.

#107
2017-11-17 15:27:00

Chuck O'Rear három észak-amerikai úticélt fényképezett a légitársaságnak és a szép természeti képek rajongóinak.

#108
2017-11-15 14:02:00

Szerető Szabolcs és Tóth Szabolcs Töhötöm december végéig töltik be eddigi posztjukat a lapnál.

#109
2017-11-15 09:40:00

A dán Jasper Gadeberg reklámok zenei supervisora, vagy ahogy ő fogalmaz: music stylist. A jövőbe tekintő marketingvezetők zenei téren szerinte nem túl képzettek és folyamatosan a múltat követik, a reklámosok ritkán találják meg az összhangot kép és zene között, a lemezkiadók hanyatlása pedig újraértelmezte a zenei supervisor szerepét. A lemezboltosként induló Gadeberg a szerdán kezdődő Budapest Showcase Hubon vesz részt egy beszélgetésen, amúgy meg úgy érzi, hogy azzal válik a leghasznosabbá, ha a fesztivál alatt a hotelszobájában marad. Skype-on beszélgettünk, a fütyülés és egy képzeletbeli szocialista zenész is szóba került.

#110
2017-11-08 13:20:00

„Gazdaság, tudomány, technológia, és minden, ami majom" - lövik be a tematikát. November közepén indulnak, messzebb tekintenek a napi hírsajtónál, de a célközönség az összes magyar nyelven internetező ember. A Qubit nem a 444 lapja lesz, de a kiadó, a Magyar Jeti indítja.

#111
2017-11-03 11:58:00

Vajna cégének engedélyezték a Csaba Rádióval való hálózatba kapcsolódást.

#112
2017-11-03 11:21:00

A pénz nem minden, hívja fel a figyelmünket a hitelfolyósító cég.

#113
2017-10-31 13:05:00

Októberi számunk az ellenzéki pártok kommunikációjával foglalkozott. Örjöngő levelet, összefirkált oldalakat kaptunk emiatt egy névtelen feladótól.

#114
2017-10-31 11:36:00

A 25 éves, kínai-magyar Wink két éve indította el a kínai áruházakban megtalálható sportcipőivel párhuzamos üzletágát, ami prémiumot gyárt, fiatal magyar tervezőkkel dolgozik, és a nemzetközi piacot célozza meg. Meg kell-e küzdenie a negatív asszociációkkal annak a külföldinek, aki a Fashion Streeten találkozik először a Wink cipőivel? Mennyi idő alatt válhat itthon is a „kreatív fiatalok” kedvelt márkájává a Wink? Felülhet-e a trashvonatra, és létezhet-e két párhuzamos identitása egy brandnek? A cikk eredetileg a Kreatív szeptemberi printszámában jelent meg. 

#115
2017-10-27 12:52:00

Ingyenburgert igérnek annak, aki bohócnak öltözve kér enni. Hatásos videófilm is készült a McDonald's-nak odabökő kampánynak.

#116
2017-10-27 10:31:00

A Tv2 Csoport vezére nehezményezte, hogy a média egy része nem pontosan számolt be a peréről, ezért közleményt adott ki.

#117
2017-10-25 16:54:00

De van egy csavar a történetben.

#118
2017-10-20 16:42:00

Ez elég nagy tabu ledöntését jelenti. És még egy horrorfilmes utalás is van benne.

#119
2017-10-19 16:37:00

A Magyar Nemzet és a G7 is a kormány közel 40 milliárdos idei propagandaköltségeiről ír. A TV2 megint nyert, mégis veszített a korábbi évekhez képest. A JCDecaux és Balásy taroltak.

#120
2017-10-19 12:14:00

A Dreamjo.bs köztéri kampánya a munkahelyi elégedettségre épít.

#121
2017-10-19 11:30:00

A GETomorrow új technológiákat bemutatva készítené fel a magyar társadalmat a globális ipari forradalom hatásaira.

#122
2017-10-13 15:44:00

Ötmilliót gyűjtöttek. Október 23-ról már tudósít a merce.hu.

#123
2017-10-13 13:40:00

A Sakkom Interaktív oldalán ingyenesen letölthető Influencer Magazin az ügynökség influencereket, megbízókat és követőket vizsgáló kutatásainak eredményeit mutatja be. Az influencerek csak 14 százaléka jelöli a termékmegjelenítést.

#124
2017-10-11 15:26:00

A lap jelentősen növelte az előfizetői számát, főleg Ázsiában és Európában. 

#125
2017-10-11 13:23:00

A Médiatanács pályázatot írt ki egy pécsi rádiós frekvenciára, a három indulóból azonban csak egynek fogadta el a pályázatát. Annak viszont már van Pécsen rádiója. 

#126
2017-10-10 16:43:00

Biztos mindenki mosolygott már életében, amikor egy vonatra nézett. Nem véletlenül.

  #127
2017-08-16 12:18:00

A pr és a reklám csak az ügyfelek régi és merev cégstruktúrája miatt különálló kategóriák, és ez komoly kommunikációs problémákat okoz. A Green Taxi és az Életben maradnának kampányokkal berobbant DeepInsight a területek egyesítésében, a szuperreklámban és a hírértékben látja a jövőt.

  #128
2017-08-10 11:07:00

Kéjutca – Magyar szex euróért címmel jelent meg riportkönyve a Németországban dolgozó magyar prostituáltakról és az őket működtető szexiparról Munk Verának, az Index újságírójának. Miért zavart többeket, hogy nem foglalt állást a témában? Változik-e az újságíró munkája azért, mert az emberek egyre kevésbé hisznek a sajtónak? Lehet-e egy riporternek küldetése? Az interjú a Kreatív augusztusi lapszámában jelent meg először.

  #129
2017-07-31 11:06:00

Ez nem egy vicc, hanem egy lehetőség, amit a Telekom jószándékú kampányvideója kihagyott.

  #130
2017-07-20 10:33:00

A Puncs.hu "dédszüleink értékrendjét szeretné a modern online világba átültetni". Azaz a vagyon alapú férfi-nő kapcsolatot, állítja az oldal. Az egyik nagy plakátját két nap alatt letépték és átírták a rajta lévő szöveget.

#131
2017-07-17 14:16:00

Mit tanított a hadsereg Frank X. Shaw-nak, a Microsoft globális PR-vezetőjének? Miért nem elég önmagában az igazmondás? Frank X. Shaw szerint sokkal több a színvonalas médiatartalom, mint korábban valaha, de aggódik, hogy mindez miképpen tud kibontakozni a jövőben. Exkluzív interjú. A cikk a Kreatív júniusi számában jelent meg először.

  #132
2017-07-17 10:18:00

Tulajdonképpen ő találta ki azt, amit ma zombifilmnek nevezünk. 77 évet élt.

  #133
2017-07-06 12:37:00

Paul Holmes soha nem dolgozott pr-osként, mégis – a Holmes Report és a Sabre Awards alapítójaként – a pr legfontosabb nemzetközi szaktekintélyei között van. Kecskeméten járt, pontosabban berepült a PR Akadémiára, majd szűk egyórás előadása után tovább is repült. Szerinte a jó pr-osnak nem magáról kell beszélnie, hanem odafigyelnie a másikra, illetve a pr-nek harcba kell szállnia a média hitelének visszaszerzéséért. Károsnak tartja, hogy díjakért dolgoztatják a szakembereket, nem pedig a munkájukat díjazzák, ugyanakkor azt is gondolja, hogy most jött el a public relations valódi kora. Interjú.

  #134
2017-06-23 12:52:00

A Run The Jewels hiphopduó pár éve beszívva úgy döntött, hogy elege van a kiadókból és kiteszi a lemezét ingyen a YouTube-ra. Aztán elkezdtek kaszálni, Bernie Sanders kedvencévé váltak, most éppen önálló filmet akarnak csinálni. A Cannes Lions fesztivál teraszos helyszínén a RTJ-ről és zenei marketing új módjairól szóló beszélgetésen vett részt a producer-rapper El-P, aki a régi rendszert ekézte és a kreatív szabadság brandesítéséről beszélt. Aztán bemutatták a Baby Driver című filmhez készült új videóklipet is. Aztán El-P pózolt egyet a Kreatívnak.

  #135
2017-06-21 14:08:00

Először indult magyar csapat a Young Lions pr-szekciójában, és a 24 versenyző közül egyből be is húzta az aranyat. Egyben ez a második arany színű magyar díj a Cannes Lions történetében. Hadnagy Lucának és Medina Palomának egy napja volt rá, hogy kommunikációs stratégiát dolgozzon ki a Vöröskeresztnek. Először elsírták magukat a briefen, aztán eltüntették a Balatont. Helyszíni interjú.

  #136
2017-06-15 15:08:00

A rendszerváltás első éveiben a főiskoláról beesve lett a kereskedelmi televíziózás egyik fiatal sztárja, hogy aztán alig harmincévesen, gyakorlatilag először váljon médiaszemélyiségként az állampolitikai kommunikáció arcává Magyarországon. Hogy élte mindezt meg Batiz András, mit csinált az elmúlt 10 évben, és lehet-e pusztán szakmai alapon értékelni a kormánypropagandát? A cikk a Kreatív májusi számában jelent meg.

#137
2017-05-15 11:30:00

Bárki meg tud tanulni programozni, de nem mindenki tud végigcsinálni egy rendkívül stresses és szuperintenzív négy és fél hónapos képzést. De a Green Foxnak nem az a víziója, hogy a legjobb programozóiskola legyen. Mi lesz, ha 10 év múlva a könyvelők és a jogászok maradnak tömegesen munka nélkül? Miért kell a kódoláshoz pszichológus? A Green Fox ügyvezető-alapítójával és diákjaival beszélgettünk. A cikk a Kreatív áprilisi számában jelent meg.

#138
2017-05-08 13:26:00

Bakonyi Alexa arcát többen ismerhetik, mint ahányan a nevét. A TerminalWorkhouse színésznője pár éve került a pályára a Meanwhile In Kansas című darabbal, azóta a színház mellett kisfilmekben, sorozatokban, illetve nemzetközi produkciókban szerepelt: legutóbb az Oscar-díjas Deák Kristóf Eszméletlenjében, illetve a Tóth Jánosban Mucsi Zoltánnal. Hogyan áll meg a lábán és küzd meg a sztereotíp szerepekkel egy pályakezdő színésznő, akit hatszor utasított vissza a Színművészeti, hogy aztán mégis bekerüljön? Az interjú rövidített verziója a Kreatív áprilisi számában jelent meg.

  #139
2017-04-04 11:27:00

A kétezres években a magyar reklám egyik legfontosabb új alakja volt, felfelé ívelt a karrierje, aztán hirtelen eltűnt a nyilvánosságból. Tényleg hátat fordított az ügynökségi világnak és a reklámszakmának? Gellért Emese több évnyi csend után adott újra interjút. A cikk a Kreatív februári számában jelent meg.

  #140
2017-03-17 11:17:00

Ő volt az az ember, aki a világon egyedülálló módon 40 ország játék- és betelefonálós ezoterikus műsorait kezdte Budáról sugározni. A médiamilliárdos Törőcsik Jenő a sírkőüzletből is sokat tanult és Donald Trumppal közösen is vállalkozott. Most új dologba kezdett. Az általa alapított Telemedia központjában beszélgettünk vele. A cikk a Kreatív februári számában jelent meg.

  #141
2017-03-03 09:56:00

Illés Etele autodidakta módon lett a legfontosabb magyar webdizájner a kétezres években. Indexnek készített címlapja a magyar híroldalak sorvezetője lett, majd miután arculatot csinált a 444-nek, a Gawker vezető webdizájnere lett New Yorkban. Mi történt a Hogan-ügy és a cég csődje után? A cikk a Kreatív februári 25. évfordulós lapszámában jelent meg.

#142
2017-02-22 16:38:00

33 magyar médiában töltött év után Pallagi Ferenc, a rendszerváltás utáni magyar újságírás kulcsfigurája visszavonult. Ő írta le Galambos Lajos nevét először a magyar sajtóban, és őt dobta meg Grespik kenyérrel a tévében. Szerinte az ötvenes évek térnek épp vissza, a magyar média pedig ott rontotta el, hogy küldetésnek fogta fel az újságírást, és közben elvesztette a kapcsolatot a társadalommal. A Kreatív magazin 25. születésnapi mamutszámának cikke.

  #143
2017-01-06 08:00:00

Az egyik undort kelt, mégis egyeduralkodó, a másik olyan finom, hogy a nap fénypontja, a harmadik az elmúlt 10 évben újra összeszedte magát. Melyik az a 25 márka, ami a legtöbbet mondja el rólunk, magyarokról? A Kreatív márkatoplistája, harmadik és befejező rész. 

  #144
2017-01-04 13:54:00

Márkatoplistánk folytatódik. A Kreatív sztetoszkópjával megpróbáltuk végigtapogatni a magyar néplelket, azaz meghatározni azt a Magyarországon aktív 25 márkát, amelyek a legtöbbet mondják el rólunk. Háromrészes sorozatunk első része itt olvasható.

  #145
2017-01-03 12:20:00

Ez egy szubjektív lista: a Kreatív sztetoszkópjával megpróbáltuk végigtapogatni a magyar néplelket, és meghatározni azt, melyik 25, Magyarországon aktív márka eltűnése után maradna itthon a legnagyobb űr. Ez nem egy kívánság- vagy kedvenclista. Azokat kerestük, amelyek a legtöbbet mondják el rólunk, magyarokról. Háromrészes márkalistánk első része.

  #146
2016-12-19 18:17:00

Itt a Budapesten forgatott Blade Runner 2049 másfél perces előzetese.

  #147
2016-12-08 11:20:00

Az egyik a tömörítés és a szocmodern mestere volt, a másik a rendszerváltás kreatív ikonja, a harmadik vért pumpált a kétezres évek reklámjaiba. A magyar reklám elmúlt évtizedeinek három meghatározó női alakja röviden. A cikk a Kreatív novemberi számában jelent meg.

  #148
2016-12-01 19:50:00

A Média 2017 konferencia sztárvendége, a Kreatív kiadójának anyavállalatától, a Süddeutsche Verlagtól érkezett: Frederik Obermaier és társa vezényletével zajlott a Panama-iratok feldolgozása. Utána panelbeszélgetések váltogatták egymást: online, print és tévés főszerkesztők tárgyalták ki a mai problémákat, de volt szó üzletfejlesztési stratégiákról, illetve az értékesítés új irányairól is.

#149
2016-11-29 15:31:00

Idén is megrendeztük a pr-szakmának szánt hagyományos konferenciánkat, a PR Napot. A Müpában rendezett november 24-i eseményen volt médiapiaci áttekintés, employer branding best practice-ek, egy kis merengés arról, hogy már Londonnal kell versengeni a jó munkatársakért, és a „youngandpartnerezés” sem maradt ki. A cikk alján néhány előadás prezentációja letölthető.

  #150
2016-11-22 12:43:00

Magyart tanított 19 évesen egy kettes nyelvtan érettségivel, kedvenc étele a rakott karfiol és reklámosabb irányba vágyik Vida Vera, a Magyar Klipszemle és a Kolorádó Fesztivál egyik szervezője, a Toldi és a Lärm klubok munkatársa, amatőr butiktulajdonos. KV-interjú.

#151
2016-11-14 13:44:00

Vitray Tamás a magyar televíziózás első harminc évének legikonikusabb alakja. Ha nem is mindig mintája, ám feltétlenül támpontja volt kortársainak és az utána jövőknek is, de nem volt vele könnyű – ezt ő sem tagadja. Interjúnkban 56-os szökési kísérletéről, 71-es amerikai útjáról, propaganda- és kereskedelmi médiás tapasztalatáról, valamint a sportriporterek mai ellentmondásos szerepéről és az újságíró felelősségéről is szó esik. 

  #152
2016-11-09 14:52:00

A Budapest Showcase Hub zenei és szakmai fesztivál a kelet-európai identitást erősítené a nyugat irányába, és célja, hogy a régió végre eltartsa magát. Fenyegeti-e őket a kirakattá válás vagy a gettósodás? Miben járnak nálunk előrébb a szomszédaink, és mit lehet kezdeni a magyarok alacsony fizetési hajlandóságával? Mi van a Cseh Tamás Programon túl? Melyik a magyar reklámosok kedvenc zenéje? Interjú a két fő szervezővel, Salamon Gergővel és Horváth Renátóval.

#153
2016-10-24 09:04:00

A zombik valaha ijesztőek voltak, társadalmi szorongást fejeztek ki, majd futni kezdtek, kinevették őket, ma pedig már a popkultúra elfogadott és egyenjogú tagjai. Most indul a The Walking Dead hetedik évadja. Összefoglaljuk, hogy jutottak idáig a járkáló halottak az elmúlt évtizedekben, majd megmutatunk pár érdekes idei zombit.

  #154
2016-09-27 13:44:00

Átverős escortoldalt indított egy francia szervezet, legalábbis a kampányvideó szerint, amelyben megrázó meglepetés érte a látogatót, aki az általa választott prostituáltra kattintott, írja az Adweek.

  #155
2016-09-27 09:37:00

Kenny folyamatosan elhalálozik Budapesten a South Park új magyar promóvideójában.

  #156
2016-09-27 09:06:00

Gigantikus, költséges és rendkívül látványos mutatvány volt másfél millió léggömböt egyszerre az égbe repíteni, ám tragikus következményekkel járt. Harminc éve volt a Balloonfest '86, visszatér a Művelt Marketinges-sorozat.

  #157
2016-09-22 15:51:00

Mohaman a Happy Gang tagjaként a kilencvenes évek popsztárja volt, majd saját jogán is rapper lett, 10 évvel ezelőtt azonban eltűnt. Most YouTube-mémként építi újjá karrierjét önerőből. Pár hónap alatt több tucat klipet csinált. Találkoztunk vele.

hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás