Az Omnicom nyerte a Mercedes-Benz médiatenderét
2018-10-25
Közel egymilliárd dolláros üzlet lett az övék. A WPP részvényei 22 százalékot estek.
A Mercedes-Benz anyavállalata, a Daimler AG a globális médiatervezést és marketingkommunikációt az Omnicomnak adta egy májusban kiírt és most véget ért tender eredményeképpen, írja az Adweek. Ezzel egy 950 millió dolláros üzletág került a médiaügynökséghez.
A döntés negatívan érinti a Publicist és a WPP-t, amelyek az Omnicommal felosztva vitték eddig a vállalat médiavásárlását különféle régiókban. A WPP ennek ellenére megtartja Kínát, ugyanakkor a cég válságos időszakon van túl (lásd pl. Sorrell távozását és a szervezeti átalakítást), és csütörtökön 22 százalékot estek a részvényei annak eredményeképpen, hogy több fontos tendert is elvesztettek, írja a Financial Times.
A Publicis február óta, szintén egy tendert követően, a Daimler digitális üzletágát viszi.
A Daimler az átalakítással az Omnicommal való együttműködését tervezi konszolidálni, hogy a teljes marketingkommunikációt a stuttgarti központjából tudja irányítani. Az idei tenderek a Daimler és a BBDO együttműködésének végét is jelentik.
Puskár Krisztián