hirdetés
hirdetés

22 magyar nevezés az Eurobesten

2010-12-03

Összesen 4339 nevezés érkezett az idén december 7. és 8. között, Hamburgban megrendezendő reklámfesztiválra. A legtöbb munkát a németek adták be, a legnépszerűbb kategória még mindig a print.

37 országból 4339 nevezés érkezett az idei Eurobest reklámfesztiválra, ez nyolc százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, de nem közelíti meg a 2007-es rekordot. A 13 kategória közül – amelyekből a pr-t és a mobilt először hirdették meg idén – a legnagyobb ugrás a Promo & Activation, a dizájn, az interaktív és az integrált kategóriákban volt, miközben a tradicionális kategóriák – a film, az outdoor és a print – csökkenő tendenciát mutatnak. A növekedés tavalyhoz képest Promo & Activation kategóriában elérte a 90 százalékot, integráltban pedig a 38 százalékot, így előbbiben 276-ra, utóbbiban 105-re nőtt a nevezésszám.

Az igazsághoz hozzátartozik azonban, hogy a legtöbb munkát, összesen 768-at még mindig print kategóriában küldték be az ügynökségek, 586 nevezéssel a második helyen pedig még mindig – kevéssel az 559 nevezős interaktívat megelőzve – a film áll. A jövő heti fesztiválon debütáló pr kategóriában 142, mobilkampányok kategóriában pedig 58 nevezés érkezett. A szervezők nem számítottak a nevezések mennyiségének ilyen mértékű növekedésére, ezért a direkt, valamint Promo & Activation és az interaktív kategóriákban négy új zsűritagot kértek fel a nevezések elbírálására, amivel a komplett zsűrilétszám 77 főre nőtt.

Az idén 23. évében járó európai reklámversenyre a legtöbb nevezés, összesen 835 a németektől érkezett, őket a franciák követik 665, majd a svédek 501 munkával. Belgium 318, az Egyesült Királyság pedig 307 munkát nevezett a versenyre.  A magyarok idén 22 nevezéssel szállnak harcba, ennek több mint fele, összesen 13 a DDB Budapest nevéhez köthető. Két-két nevezést adott le a Carnation és a Café Creative, fejenként egyet pedig az Ogilvy, a HD Group, az Initiative, a Leo Burnett és az ACG. A magyar nevezések fele outdoor kategóriában jött.

A versenyhez kapcsolódó, harmadik alkalommal megrendezett Eurobest fesztivál idén – Stockholm és Amszterdam után – Hamburgban lesz, december 7. és 8. között. Mint azt megírtuk, az Eurobest fiataloknak meghirdetett versenyén, az Eurobest Youngon két magyar páros - Kun Judit és Deme Dániel, valamint Kazinczy Eszter és Nagy Gergő - is indul.

A tavalyi versenyen két magyar munka jutott shortlistre az interaktív kategóriában, de egyik sem nyert.

A 2010-es Eurobest fesztiválra leadott magyar nevezések

Outdoor kategória

DDB: The newcomer – Topless (McDonald’s McWrap)
DDB: The newcomer – Upside down (McDonald’s McWrap)
DDB: Optical Illusions – Drop (Volkswagen Caddy Maxi)
DDB: Optical Illusions – Cube (Volkswagen Caddy Maxi)
DDB: Play seriosly – Salt (ADCH Young Gun Award)
DDB: Play seriosly – Condom (ADCH Young Gun Award)
DDB: Blah blah blah (Amnesty International)
DDB: Everyone saves for something (McDonald’s)
DDB: Truck (Go vote activation)
Ogilvy: Ticket (Mattel Hot Wheels)
Café Creative: The sunken village (OTP Bank)

Interaktív kategória

HD Group: Navigation voice of the year (Nokia)
Carnation: Hungarian values (Értéktér)
Carnation: Robocoke – the msn agent (Coca-Cola)

Média kategória

DDB: Everyone saves for something (McDonald’s)
DDB: Blah blah blah (Amnesty International)
DDB: Truck (Go vote activation)
Initiative: Soproni Perfect Draught (Heineken Hungária)

Promo & Activation kategória

DDB: Everyone saves for something (McDonald’s)

Dizájn kategória

Café Creative: Café Store (Café Group)

Pr kategória

Leo Burnett: Vampire party (Djuice & Red Cross)
ACG: Zebrafest (12th district of Budapest)

Lausek Esther

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés