hirdetés
hirdetés

A brit kormány amerikai mintára reklámozna

2010-11-11

A brit kormányzat megszüntetné a kommunikációért felelős Központi Tájékoztatási Irodát és helyette az amerikai Reklámtanács mintájára önkéntes szervezetet hozna létre. A brit Reklámszövetség szerint a kormány félreérti az önkéntesség fogalmát.

A brit Kormányhivatal (Cabinet Office) tervei szerint a kormányzati kommunikációért eddig felelős Központi Tájékoztatási Irodát (Central Office of Information) az amerikai Reklámtanács (Ad Council) mintájára felálló testülettel váltanák fel. A brit reklámszakma azonban nem ért egyet a tervvel.

Az amerikai Ad Council ugyanis egy önkéntes, non-profit szervezet, amely segít kapcsolatokat kiépíteni az üzleti szektor, a média szereplői és a civil szféra között, hogy gördülékenyebb legyen a civilek vagy a kormányzati ügynökségek által felkarolt társadalmi célú üzenetek közvetítése a nyilvánosság felé. Ezzel szemben Nagy-Britanniában attól tartanak, hogy a brit Reklámtanács pusztán a kormányzati kommunikáció gyártószalagja lenne.

A terv szerint bevezetnék az eredményalapú elszámolást és kormányzati csatornákat használnának a kommunikációra.

Tim Lefroy, a Brit Reklámszövetség (Advertising Association – a brit reklámipar csúcsszervezete) ügyvezetője szerint a kormány totálisan félreértette az amerikai Ad Council tevékenységét. „Érdekes felvetés, de nem vagyok biztos abban, hogy a kormány megértette, mit is csinál az Ad Council. Ez jótékonyság, nem egy kormányzati szerv és nem azért van, hogy kormányzati kommunikációt csináljon” – mondta.

Mint azt korábban megírtuk, a brit kormány spórolási intézkedései következtében kizárólag a BBC-n sugározna kormányzati reklámokat, a következő négy évben pedig a megszorítások miatt 750 millió fontot vonna ki a reklámiparból

hirdetés
hirdetés