hirdetés
hirdetés

A Chrome robbantott, az Explorer uralkodik, a Firefox kuka

2008-09-04
Visszavette a vezetést az Explorer a hazai internetes böngészőpiacon. A Chrome elképesztő debütálása után sokan máris a trónkövetelőt látják benne.

Az Adverticum adserver fejlesztő-üzemeltető cég augusztusi felmérése szerint a várakozásoknak megfelelően a Firefox múlt havi élre törése csak pünkösdi királyság volt, az Explorer visszaelőzött a magyar piacon. A Microsoft böngészőjét a felhasználók 58,6 százaléka választotta szemben a Firefox 38 százalékos szeletével. Ez az utóbbi részéről mintegy 11 százalékos zuhanást mutat, míg az Explorer 12 százalékkal növekedett.

Visszaállt tehát a rend, aminek okai között Korányi Teodor, az Adverticum sajtóreferense a következőket jelölte meg: sokan visszaálltak a munkába a nyári szabadságok után, és a cégek inkább a Microsoft böngészőjét használják. A Firefox 3 megjelenése keltette médiafigyelem lecsengett, és ugyan sokan próbálták ki az új verziót, annak stabilitási problémái és lassúsága miatt a felhasználók visszatértek az Explorerhez. Persze hozzátehetnénk még azt is, hogy a számítógépekre általában a Windowst telepítik, amiben már eleve benne van az Explorer, és csak kevesen foglalkoznak azzal, hogy egy új böngészőt telepítsenek a gépükre. Korányi szerint a szeptemberi mérés különös izgalmakat hozhat, hiszen a Google szeptember 1-én megjelent Chrome-ját csak a következő hónapban mérik.

Bár a Chrome megjelenését bevezető és követő médiahype hatása sem elhanyagolható, mégis szinte hihetetlen, hogy a Google böngészője egy nap alatt 1 százalékos részesedést szerzett a piacon – adta hírül számos félhivatalos vállalati és geek blog Aodhan Cullen, a StatCounter webforgalom-elemző cég ügyvezetőjének bejelentését tolmácsolva. Cullen hozzátette még: „a háború a Microsoft ellen folyik, a vesztes mégis a Firefox lehet”.

A Kreatív Online megkeresésére Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője elmondta, hogy nagyon örül a Chrome szinte azonnali sikerének. „Az eredmény azt mutatja, hogy érdemes volt piacra dobni egy olyan böngészőt, amelyet nem a ’90-es évek elsősorban szövegekkel telezsúfolt honlapjai, hanem napjaink dinamikus, interaktív, élő weboldalai kezelésére terveztek” – fogalmazott Peresztegi. Hozzátette még, hogy a kutatások azt vetítették előre, hogy több időt töltünk, több helyre kattintunk, többet vásárolunk azokon az oldalakon, amelyek  gyorsabban töltődnek be. „Ez pedig üzletileg nagyon sokat érhet, hiszen a Chrome egyik fő vonzereje a gyorsasága” – zárta.

A globális piacon az Explorer uralma megkérdőjelezhetetlen. A StatCounter szeptember 3-án közreadott jelentése szerint a Microsoft böngészőjének 70 százalékos a részesedése a világon, míg a Firefox 22 százalékkal szerénykedve a második.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés