hirdetés
hirdetés
hirdetés

A guglizás az évtized szava

A Google tulajdonnévből képzett "guglizás" igét választotta amerikai nyelvészek egy csoportja az évtized szavának. Az év szava a Twitter, de jól szerepelt a H1N1 és a Drakula-tüsszentés.
hirdetés

Az évtized további legfontosabb szavának választották a kereső Google tulajdonnevéből képzett „guglizást” igét, ami az internetes információgyűjtés szinonimája lett. Ezt a szót a világon szinte mindenki ismeri és használja - indokolta a választást az Amerikai Dialektus Társaság (ADS).

A listán szerepel a 9/11, amely a New York-i Világkereskedelmi Központ elleni terrortámadás dátuma; a Facebook, a blog, a géppel írott szövegekre utaló text kifejezés, valamint a vezeték nélküli internetkapcsolat, a Wi-Fi, illetve a terrorizmus elleni háború, a "war on terror".

A tavalyi ranglistát a Twitter mikroblog-szolgáltatás rövid, legfeljebb 160 karakteres üzeneteit jelölő tweet vezeti - olvasható a Telegraph.co.uk internetes portálon.

Az év szavának címére jelölt kifejezések között szerepelt még a H1N1 és a Drakula-tüsszentés, ez utóbbi az alsókarra vagy a könyökhajlatba való tüsszentést jelenti, és az egészségügyben dolgozóknak, illetve a diákoknak is előszeretettel oktatják, mint a vírusok terjedésének visszaszorítására hatékony módszer.

"Azt hittem, a blog lesz a befutó, de a szavazás eredménye is azt mutatja, hogy többen gugliznak, mint blogolnak" - mondta Grand Barrett, az ADS új szavak bizottságának elnöke. Az év, valamint az évtized legfontosabb szavai nem feltétlenül újkeletű kifejezések, de új, figyelmet ébresztő és fontos jelentést kell hordozniuk.

"A választás tréfás szavazás, amely nem jelenti azt, hogy a győzteseket feltétlenül beiktatják az angol nyelv szavai közé" - hangsúlyozta Barrett.

A legutóbbi nyertes 2008-ban a "bailout" (pénzügyi segély, tőkeinjekció) volt.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés