hirdetés
hirdetés
hirdetés

A GVH engedélyezte a Coop-Héliker fúziót

Zöld utat kapott a Coop-Szolnok és a Héliker fúziója – erről a GVH döntött. A felek még tavasszal kötöttek szerződést.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek

A Coop Szolnok március 5-én szerződést kötött a Héliker részvényei száz százalékának megvásárlására. A versenytörvény értelmében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)nem tagadhatja meg az engedély megadását, ha az összefonódás nem hoz létre vagy nem erősít meg olyan gazdasági erőfölényt, amely akadályozza a hatékony verseny kialakulását, fennmaradását vagy fejlődését az érintett piacon.

A Coop Szolnok főleg élelmiszer- és élelmiszer jellegű termékek kiskereskedelmével foglalkozik Jász-Nagykun-Szolnok, Csongrád, Békés, Heves, Pest és Fejér megyékben. Részesedése az országos élelmiszer kiskereskedelmi forgalomból nem éri el az egy százalékot. A Héliker meghatározó tevékenysége szintén az élelmiszer-kiskereskedelem Jász-Nagykun-Szolnok, Heves, Szabolcs-Szatmár-Bereg, valamint Hajdú-Bihar megyékben. A Héliker szintén kevesebb, mint egy százalékkal részesedik az országos élelmiszer kiskereskedelmi forgalomból. A Coop Szolnok 54, míg a Héliker 12 településen üzemeltet kiskereskedelmi üzleteket, és három olyan település van, melyen mindkét vállalkozás-csoport jelen van: Szolnok, Gyöngyös és Hatvan.

Mivel a Coop Szolnok és a Héliker együttes piaci részesedése a hazai élelmiszerkereskedelemből két százalék, a GVH álláspontja szerint a fúzió kapcsán káros versenyhatásokkal nem kell számolni.

Elméletileg azokban a városokban, ahol mindkét cég jelen van, felmerülhetnének versenyjogi aggályok, ám mivel ezeken a településeken nagyszámú versenytárs tevékenykedik, a fúzióval létrejövő új cég itt sem kerülhet erőfölénybe. A GVH így az összefonódást engedélyezte.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés