A GVH-hoz kerülhet a Spar reklám
2010-10-06
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál még nem született döntés a magyar logóval hirdetett cheesland sajt ügyében. A Tej Terméktanács beadványára vizsgálódó szervezet várhatóan a GVH-nak adja át az ügyet – írja a Világgazdaság.
A lap arról ír, hogy a Tej Terméktanács még augusztusban fordult a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH), mert szerinte a Spar Magyarország magyar logóval hirdette akciós újságjában a német cheesland sajtot. A tanács szerint a logó arról tájékoztat, hogy a termék Magyarországról származik és mivel akciósan kínálták, a Spar magatartása alkalmas volt arra, hogy megtévessze a fogyasztókat.
A NFH-nál még nem született határozat, és mivel a Spartól úgy tájékozódtak, hogy a reklám nagyobb terjedelemben jelent meg, az ügyet várhatóan tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanújával átadják a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH).
Laber Zsuzsa, a Spar kommunikációs vezetője úgy reagált, hogy a cheesland sajtot egy magyarországi telephelyű vállalkozás forgalmazza, amely itt fizet adót és hazai munkaerőt foglalkoztat. Az üzletlánc a beszállító céggel egyeztetve, „a termékben megjelenő hozzáadott érték alapján állapította meg, hogy a sajt magyar terméknek minősül”.