hirdetés
hirdetés
hirdetés

A GVH szerint az EMFESZ nem volt tisztességtelen

Három esetben merült fel gyanú tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt az EMFESZ ellen, de a GVH nem tudta bizonyítani. Az eljárást megszüntették.
hirdetés

Megszüntette a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az EMFESZ piacnyitással, annak következményeivel és a lehetséges megtakarításokkal kapcsolatos tájékoztatási gyakorlatát értékelő eljárását.

A versenyfelügyeleti eljárás indítását megalapozó panaszok alapján a hivatal szerint valószínűsíthető volt, hogy a gázpiaci liberalizációs környezetben az EMFESZ, valamint az érintett lakossági gázszolgáltatást közvetítő egyes ügynökei három témában voltak tisztességtelenek a más szolgáltatókkal már ügyféli viszonyban lévő fogyasztókkal. Az egyik szerint az ügynökök azt állították, hogy a közüzemi szolgáltató megszűnik, ezért kell váltani az EMFESZ szolgáltatására. A második esetben az ügynökök azt mondták, hogy aki nem köt időben szerződést, lemarad az ígért kedvezményről, később nem léphet át vagy vissza, és csak a legmagasabb áron fog tudni földgázt vásárolni. Harmadik részben az ügynökök azt sugallták, hogy akár évi 8 százalékos, azaz egy havi megtakarítás is elérhető a szolgáltatóváltással.

Vizsgálata során a versenyhatóság az EMFESZ ügynökei által adott tájékoztatások, reklámkampányok, valamint az ügynöki kapcsolatfelvétel során alkalmazott dokumentumok mellett az EMFESZ honlapján és a gas.hu oldalon intézhető online szerződéskötés során elérhető tájékoztatásokon túl az ügyfélszolgálati tájékoztatást is vizsgálta.

Az EMFESZ telefonos ügyfélszolgálata egyrészt a telefonos ügyfélszolgálati kézikönyv alapján, másrészt a témakörönként csoportosított tájékoztatók alapján ad felvilágosítást a fogyasztóknak az EMFESZ szolgáltatásáról.

A vizsgált tájékoztatások tartalmáról a GVH megállapította, hogy azok sem tartalmaznak olyan megállapítást, miszerint a közüzemi szolgáltató, illetve a gyors szerződéskötés hiányában a kedvezményre jogosultság megszűnik.

A versenyhatóság által beszerzett adatok alapján az is megállapítható volt, hogy a fogyasztók egy nem elhanyagolható köre elvileg elérheti az évi 8 százalékos – azaz egy havi – megtakarítást.

Az ügynökségek által használt kommunikációs eszközöket az EMFESZ minden esetben előzetesen jóváhagyta és meghatározta a marketing üzenetek, illetve a fogyasztók felé megfogalmazott ajánlatok tartalmi és dizájnelemeit.

A vizsgálat során beszerzett bizonyítékok szerint ezek az írásbeli tájékoztatások az ügyleti döntés szempontjából releváns, megtévesztésre alkalmas információkat nem tartalmaztak.

Bár az egyes ügynökök ügyfélszerzés során alkalmazott esetlegesen nem megfelelő magatartása egyértelműen nem volt kizárható, a GVH úgy látta, hogy ezen – a panaszokban valószínűsített – egyedi esetek önmagukban nem jelenthetnek elegendő bizonyítékot arra, hogy maga az EMFESZ szisztematikusan meg kívánta téveszteni a fogyasztókat.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés