A Hétfő áttöri a provincia határait
A K&K Kommunikáció névváltoztatásáról
1999-04-30
A K&K Kommunikáció reklámügynökség Hétfő Reklámügynökségre változtatta nevét. Ez adta az apropót arra, hogy a Kreatív hasábjain bemutassunk egy vidéki, pécsi székhelyű ügynökséget. Simon Attilával, a cég ügyvezető igazgatójával arról beszélgettünk, hogy mi állt a névváltozás hátterében, illetve milyen lehetőségei vannak egy reklámcégnek vidéken egy ilyen fővárosközpontú országban, mint Magyarország.
Az egyértelműség kedvéért olyan nevet választottunk, amely valamennyire utal arra, hogy itt kreatív emberek dolgoznak, illetve, hogy ez a cég egy reklámügynökség – fejtette ki a szakember. A Hétfő önmagáért beszél: utal arra, hogy az ügynökségnél hét főből áll a csapat, utal a naptárbeli hétkezdetre is, vagyis azt mondhatjuk, egy olyan kifejezés, amellyel sokféle játékot, értelmet és üzenetet lehet közvetíteni egy esetleges kampányban. A név rövid, de éppen ezért könnyen beazonosítható. A sikeres üzletpolitika alapja mindenképpen egy jól sikerült arculat, amely viszont elsősorban a néven múlik. Simon Attila úgy vélte, hogy egy arculattervezéssel és reklámmal foglalkozó cégnek már önmagában referenciát jelenhet az, ha a saját arculatuk meglepő és figyelemfelhívó. Erre különösen szükség van egy vidéki ügynökség esetében, hiszen a piac fővárosközpontú, így a megrendelők automatikusan Budapesten keresnek ügynökséget.
A cég legfontosabb célja, hogy áttörje ezt a gyakorlatot. Simon Attila elmondta: szeretnék ráébreszteni a régió nagy cégeit arra, hogy egy helyi ügynökség is képes országos kampányok megvalósítására, a kreatív kivitelezéstől a médiatervezésig és vásárlásig. Ennek érdekében a Hétfő reklámügynökség kezdeményezésében megalakult a Pécs-Baranya Megyei Kereskedelmi és Iparkamara marketingtagozata, amelyben a régió legnagyobb hirdetőinek marketingvezetői és a lokális ügynökségek vezetői folytathatnak folyamatos eszmecserét. A cég vezetője egyébként úgy vélte, hogy bizonyos elmozdulás már érezhető ezen a téren is, és több hirdető pályáztat és dolgoztat helyi ügynökséggel. A Hétfő is több sikeres kampányt bonyolított, ilyen például a Janus Pannonius Tudományegyetem hirdetés-sorozata, amely országos lapokban jelent meg, valamint a Pécsi Sörfőzde Rt.-nek lebonyolított „Örök hűséget fogadva” című baranyai kampány. Simon Attila elmondta, hogy a reklámügynökség full service szolgáltatásokat nyújt, így a PR területén a Dédász Rt.-nek, a Pécsi Vízmű Rt.-nek, a Pécsi Tömegközlekedési Rt.-nek, kampány területén a Pécsi Sörfőzde Rt-nek, a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarának, a Német Befektetési Rt.-nek dolgozik.
Balázs Szilvia