hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Jobbik hirdetés jogsértő és megtévesztő

Nem engedi adásba az MTV a Jobbik választási reklámfilmjét, mert abban cigánybűnözésről beszélnek.

hirdetés

Megtagadta a Jobbik hirdetésének sugárzását az Magyar Televízió (MTV) és a Magyar Rádió, mert a politikai kampányfilm a MTV általi közzététele jogszabályba ütközött volna.

A döntést a köztévé a 2010. augusztus 30-án kelt tájékoztatóval indokolta.

„Az MTV-hez 2010. szeptember 21- eljuttatott szpottal kapcsolatban megállapítottuk, hogy a politikai hirdetés tartalma alapján nem felel meg a Tájékoztató 9. pontjában rögzített előírásoknak, amelyek az alábbiakat írják elő: A jelölőszervezetek, jelöltek olyan politikai hirdetés közzétételét nem kezdeményezhetik, amely világnézetet, nemzeti vagy etnikai hovatartozást, az emberi méltóságot vagy valamely más személyiséghez fűződő jogot sértő elemet tartalmaz. A politikai hirdetés más képviselőre, jelöltre vagy szervezetre nézve nem tartalmazhat olyan közlést, amely nem tényeken alapul, vagy ami a képviselőt, jelöltet vagy a szervezetet méltánytalan, előnytelen színben tünteti fel. A politikai hirdetéseknek a fentieken túlmenően maradéktalanul meg kell felelnie a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekben foglaltaknak.” – fogalmaz az MTV közleménye.

A köztévé álláspontja szerint a hirdetés nem felel meg ezen feltételeknek, mert jogsértő tartalma van: a hirdetés személyiségijog-sértő megállapításokat és megtévesztő állításokat tartalmaz. A Jobbik az Országos Választási Bizottsághoz fordult, az MTV várja a testület döntését.

A köztévé sajtóközleménye a Jobbik tévedésére is felhívta a figyelmet: „különben: a hirdetés - amely szúnyog képével illusztrálva "élősködőkről" tartalmaz kijelentéseket - amúgy súlyosan megtévesztő is. A tudomány jelenlegi állása szerint ugyanis a szúnyog nem élősködő (parazita), ezzel szemben vérszívó (a rovarok (Insecta) osztályának a kétszárnyúak (Diptera) rendjéhez, ezen belül a szúnyogalkatúak (Nematocera) alrendjéhez tartozó család”.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés