hirdetés
hirdetés

A kábelesek elutasítják az RTL Klub ajánlatát

2010-09-29

Járhatatlan utat választ a két nagy kereskedelmi csatorna azzal, ha pénzt kér a kábelszolgáltatóktól műsoruk továbbításáért - mondta Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség (MKSZ) elnöke.

Kéry Ferenc, az MKSZ elnöke úgy látja, hogy az RTL Klub és a Tv2 lépése átformálná a teljes hazai terjesztési- és reklámpiacot, de még az eleve fizetős csatornák életét is, hiszen egy eddig elképzelhetetlen üzleti modellt villantana fel.

 A szakember elmondta, hogy a kereskedelmi csatornák már évek óta próbálkoznak a témával a szolgáltatókat egyesítő szövetségnél, ám mindeddig visszaverték őket. Fő érvük az volt, hogy a földi műsortovábbítással szemben kábelen a nehezebben elérhető helyekre is eljuthat a műsor. Kéry Ferenc azonban hangsúlyozta: a kábelszolgáltatók most sem fogják elfogadni az ajánlatot, hiszen a pénzt az előfizetési díjba kellene beépíteniük, és az biztos fogyasztócsökkenést váltana ki.

Az elnök kifejtette, hogy az előfizetői csomagok piacán a legkisebb csomag országos átlagára ma 1200 forint, és ez hirtelen akár a duplájára is nőhet, ha mindkét csatorna a tervezett lépés valóra váltása mellett dönt. Szerinte írásbeli ajánlatot még nem kapott egyetlen szolgáltató sem, "egyelőre szóbeli megbeszélések folynak" - mondta, hozzátéve, hogy a díj bevezetésével kapcsolatos, szintén szóban emlegetett dátum 2011. január 1.

A HVG még múlt héten írta meg, hogy az RTL Klub 490 forintért szeretné adni műsorát a terjesztőknek. Az RTL Klub döntésekor Róbert Ákos, a csatorna vezérigazgató helyettese a Kreatív Online-nak elmondta, hogy a magyar jogszabályok szerint már réges-régen kérhettek volna pénzt a kábelszolgáltatóktól, mert Magyarországon a közszolgálati televíziókon kívül nincsenek úgynevezett must carry tévék, amelyeknek kötelezően ingyenesen és szabadon elérhetőnek kell lenniük. „Van egy téves meggyőződés a magyar piacon, miszerint az országos kereskedelmi tévéknek csak reklámbevételekből kell fenntartaniuk magukat, míg a kicsi kábeltévéknek a kábeldíjból. Mi ezt a logikát rúgtuk most fel, de először a szövetséggel kell megállapodnunk” – nyilatkozta az RTL Klub vezérigazgató-helyettese.

A vezető azt is elmondta, hogy szerinte a kis tematikus csatornák rúgták fel a szabályt azzal, hogy a kábelbevételek mellé reklámidőt is elkezdtek értékesíteni. „Az RTL Klub csak a már fentebb felvázolt piaci változásokra reagált ezzel a lépéssel” – mondta Róbert Ákos.

Kéry Ferenc úgy látja, hogy ebben a helyzetben a kábeles műsorterjesztők jogosan érvelhetnek majd azzal, hogy inkább ők kérhetnek pénzt azért, hogy eljuttatják az adást a fogyasztóhoz. A Magyar Kábelkommunikációs Szövetség 176 műsorterjesztő társaságot tömörít, ezek összesen 1 millió 740 ezer háztartást érnek el.

(forrás: MTI, Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés