hirdetés
hirdetés
hirdetés

A kábelesek törvényt akarnak a fizetős RTL Klub ellen

A Magyar Kábeltelevíziós és Hírközlési Szövetség (MKHSZ) elnöke az NMHH elnökének intézett levelében azt írja, hogy amennyiben az RTL Klub fizetősség válik, úgy számos kábeles vállalkozás tönkremegy és kétezer munkahely szűnik meg.

hirdetés

Nyúzó Péter, az MKHSZ elnöke nyílt levélben fordult Szalai Annamáriához, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság elnökéhez, hogy a szabályozással előzze meg, hogy az RTL Klub és várhatóan a Tv2 fizetőssé válásával számos kábelszolgáltató tönkremenjen.

A szakember kiemeli, hogy „az RTL Klub és partnerei által előzetesen közölt megkeresés nyomán - figyelembe véve a TV2 várható magatartását is - a kábeltelevíziós szolgáltatások alapcsomagjainak ára megduplázódhat.” Nyúzó úgy látja, hogy az áremelés jelentős mértékben át fog terhelődni a fogyasztókra, még akkor is, ha a piacon verseny van, „hiszen nem lehet egy közel 100 százalékos költségnövekedést kigazdálkodni” – véli.

Nyúzó úgy értékel, hogy az RTL Klub ismertté vált tervei a teljes magyar hírközlési és médiapiaci viszonyokat felborítják. „Ez a lehetséges fejlemény rossz a fogyasztónak, rossz a műsorterjesztő szolgáltatóknak és rossz a műsorpiacon jelen lévő műsorszolgáltatóknak is” – magyarázza.

A szakember úgy prognosztizál, hogy ha az RTL Klub terveit sikerrel érvényesíti, akkor egy sor kábeltelevíziós kis- és középvállalkozás tönkremegy, megszűnik az ezeknél eddig meglévő egy-kétezer munkahely. Hozzátette továbbá, hogy az ügynek negatív hatása lehet az internet elterjedésére és árára is, valamint több, az információhoz való alkotmányos jogot is biztosító televíziós műsor piaci helyzetére és a helyi televíziók továbbítására is.

„Ha az RTL Klub sikeresen érvényesíti akaratát, elő fog állni az a helyzet, hogy a műsorterjesztési piacon a közszolgálati tévék egyedülállóak lesznek abban, hogy tízmilliárdokat fizetnek ki ugyanazért, amiért más cégek tízmilliárdokat bevételeznek” – mondta.

Nyúzó arra kéri a hatóságokat, hogy „a hírközlési és médiapiac kapcsolódásait árnyalt és átgondolt szabályokkal rendezzék, előzzék meg a médiapiac zavarait, ezúton védjék a magyar műsorterjesztési piac fogyasztóit és szolgáltatóit.”

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés