hirdetés
hirdetés

A kereskedelmi televíziózás hamar beépült a fogyasztói köztudatba

1998-12-15
A Szonda Ipsost szokásos sorozatunkban arra kértük, hogy vizsgálja meg a kereskedelmi televíziók beindulása óta eltelt egy év változásait a nézők nap, mint napi tevékenységeinek, illetve a kereskedelmi és közszolgálati televíziózási idő arányának tükrében..
A felmérés eredményeként itt közölt chart szinte önmagáért beszél. A mellékelt ábrán egy 1998 első félévét jellemző átlagnap szerkezete látható. Az adatok a Szonda Ipsos és a GfK Hungaria által felvett médiahasználati kutatásból származnak. A minta nagysága több mint tízezer (pontosan 10. 290) fő, akik a 15 éves és annál idősebb népességet reprezentálják.

Az ábrán a napi tevékenységszerkezetet mutatjuk be, beleágyazva a televíziózást, amelyen belül megkülönböztetjük a közszolgálati (feketével keretezett piros sávok) és a kereskedelmi (feketével keretezett sárga sávok) televíziós adásokra fordított figyelem idejét. Az adatok negyedórás intervallumokban mutatják az aktuális tevékenységek részarányát.

A felmérésből kiderült, hogy az országos kereskedelmi televíziók megindulása, működésük betagozódása és a vételi lehetőségek átrendeződése 1998 elejére beépült a köztudatba.

Koós Dóra

hirdetés
hirdetés