hirdetés
hirdetés

A legsikeresebb függetlenek

2015-02-27

A díjakat tekintve talán kicsit visszaesésnek tűnhet a tavalyi listavezető ACG negyedik helye, de az Effie szerint a világ leghatékonyabb független ügynökségénél ez aligha okoz problémát. Évértékelés és nagyszabású tervek.

ACG
Díjnyertes kampányok 2014-ben
Heineken (Soproni): Tele optimizmussal
Heineken (Gösser): Gösser Tennis Zitrone
Heineken (Soproni) : Jóleső segítség
Heineken: HBP140
Heineken: Take the stage
Heineken: Miss Fácán
Heineken: Jóleső segítség
Heineken: Strongbow Faláda
Antenna Hungária: Kapcsolj Rózsa Gyurival
Nissan: Kapd el Mismót
IT Magyar Cinema: Nyári moziszínház
Antenna Hungaria (Mindig TV):
Kapcsoljon Rózsa Gyurival

Legfontosabb ügyfelek
Heineken és márkái, Nissan Europe, Raiffeisen, Dechatlon, Mindig TV

Alapítás éve
2004

Ügyvezető igazgató
Blaskó Nikolett

Kreatívigazgató
Tihanyi Péter, Nagy László

Értékesítés nettó árbevétele (2013)
1,38 milliárd forint

Adózott eredmény (2013)
54,1 millió forint

Munkatársak létszáma
80 fő

Az ACG tavalyi évének két legfontosabb eseménye az volt, hogy betöltötték a tizedik évüket, és hogy az Effie szerint ők lettek a világ leghatékonyabb független ügynöksége, az összesített európai rangsorban pedig a másodikak lettek az isztambuli TBWA mögött. Ez óriási eredmény egy magyar ügynökség részéről. A hatékonyság amúgy is az ügynökség credójává vált az évek során, Tihanyi Péter kreatívigazgató Ogilvy híres mondását kicsit módosítva úgy fogalmazott, hogy „ami kreatív, az hatékony is”. „A kezdetektől fogva legalább annyira fontos volt számunkra, hogy működő és eredményeket hozó kampányokat készítsünk és ebből azóta nem is engedünk” – tette  hozzá Blaskó Nikolett, az ügynökség alapító-ügyvezetője.

Balról jobbra: Tihanyi Péter kreatívigazgató, Blaskó Nikolett ügyvezető és Nagy László kreatívigazgató (Fotó: Szombat Éva/Kreatív)

Az ACG tíz éve tényleg a nulláról indult. „Akkor nem gondoltuk, hogy egyszer majd idáig is eljuthatunk, bár az arra való szándék megvolt, hogy ki szeretnénk majd tűnni és meghatározó tényezők szeretnénk lenni a piacon” – emlékezett vissza Blaskó Nikolett. Tihanyi az indulás után három évvel csatlakozott az ügynökséghez. Az ACG az első nemzetközileg is elismert reklámos sikereit az általa készített, fogyatékkal élők integrációját segítő kampánnyal nyerte „az ACG szinte a semmiből ugrott előre, sokan nem értették, azt mondták, TCR-el könnyű nyerni, úgyhogy aztán megismételtük még párszor kereskedelmi ügyfelekkel is” – mondta Tihanyi. Azóta folyamatosan az élmezőnyben versenyeznek, eddig három alkalommal vezették a hazai kreatív ranglistát.

Szintén fontos lépés volt az ügynökség számára, hogy tavaly az offline és a digitális részleget összevonták. Ezen kívül az ACG lett a Heineken lead-ügynöksége, sikeresen átpozícionálták a Sopronit, amivel díjakat is nyertek, megnyerték az Unicumot, az Ofotértet és a Rexonát, mindezek mellett a tíz éve ügyfél E.on-t veszítették el egyedül tudtuk meg Nagy László társ-kreatívigazgatótól akinek ez a harmadik éve az ACG-nél. Blaskó Nikolett azt mondja, hogy 2014-ben több ügyfél is olyan mértékben vágta meg budget-eit, hogy valamelyest csökkent tavalyi forgalmuk. „A hazai piac kiszámíthatatlansága miatt idén már gondolkodunk, hogy a digitális szolgáltatásainkkal komolyabban kilépünk a nemzetközi piacra, ahogy a Nissannak és a Cinema Citynek is már évek óta kezeljük környező országbeli piacit” – ezt a tervet Nagy László osztotta meg. „Én meg újra tenderéhes vagyok” – mondta Tihanyi. Az évente 25-30 tendermeghívást kapó ACG különösen az FMCG- és a gyógyszerszektor felé szeretne lépni.

 

 

 

Bátorfy Attila

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés