hirdetés
hirdetés
hirdetés

Vizsgálják az Összeesküvőket

A Tv2 Összeesküvők című valóságshow-ja kapcsán a médiatörvény gyermekek és kiskorúak védelmére vonatkozó rendelkezései és a reklámszabályok vélhető megsértése miatt vizsgálódik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa.

hirdetés

A médiatanács vasárnapi közleménye szerint az Összeesküvők című produkció október 3-i és 4-i műsorai miatt indítottak eljárást.

Az NMHH műsorfigyelő osztálya a valóságshow-k sugárzásával kapcsolatos korábbi hatósági tapasztalatok, valamint a Tv2 korábbi reality műsoraiban észlelt problémák miatt rendszeresen ellenőrzi az Összeesküvők epizódjait, és a kapcsolódó Esküdj! című késő esti műsort.

A vizsgálat megállapította, hogy a műsorok vélelmezhetően megsértették a médiatörvény gyermekek és kiskorúak védelmére vonatkozó rendelkezéseit, illetve a termékmegjelenítésre vonatkozó előírásokat. A kifogásolt tartalmak miatt a tanács eljárást indít a kereskedelmi televízióval szemben.

A vizsgált adásokban és műsor-előzetesekben különösen magas volt a szexualitásra utaló szóbeli megnyilvánulások, a verbális agresszió és az alkoholfogyasztás mértéke. A műsorokhoz kedvcsinálóként lerészegedett anyós-jelöltet, a lányok vizespóló-versenyét és a férj-jelöltek eldurvult konfliktusát játszották be - emlékeztet a közlemény.

Az NMHH Hivatalának álláspontja szerint a műsorszámot és annak előzeteseit a médiatörvény rendelkezései alapján a IV. kategóriába (16 éven aluliaknak nem ajánlott) kellett volna sorolni, és csak este 9 és reggel 5 óra között lehetett volna közzétenni. A műsort ezúttal is nagy számban követték figyelemmel a kiskorúak. Az októberi adatok szerint a tévénéző tinédzserek (13-17 évesek) több mint negyede ezt a műsort választotta.

A sorozatban sérülhettek a termékmegjelenítésre vonatkozó szabályok is, mivel az egyik epizódban elhangzott egy cigaretta márkaneve. Az új médiatörvény hatályba lépése óta ugyan megengedett a termékmegjelenítés az ilyen típusú műsorokban, de a dohánytermékek népszerűsítése még mindig tilos, ezért a Médiatanács a termékmegjelenítés tényének tisztázására adatokat kér be a TV2-től - ismerteti a közlemény.

Az eljárás lefolytatása után a Médiatanács dönt majd arról, hogy a kifogásolt tartalmak jogsértőek voltak-e. Ha kiderül, hogy a műsorszámok nem feleltek meg a jogszabályban foglaltaknak, akkor a testület szankciót állapíthat meg a kereskedelmi televízióval szemben.

A Médiatanács vizsgálatával párhuzamosan - a Való Világgal kapcsolatban már lefolytatott kutatás metodikája szerint - "Összeesküvők barométer" segítségével folyik az aggályos tartalmak regisztrálása.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés