Notice: Undefined index: 2 in /var/www/portal/_class/block/article/full.class.php on line 374
Kreatív Online - A MOME átalakulása és print + online kiadók a friss Kreatívban
hirdetés
hirdetés

A MOME átalakulása és print + online kiadók a friss Kreatívban

A magyar designegyetem modellváltásával foglalkozik a címlapsztorink, és a nyomtatott és digitális lappiac állását vizsgáljuk a lap nagy részében. Plusz a legstreameltebb magyar DJ-k, Bazsó Gábor, CX, targetálás+AI és egy legendás kreatív. Lapozz bele!

hirdetés

A magyar designegyetem, a MOME modellváltása, azaz direkt minisztériumi finanszírozás alól való kiszabadítása és piachoz közelítése évtizede, belülről megálmodott és az utóbbi években csendben szerkezetileg be is indult folyamat – de közben a modellváltás szó optikáját alaposan eltorzította az erősen ideológiai alapú törés-zúzás, ami az SZFE-vel nagy nyilvánosság előtt történt.

A Kreatív most a MOME rektorát, tanárait, új kuratóriumi elnökét és más szereplőket megszólaltatva igyekezett összerakni, ki milyen ambíciókkal vagy félelmekkel vágott bele és pontosan mibe – Balkányi Nóra kollégánk cikke a csütörtöktől kapható és kézbesülő 2021/03-04 számunk címlapsztorija.

Fókusztémánk a nyomtatott és online lappiac: részletes táblázatokban illesztjük egymás mellé a közéleti, a regionális, a gasztro, az üzleti, a bulvár, az egészség, a női és a férfi célközönségek tanulságos print és digitális adatait. (Az összeállításba a DKT-ban, illetve a MATESZ-ban ellenőrizhető, auditált szereplők kerültek be.)

Interjúztunk Kolossváry Balázzsal, a Blikk főszerkesztőjével; Starcz Ákossal és Ziegler Gáborral, az Indamedia Network vezetőivel, Sági Zsófiával, a Sóbors főszerkesztőjével és Lipták Tímeával, a Central Médiacsoport magazinüzletág-igazgatójával.

Új rovatot avatunk: a CX Káli György szerkesztésében az ügyfélélménnyel foglalkozik, az alapoknál kezdjük. A Retailben Bíró Balázs kommunikációs tanácsadó, az Auchan korábbi márkaigazgatója tekintette át az áruházak tavalyi évét, messze nem csak saját szemszögéből.

Meg fogja érni valaha tízmillió személyre szabott kreatívot készíteni tízmillió embernek? Milyen algoritmus fogja elkészíteni, és mekkora piacokon? Aczél László beszélgetős sorozatában most erről volt szó a német Deloitte egy tanulmányától elrugaszkodva, az R-Time, a Google és a Mediacom vezető szakembereivel.

És ez még korántsem a vége: megnéztük, hogyan pumpálta fel a lockdown a magyar PublishDrive online könyvkiadó-platformot (nagyon), és nekünk mesélte el a legnépszerűbb magyar Spotify-exportcikk, a Stadium X dj-párosa, hogyan lassultak le a zenék, amióta mindenki pizsamában hallgatja őket, és hogy hogyan fogunk ebből az egészből táncolva kikeveredni.

Dave Trott-tal, a D&AD életműdíjasával, nemrég megjelent Kreatív vakság című szakkönyv szerzőjével Kovács Levente (White Rabbit, Reklámtörténet) beszélgetett, és egy terjedelmes Bazsó Gábor-interjúval zárjuk a lapot, amiben a Totalcar (a kiadóvállalat, nem a tévéműsor) éléről leköszönéstől a 444-en át a hőskori Indexvideóig jó sok minden szóba kerül.

A cikk végén át is lapozhatod!


Hol találod meg a Kreatívot? Hát az újságárusoknál!

Ezekbe a Relay és Inmedio üzletekbe szállítjuk a Kreatívot:

Nagy-Budapest: Allée, MOM, Mammut, Hegyvidék Központ, Aréna, Savoya Park, Campona, budaörsi Tesco, óbudai és soroksári Auchan, Váci utca, Városház utca, repülőtér T2

Batthyány tér HÉV, Deák tér, Kálvin tér, Ferenciek tere, Árpád híd, Örs vezér tere, Déli pályaudvar, Klinikák, Népliget, Nyugati pályaudvar, Lehel tér, Blaha Lujza tér, Ferenc körút megállók

Debrecen (Malompark, Tesco, Árkád, vasút), Győr (Árkád és Győr Plaza), Kecskemét (Március 15. utca), Komárom (Igmándi utca), Miskolc (Tesco, Auchan), Nagykanizsa (pláza), Nyíregyháza (Korzó), Orosháza (vásárcsarnok), Pécs (Árkád), Sopron (Széchenyi tér, Tesco), Szeged (Árkád), Székesfehérvár (Alba Plaza, Auchan), Szolnok (Volán üzletház), Szombathely (vásárcsarnok, vasútállomás), Tatabánya (Vértes Center), Veszprém (Kossuth utca, buszpályaudvar), Zalaegerszeg (Tesco, buszpályaudvar)

Ha inkább online rendelnéd meg a példányodat vagy szétnéznél az előfizetési csomagok között, akkor erre tovább!

A PDF megjelenítéséhez kérjük, kattintson a gombra!
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Fileok

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!