hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Nielsen átfogó netes kutatása

Magyarországon két év csúszással debütál
Az AC Nielsen és a NetRatings megalkotta a világ első átfogó internetkihasználtság-mérő szolgáltatását. A társaság ipari állandók alapján auditálja az oldalakat és az azokon reklámozó cégeket.
hirdetés
Az AC Nielsen, a világ legnagyobb piackutató vállalata és a NetRatings INC, vezető internetvizsgáló kutatócég társaságot hozott létre, hogy kiadják az első átfogó szolgáltatást, amely auditálással foglalkozik, valamint reklámozó és felhasználói aktivitásvizsgálatot mér a neten.
A cégek az új szolgáltatást a Nielsen/NetRatings brand égisze alatt bonyolítják egy globális ipari standard alapján, amellyel az internetes oldalak kiadóinak, médiavásárlóknak és az interneten bonyolódó reklámhatékonyság forgalmára kíváncsi ügyfeleiknek kívánnak az eddiginél erősebb kapaszkodót adni. A NetRatings az internet felhasználói és reklámozói aktivitását hivatott mérni, beleértve az egyes site-ok látogatottságának számát, frekvenciáját és időtartamát. Ezen túlmenően adatokkal szolgál a felhasználók korát, nemét, iskolázottságát, foglalkozását és etnikumát illetően is.


A piac adatokat akar
A vállalkozás 2000 első negyedévére behálózza majd Európát, Délkelet-Ázsiát, Latin-Amerikát, a Közel-Keletet és Afrikát.
David J. Toth, a NetRatings elnök-vezérigazgatója úgy látja: a szolgáltatás segítségével megnőhet az internet tényleges felhasználói köre, és ezáltal tovább nőhet maga az iparág is.
A Nielsen/NetRatings szolgáltatás 1999. márciusi kibocsátása óta több mint 140 olyan ütőképes ügyféllel rendelkezik, mint amilyen a Yahoo!, a Bloomberg, a Procter and Gamble, a Time Warner, az America Online, a Reuters, az Amazon.com, a Viacom, a Microsoft, a J. Walter Thompson, az USA Today vagy az Adobe.
Az AC Nielsen már ma is vezető 40 ország hagyományos médiumainak mérésszolgáltatási piacán. A tervek alapján pedig kijelenthető: 2001-re megközelítőleg 30 országban képesek lesznek a világ internetaudenciájának 90%-át mérni.
Az anyavállalat az eljövendő két évben megközelítőleg 50 millió USA-dollárt szán a szolgáltatás fejlesztésére.

Magyarországon csak két év múlva

Bodó Zoltán az AC Nielsen magyarországi leányvállalatának, az Amer Nielsennek ügyfélkapcsolati igazgatója úgy véli, minden virtuális reklámfelület szolgáltatás azzal bajlódik, hogy kevés adattal rendelkezik a felhasználóiról. Annyit tud róluk, hogy otthonról vagy a munkahelyről keresték fel oldalát, de például a reklámozók szempontjából legfontosabb fogyasztói szokásairól kevés információval rendelkezik. Az önkitöltős kérdőívekben Bodó Zoltán szerint sok a csúsztatás. Szegmentált kutatás még nem volt Magyarországon, az új rendszer teljes know-how-jának átjövetele a piac fejlődésének függvénye is. A fogyasztói kutatások osztályán dolgozó szakember elmondta: hasonló kutatásokat már végeztek, ám ezekből kevés megbízható adat nyerhető. Cégük és a világ többi kutatócége részéről is ez az első átfogó netes szolgáltatás. Értesülései szerint az AC Nielsen minden egyes tagvállalatánál ugyanazon módszereket fogják használni. Ám addig, ameddig hazánkban nem elérhető a szolgáltatás, maradnak a megszokott, ügyfélre szabott egyedi és egyéni úgynevezett Netwatch-kutatások, amelyek a felhasználóról, a hirdetőről és az audenciáról informálják az érdeklődőt. Ezáltal általánosságban meg lehet határozni a lakosság internethasználati szokásait, valamint bizonyos internetszolgáltatók hirdetéseinek hatékonyságát. A gyakorlatban, a többi kutatóvállalathoz hasonlóan, a magyar Nielsen is vagy úgynevezett fogyasztói, kérdőíves vizsgálatokat végeztet, vagy a világhálón elhelyezett kérdőívet töltet ki alanyaival. Utóbbit Bodó Zoltán szerint csak bizonyos fogyasztótípus tölt ki. A legbuzgóbb netizenek akár többször is, éppen ezért az ilyen vizsgálat nem tekinthető reprezentatívnak. Az említett szűkösség és pontatlanság kiküszöbölésére jelenthet gyógyírt a standard szolgáltatás, amely 2001-ben Nyugat-Európában már működni fog. Amerikában már most folyamatos méréselemekkel dolgoznak a kutatók. Az adatállomány bárki számára megvásárolható, sőt az interneten heti és havi bontásban is tájékozódhatunk a legnagyobb hirdetők kilétéről, és a leglátogatottabb site-okat és a reklámköltést is nyomon követhetjük.
A Nielsen előnyben van a többi szolgáltatóval szemben, ugyanakkor információink szerint a legtöbb hazai piackutató fel fogja venni a versenyt a szolgáltatás úttörőivel, ám ennek 2001-nél előbb nincs realitása. Addig is megmaradnak a személyre szabott kutatások és a „hivatalosan” tiszteletben tartott személyiségi jogok.
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés