hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés

Gosztonyi Csaba cikkei

  #1
2008-05-04 12:00:00
Gosztonyi Csaba, a Carbon Group ügyvezető igazgatója szerint a Pesti Est szpotja merész, üzenete erőteljes, ugyanakkor a célcsoport szegmens túl szűk.
#2
2002-08-30 00:00:00
„Sej, a mi lobogónkat fényes szellők fújják…” – énekelte a kopott mozgalmi dalt a gyermekkórus a Wieden + Kennedy London Arany Oroszlán-díjas mentolos cukorka reklámfilmben. Ennyi magyar vonatkozása volt 2002-ben a világ legnagyobb hirdetési seregszemléjének.
  #3
2002-08-30 00:00:00
A Cyber Lions négyéves fennállásának legellentmondásosabb döntésével a zsűri nem titkoltan új irányt kívánt szabni az online hirdetéseknek. A nikefootball.com és a BMW „Hire” filmjei megosztva kapták a 2002-es év cannes-i nagydíját.
#4
2002-04-30 00:00:00
A 2. LEAF Erotikus Reklámfesztiválon a Scholz & Friends Budapest a Food & Drink kategóriában második helyet szerzett a F/Nazca Saatchi & Saathi Brazília mögött. Az összesen 20 országból érkező nevezések közül a fődíjat hatalmas vita után egy társadalmi célú reklám (TCR) kapta, pedig ez a műfaj a legtöbb fesztiválon hallgatólagosan esélytelen a végső megmérettetésen.
  #5
2002-01-31 00:00:00
Megtisztelve érzem magam, hogy Európa egyik legrangosabb fesztiválján zsűrizhettem. Szégyellem magam, hogy csak egy majdnem győzelmet sikerült összeszurkolnom. Vezeklésül némi Epica- szubjektívvel szolgálok, ami talán közelebb hozza olvasóinkhoz ezt az izzasztó, de csodálatos versenyt. Remélem, jövőre egy paraszthajszálnyi sem hiányzik majd ahhoz, hogy a Kreatív aktuális ítésze büszkén hirdesse: Győztünk!
#6
2002-01-31 00:00:00
A terror szele gonoszan arcul csapta az Epica reklámversenyt is. Andrew Rawlins, az Epica elnöke a recesszió mellett a támadással is indokolta fesztiválja népszerűségének visszaesését. De ehelyütt nem a szervezőkkel érzek együtt, sokkal inkább a szakmával, amely több értékes munkáját tette idézőjelbe azáltal, hogy a döntéshozók szeptember 11-e után már nem bírtak bizonyos dolgokról ugyanolyan könynyeden gondolkodni, mint annak előtte.
  #7
2002-01-31 00:00:00
A negatív nemzetközi trend ellenére nőtt a magyar nevezések száma: 9 ügynökség 58 munkája vett részt a megmérettetésen. Magyarországról az Argus Film, a Bates Saatchi & Saatchi, a Leo Burnett, a McCann-Erickson Budapest, az Ogilvy & Mather, a Scholz & Friends, a Sylva reklámügynökség, a TEAM és a Young & Rubicam nevezett.
  #8
2002-01-31 00:00:00
Jerry Farrell, a skót ügynökség bohókás kreatívigazgatója, a Golden Drum idei elnöke, a 2002-es Nagy Kreatív Nap leendő díszvendége saját karácsonyi filmjüket nevezte a megmérettetésre.
  #9
2000-03-01 00:00:00
Új közterületi szoftvert dobtak piacra
A közterületi médiatervezésben eddig nem létezett olyan módszer, amellyel egy kampány valós hatékonyságát lehetett volna mérni. A hazai cégek ugyan használtak bizonyos programokat, ám azok nem harmonizáltak egymással, és az ügyfelek sem bíztak a tervezhetetlen kampányokban. Ezzel a bizalmatlansággal is magyarázható, hogy a köztéren foglalatoskodók rossz évet zártak 1999-ben.
  #10
2000-03-01 00:00:00
1999 őszén a siófoki Janus Hotel előtt „landolt” az Il Capitano nevű repülőgép, amely Floridában multinacionális konszernek reklámhordozójaként szolgált.
#11
2000-03-01 00:00:00
Magyarországon két év csúszással debütál
Az AC Nielsen és a NetRatings megalkotta a világ első átfogó internetkihasználtság-mérő szolgáltatását. A társaság ipari állandók alapján auditálja az oldalakat és az azokon reklámozó cégeket.
  #12
1999-04-30 00:00:00
Nagy idők nagy tanújának még rosszindulattal sem nevezhetjük. Such György deklaráltan annak a fiatal generációnak a képviselője, amely a rendszerváltás után vett először újságírótollat a kezébe. A ma már legendásnak számító régi Magyar Narancs gárdájához tartozott, majd a mai TV3 névelődjének indulásától marketingigazgatója volt. Az MTV sikertelen elnöki pályázata után a kormány „reprivatizációs” próbálkozása idején a Magyar Hírlap főszerkesztő-helyettese, most pedig a hatalmas pénzügyi negatívumot fölhalmozó Magyar Televízió gazdasági és kereskedelmi alelnöke.
#13
1999-04-30 00:00:00
Az egyik legnagyobb, legtöbb magazint kiadó lapcsoport Magyarországon a VNU Budapest. A honi karrierjét rejtvénylapokkal megalapozó, hazánkba az egyik legkésőbben érkező Egyesült Holland Kiadók ma a világ egyik legerősebb és legstrukturáltabb birodalma. A magyar leányvállalat vezetője, Szabó György úgy véli, néhány éven belül nem lesz olyan célcsoport, amelyet ne tudnának megcélozni.
  #14
1999-04-30 00:00:00
Hány bőrt lehet még lehúzni a hiper- és szupermarketekről? Ez a kérdés nehezen megválaszolható. Egyre bővülő választékuk mindenesetre mind több és több lehetőséget kínál a magukat reklámozni kívánó cégek számára. Padlón, plafonról lógva, a polcokon, a terméktartó rekeszeken, bevásárlókocsikon, beépített hűtőszekrényeken, pénztári terméktárolókon biztatják a vevőket a vásárlásra. Már-már azt hihetnénk, többre, másra nincs is lehetőség. Van.
  #15
1999-04-30 00:00:00
Az ezredvégen már szinte minden kisiskolásnak lesz személyi számítógépe. A kutatások alapján bizonyított tény, hogy a 14–18 éves korosztály hetven százaléka rendelkezik ezzel a ma már az alapszintű oktatásban is elengedhetetlen eszközzel. A szupertitkos hadiüzemekből a háztartásokba furakodó Internet egyre nagyobb szerepet játszik a társadalom körforgásában. A munka mellett ma már elérhető közelségbe került a szórakozásra, kikapcsolódásra vágyó emberek számára is. A Matáv Rt. mint a legnagyobb telekommunikációs magyarországi monopólium, még idejekorán bekapcsolódott az internetszolgáltatók versenyébe. Az Edison Network-öt bízta meg azzal a feladattal, hogy ezt a sokak számára misztikusnak tetsző, de annál egyszerűbb, komoly, mégis játékos világot filmes eszközökkel bemutassa.
#16
1999-03-31 00:00:00
A Bertelsmann a maga nemében egyedülálló mamutcég honi piacunkon. Sajtóportfóliójukat a Népszabadság szerkesztőinek felkérésére irányították Magyarországra, amelyet azóta sem bővítenek célzatosan. Vidéki napilapok és szakkiadványok színesítik palettájukat. Günter Giffels, a Bertelsmann érdekeltségű Népszabadság Rt. vezérigazgatója értékelte a cég eredményeit és a magyarországi sajtókultúrát.
  #17
1999-01-31 00:00:00
A multinacionalitás jegyében ma már szinte minden országnak egy és ugyanaz a reklámkultúrája. Azt viszont nehéz megállapítani, hogy az amerikai reklámkijelentések a kelet-közép-európaiak számára is ugyanolyan adekvátak-e, mint ahogyan például a németek számára azok. Ljubljanában erről a kérdésről rendeztek konferenciát a tavalyi év végén, a női test reklámban betöltött szerepe apropóján.
#18
1999-01-31 00:00:00
A pénzügyi napilapok piaca telített. A televízió abszolút térnyerésével már csak a valóban szakmai igénynyel szerkesztett, a hírek egyszerű közlésén túlmutató orgánumok képesek az olvasók elvárásait teljesíteni. Mikulás másnapján 20 000 példányban került piacra a Heti Tőzsde című pénzügyi hetilap, amely új fejezetet nyithat az újra magára találó budapesti tőzsdeélet körforgásában.
#19
1998-12-15 00:00:00
A magyar sajtópiac telített. Ez a mondat a legtöbb elemző számára ismerősen cseng. Különösen igaz lehet a felvetés a napilapok esetében. A politikai napilapok mellett a gazdasági profillal bírók is ádáz harcot vívnak a fennmaradásért. A lapok nyereségesek, csakúgy, mint a legtöbb hasonló témákkal foglalkozó sajtótermékek, beleértve a néhány ezres példányszámú periodikákat is.
#20
1998-12-15 00:00:00
A magyar sajtópalettán a gazdasági hetilapok közül a HVG-nek van messze a legstabilabb bázisa, mind a hirdetők, mind az olvasók vonatkozásában. Arról azonban korántsem szabad megfeledkezni, hogy a HVG mögött, mellett folyamatosan fejlődnek más virulens orgánumok. A kisvállalkozók felé nyit s ilyenformán egy nagy szakmai űrt tölt be az Üzleti 7, de erőteljes fejlődésnek indult a nemrég tulajdonost váltott, új arculattal piacra lépő Figyelő is. E „nagyhalak” mellett több kisebb, pár ezres példányszámú, a szakemberek számára hasznos és alapos segédanyagot jelentő üzleti folyóirattal jelen összeállításunkban nem foglalkozunk.
  #21
1998-12-15 00:00:00
Budapest idén is ünnepi fénybe borult: A Vörösmarty teret, a Váci utcát és annak mellékutcáit, valamint az Andrássy út Oktogon és Operaház közti szakaszát lámpatestekkel díszítették fel. A lehetőséget idejében felismerő „fényszolgáltató” cég ilyen formában szeretne érdemben hozzájárulni a belváros fejlesztéséhez.
  #22
1998-11-30 00:00:00
Egyévesek a frekvenciával rendelkező földi sugárzású televíziók. Az utóbbi időben, főleg az egyre durvább, nyíltsisakos küzdelmek okán a magyar médiumok elemzői mind többször vetik föl a televíziók felelősségét, a közszolgálatiság és a kereskedelmi lét paradox egymásrahatását, vizsgálják demokráciánk újszülött televíziós palettájának termő- és vadhajtásait. A Kreatív hasábjain Elek János, gyakorló televíziós, az Elte Média Centrum oktatója válaszol a honi médiaállapotokra vonatkozó kérdésekre.
  #23
1998-11-30 00:00:00
Szaklap lévén, fontos kötelességünknek teszünk eleget, egyben régi tervünket váltjuk valóra : filmpoétikai szempontból, a befogadó-esztétika alapvetéseiből kiindulva gondolkozunk arra érdemes reklámfilmekről. Ehavi partnerünk Galambos K. Attila filmkritikus, a Pesti Est filmrovatának szerkesztője, a Metropolis című filmelméleti és filmtörténeti szaklap főszerkesztője. A kiválasztott alkotás: a Reemtsma Debreceni Dohánygyárnak, A zenekar című filmje (Scholz & Friends Budapest, rendező: Herr J.)
hirdetés
hirdetés
Görögország és a közmédia.
Mármint olyan, ami repül.
Gúzsba kötve krízist kezelni, ez a kihívás.

Lehet-e figye­lemfelkeltő, minőségi csomagolásterveket készíteni mindössze két színből?

Mark Zuckerberg, mint magyar márkanagykövet.

Egy mérkőzés hálózatilag elemezve.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás